XXL Nutrition

Nieuwe monitor

• Topic Starter Topic Starter
Haha slechte graphics :o Next gen ziet er imo netjes uit. Maar ik snap niet dat je geen verschil ziet dan tussen 1MS en 8MS.

Haha slechte graphics :o Next gen ziet er imo netjes uit. Maar ik snap niet dat je geen verschil ziet dan tussen 1MS en 8MS.

consoles zullen altijd achterlopen.

meeste mensen zien dat niet. Mensen die het wel merken/ zien lullen maar wat. genoeg over gelezen toen der tijd. Een enkeling zal het merken en dan vooral die figuren die fps spelen op wereld niveau. De huis tuin en keuken gamert zal er echt niets van merken.

En op een console waar je met moeite 25 fps haalt door de drama hardware die in die dingen zit ga je het al helemaaaaaal niet zien

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
consoles zullen altijd achterlopen.

meeste mensen zien dat niet. Mensen die het wel merken/ zien lullen maar wat. genoeg over gelezen toen der tijd. Een enkeling zal het merken en dan vooral die figuren die fps spelen op wereld niveau. De huis tuin en keuken gamert zal er echt niets van merken.

En op een console waar je met moeite 25 fps haalt door de drama hardware die in die dingen zit ga je het al helemaaaaaal niet zien

Er zijn beeldschermen waarbij je dat duidelijk wel ziet. Bij vriend van me die oud scherm had zag je bij PES bijvoorbeeld die bal ineens dubbel als je op doel schoot. Maar consoles lopen natuurlijk achter, wat overigens zeer logisch is. Ik betaal echter maar 400 euro voor een PS4 eenmalig met een scherm erbij en voor de komende 10 jaar ben ik klaar. PC's zal je altijd weer nieuwe onderdelen moeten halen en je zit in no time op een budget van meer dan 1000 euro. Bovendien is lekker op de bank zitten met een controller 10 x chiller dan op je PC'tje. Daarnaast moet het als PC gamer wel pijn doen om te zien dat de meest toffe games enkel voor de console wordt gemaakt. Waar is bijvoorbeeld GTA5 voor de PC? En waarom worden footies altijd rechtstreeks van console naar een PC geport zonder er ook maar enige moeite in te stoppen verder? Consoles zijn gewoon veel aantrekkelijker. Online gamen is imo ook veel chiller op een console.

Er zijn beeldschermen waarbij je dat duidelijk wel ziet. Bij vriend van me die oud scherm had zag je bij PES bijvoorbeeld die bal ineens dubbel als je op doel schoot. Maar consoles lopen natuurlijk achter, wat overigens zeer logisch is. Ik betaal echter maar 400 euro voor een PS4 eenmalig met een scherm erbij en voor de komende 10 jaar ben ik klaar. PC's zal je altijd weer nieuwe onderdelen moeten halen en je zit in no time op een budget van meer dan 1000 euro. Bovendien is lekker op de bank zitten met een controller 10 x chiller dan op je PC'tje. Daarnaast moet het als PC gamer wel pijn doen om te zien dat de meest toffe games enkel voor de console wordt gemaakt. Waar is bijvoorbeeld GTA5 voor de PC? En waarom worden footies altijd rechtstreeks van console naar een PC geport zonder er ook maar enige moeite in te stoppen verder? Consoles zijn gewoon veel aantrekkelijker. Online gamen is imo ook veel chiller op een console.

Mis alleen gta5, maar die komt ook wel op de pc. Verder zijn er genoeg games die voor de pc gebouwd zijn zoals farcry 3 en de crysis reeks, en laat dat nou net grafisch de beste games zijn die er nu bestaan en de gameplay van farcry 3 is ook uber.
Multiplayer doe ik niet meer (ook geen tijd voor), alleen soms op een lan party maar daar spelen we dan weer oude games. Ik vind de besturing van een console ook bagger. Zal wel persoonlijk zijn maar er hangen gewoon teveel nadelen aan een console voor mij. Prijs games, controller, verouderd, bagger kwaliteit enz enz. Ik zie eigenlijk alleen maar nadelen, dat is ook de reden dat ik nu al 10 jaar geen console meer heb.

Het blijft een beetje eindeloze discussie helaas. Natuurlijk hangt het allemaal af van de wensen van de eindgebruikers, maar uiteindelijk bepalen de game developers in welke architectuur ze het meeste brood in zien. Intel is heer en meester in de markt. AMD is de enige concurrent en loopt qua marktaandeel ver achter en ook qua techniek enigszins. Daarnaast op grafisch gebied gaat de felle strijd tussen AMD en Nvidia.

AMD heeft duidelijk willen investeren in de next-gen consoles met hun APU technologie. Nvidia doet dat op zijn eigen manier, focus op mobiel (Tegra 4 chip) en andere technieken, zie hieronder. Intel blijft wereldwijd de grootste producent van PC technologie en verdienen slapend geld met de techniek die ze nu al in huis hebben, maar pas over een paar jaar lanceren omdat de concurrentie zo ver achterloopt. En daar komt ook nog eens bij dat de technische innovaties vaak eerst op enterprise level worden geïntroduceerd en later pas beschikbaar voor consumenten.

PC gaming loopt denk ik nog steeds erg voor, qua monitors, maar vooral GPU kracht en techniek. En het is natuurlijk geen gesloten platform. 2.5k wordt al bijna normaal voor vele gamers, als dat een beetje mainstream begint te worden zullen de prijzen van dat soort monitors ook weer dalen. Over een paar jaar wordt 4k waarschijnlijk de standaard (eerste echte innovatie na 1080p vind ik) en wordt 4k PC gaming de standaard. Cloud gaming wordt ook steeds meer gepushed.

Over 8-10 jaar bestaat de traditionele (dedicated) console misschien niet eens meer :) Android en IOS zullen misschien op hun tijd ook iets van een gaming box proberen te lanceren of een joint-venture (met bijv. Nintendo?). Nvidia Shield bestaat sinds kort al (eigenlijk alleen een optie voor early adopters), en streamed AAA PC-games vanaf een pc met een krachtige Nvidia GPU naar een Android based handheld via wifi in 720p (Beta), dus huidige console kwaliteit en gebruiksgemak van een handheld/joystick. Dus soort van best of both worlds.

Nvidia beschikt ook al over de techniek (Nvidia Grid), om AAA games te renderen en streamen naar ontvangers (pc, laptop, tablet, smartphone). Alle grafische rekenkracht die nodig is, wordt dus gewoon op afstand door GPU servers gedaan voordat de data wordt verzonden naar de eindgebruiker, dus het apparaat zelf heeft geen dedicated GPU meer nodig. Het enige nadeel is de dat huidige consumenten standaard qua infrastructuur dan weer jaren achterloopt. Want je hebt uiteraard wel snel internet nodig om dat soort data binnen te halen. Je hebt straks over een paar jaar dus qua hardware alleen nog maar een ontvanger, monitor/tv, joystick/keyboard + muis nodig om te kunnen gamen. Virtual Reality gaming begint dankzij dingen als de Oculus Rift ook meer realiteit te worden.

http://www.youtube.com/watch?v=ydeBqnorKAk

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven