AndroidHealthClinic

Nieuwe split tot volgende zomer

MC H3aDsH0T

Competitive Bodybuilder
Waardering
232
Lengte
1m68
Massa
75kg
Vetpercentage
20%
Yoo,

Heb besloten terug te beginnen aan m'n vorig eetschema; heb er tot 2 weken geleden 10 kg gewicht mee gegained (zit o.a. ook vet tussen). Door teveel "vrije" tijd en examens sliep ik langer uit dan normaal en mistte dan ondertussen ook 2 - 3 maaltijden waardoor de rest ook niet meer klopte, dus ben ik gestopt.
Met volle moed wil ik begin juli terug beginnen met regelmatig te leven (vroeg opstaan, maaltijden, enz.). Op dit moment weeg ik tussen 70 - 72 kg (varieert); nooit lager, nooit hoger. Mijn doel is te bulken naar 85 kg en daarna te cutten tot 80 en dan gewoon op onderhoud te trainen.
Naarmate ik langer op schema zit, des te "luier" ik me voel, daarmee bedoel ik dat het voelt alsof ik vet ben (waarschijnlijk is dat ook zo) en m'n conditie voel ik zienderogen achteruitgaan.
Vandaar heb ik ook 20 minuten cardio na elke training ingebouwd. Nu heb ik net een nieuw split-schema opgesteld, graag jullie reacties.
Opmerking: Zaterdag wordt mijn cardio-dag; ik haal die 20 minuten weg en doe gewoon de hele zaterdag cardio & vetverbrandende oefeningen om m'n conditie toch wat op peil te houden.

Maandag: Biceps & voorarmen
Dinsdag: Triceps
Woensdag: Schouders & buik
Donderdag: Borst
Vrijdag: Rug
Zaterdag: Benen & cardio
Zondag: Rust

Je doet eerst triceps, dan schouders waar je de triceps nodig hebt, en dan borst waar je de schouders weer nodig hebt. Zit totaal geen logica in.

Je zal de boel even moeten omgooien.

• Topic Starter Topic Starter
Je doet eerst triceps, dan schouders waar je de triceps nodig hebt, en dan borst waar je de schouders weer nodig hebt. Zit totaal geen logica in.

Je zal de boel even moeten omgooien.

Is het volgende aanpassing beter? Ik heb ook borst & triceps omgewisseld aangezien ik bij borst m'n triceps ook wat belast, de dag erna kan ik dan triceps gewoon helemaal doortrainen :p

Maandag: Biceps & voorarmen
Dinsdag: Borst
Woensdag: Triceps
Donderdag: Rug
Vrijdag: Schouders & buik
Zaterdag: Benen & cardio
Zondag: Rust

triceps na borst lijkt me als nog niet ideaal, maar durf het niet met zekerheid te zegen. Ik zou zelf sws gewoon het tot 5 dagen beperken maar goed..

triceps na borst lijkt me als nog niet ideaal, maar durf het niet met zekerheid te zegen. Ik zou zelf sws gewoon het tot 5 dagen beperken maar goed..
Die cardio-zaterdag vind ik niet als training meetellen aangezien 't enkel cardio is :p
Triceps voor borst vind ik zelf niet zo goed werken aangezien ik dan geen nieuwe PR's kan zetten op de bench omwille van het feit dat ik niet de volle kracht van de triceps kan gebruiken :p

waarom niet gewoon 4 dagen split en als je meer dan 4x per week traint gewoon op nieuw beginnen.
zie het nut echt niet in van om alleen triceps te pakken en dan naar huis te gaan:p.

waarom niet gewoon 4 dagen split en als je meer dan 4x per week traint gewoon op nieuw beginnen.
zie het nut echt niet in van om alleen triceps te pakken en dan naar huis te gaan:p.
Ik wil elke spiergroep max. 1x in de week doen om elke spier voldoende rust te geven. Sowieso train ik elke spiergroep ca. 1 uur lang behalve de kleintjes zoals schouders, voorarmen & trapezius. Ik wil daar ook niet 2 uur zitten... :p

Je moet niet alleen je spiergroepen geen rust geven, maar je lichaam. Dit schema is, om maar even kort door de bocht te zijn, ruk. Er zit geen enkele logica in.

Maandag: borst
Dinsdag: rug
Woendag: rust
Donderdag: benen (dus ook kuiten)
Vrijdag: shouders/traps
Zaterdag: boven-/onderarmen

Heb je je week mooi gevuld, twee rustdagen en kan je elke spiergroep intensief trainen.

Q

Je moet niet alleen je spiergroepen geen rust geven, maar je lichaam. Dit schema is, om maar even kort door de bocht te zijn, ruk. Er zit geen enkele logica in.

Maandag: borst
Dinsdag: rug
Woendag: rust
Donderdag: benen (dus ook kuiten)
Vrijdag: shouders/traps
Zaterdag: boven-/onderarmen

Heb je je week mooi gevuld, twee rustdagen en kan je elke spiergroep intensief trainen.

Q
Thx voor de input brah :p

Die cardio-zaterdag vind ik niet als training meetellen aangezien 't enkel cardio is :p
Triceps voor borst vind ik zelf niet zo goed werken aangezien ik dan geen nieuwe PR's kan zetten op de bench omwille van het feit dat ik niet de volle kracht van de triceps kan gebruiken :p

Cardio wel of niet meegerekent, je gaat 6x pw. Ik zou triceps lekker bij biceps doen. Maar het kan wel zo denk ik.

mischien je bovenste post aanpassen naar het schema dat je gaat gebruiken, zodat er nog aanmerkingen kunnen gegeven worden buiten dat je origineel schema een slechte opvolging heeft;)

Doe toch gewoon :

dag 1 benen
dag 2 bench
dag 3 cardio
dag 4 rug en deadlift
dag 5 schouders
dag 6 armen

Cardio wel of niet meegerekent, je gaat 6x pw. Ik zou triceps lekker bij biceps doen. Maar het kan wel zo denk ik.

Is 6x per week te veel dan? :p
+ Ik doe ze beide liever apart zodat ik ze ten volste kan trainen, doe ik ze tezamen haal ik maar voor beide de helft van het beschikbare vermogen eruit :p

mischien je bovenste post aanpassen naar het schema dat je gaat gebruiken, zodat er nog aanmerkingen kunnen gegeven worden buiten dat je origineel schema een slechte opvolging heeft;)

Dat zal ik doen maar er zijn verschillende schema's gepost dat ik nog even moet checken welke ik precies nog verder zou aanpassen :p (Zie bv. onder)

Doe toch gewoon :

dag 1 benen
dag 2 bench
dag 3 cardio
dag 4 rug en deadlift
dag 5 schouders
dag 6 armen

Ook hier is biceps & triceps op dag 6 samengenomen lijkt me? :p Verder doe ik liever geen cardio in de week, best in het weekend :p

Hier heb je anders nog een indeling van een 6-split:

rug
borst
benen
schouders
rust
biceps
triceps

of het 6daagse split van de sticky's?

Of je kan je oefeningen van je schouders zo kiezen dat je nooit triceps of biceps secundair neemt bij schouders, en dan train je de dag erna de spier dat je niet hebt belast. Maar ik weet niet of dit mogenlijk is voor beide spieren maar ik denkd at het wel moet lukken om biceps te mijden bij een schoudertraining;)

als je al 6 dagen zou willen trainen zou ik eerder je hamstrings appart trainen van je quads en armen bij elkaar doen. armen kan makkelijk bij elkaar als dat niet zo is ben je p*ssy of draai je gewoon VEEL TE VEEL volume per spiergroep. benen is soms lastig om je hamstrings + kuiten nog te trainen na je quads als je al zwaar hebt gesquat enzo.

bijv.

ma. quadriceps + kuiten
di. borst
wo. rug
do. hamstrings + buik
vr. schouders
za. armen
zo. rust

Terug
Naar boven