Fitness Seller

Nieuwe start, advies gevraagd! :)

Alainie

Advanced Bodybuilder
10 media-items
Waardering
145
Lengte
1m78
Massa
100kg
Vetpercentage
10%
Ik ben nieuw op dit forum en heb hier veel nuttige informatie opgedaan. Ik train nu ongeveer een half jaar via een splitschema, maar ik vond het tijd voor een nieuw, fris schema voor begin 2008, wat ik hieronder gepost heb.

Maandag
Borst
- Bench press
- Incline dumbbell press
- Dumbbell fly
Triceps
- Close grip bench press
- Skull crusher
- Dippen

Dinsdag
Rug
- Barbell bent-over row
- Dumbbell Bent-over Row
- Deadlift
- Dumbbell of barbell shrug
Biceps- Barbell preacher curl
- Dumbbell curl
- EZ bar curl
- Hammer curl (onderarmen)

Woensdag
Achterkant schouders (Posterior Deltoid)
- Dumbbell Rear Delt Row
Zijkant schouders (Lateral Deltoid)
- Dumbbell raise
- EZ bar upright row

Voorkant schouders- Military press of shoulder press
- Barbell of dumbbell front raise

Donderdag
- Rust

Vrijdag
Borst (zie maandag)

Benen
- Squat
- Leg presses

*Voor iedere oefening 3 a 4 setjes, 12 - 10 - 8 - 8 herhalingen

Het is een vrij standaard opgezet splitschema onder het motto dat ingewikkeld niet altijd beter is. Ik heb echter nog een paar vragen waarop ik graag antwoord zou willen van wat meer ervaren bodybuilders :)

- Soms komt het voor dat ik, vanwege school, mijn rustdag op donderdag moet houden op bijv. dinsdag. Dit houdt in dat ik, na op donderdag mijn schouders heb getraind, mijn schouders ook weer belast als ik mijn borst train bij het bankdrukken. Is dit erg? Zo ja, hoe zal ik dit veranderen in mijn schema?
- Heeft het wel een meerwaarde om mijn borst 2 x per week te trainen, wat zijn jullie ervaringen hierbij?
- Ik train nu per spiergroep 4 setjes, met 12 - 10 - 8 - 8/6 herhalingen. Meestal ga ik bij de laatste set tot failure bij sommige oefeningen zoals bankdrukken en bijv. dumbbell curls en military press. Is dit goed of slecht? Zou ik toch beter een gewicht kunnen pakken waarmee ik de 8 herhalingen makkelijk haal in de laatste set?

Ik weet dat ik veel vraag, maar dit zijn gelijk al mijn twijfelpunten m.b.t mijn trainingen!
Ik zou jullie hulp zeer op prijs stellen! :)

Groeten,

Alainie

• Topic Starter Topic Starter
Zou niemand mij kunnen helpen?

haal er vrijdag borst uit en concentreer u op uw benen en doe meer dan 2oefeningen

en nee geen gewicht pakken waarmee je makkelijkuw 8herhalingen haalt het moet duwen zijn tot het laatste stuk, niet gemakzuchtig worden maar doorbijten

Ik zal meer oefeningen voor mijn benen gaan doen, maar waarom de borst eruit? Zolang ik zorg dat ik op donderdag een rustdag heb voor mijn schouders, kan ik op vrijdag mijn borst toch weer trainen. Dit voelt voor mij goed, en ik train dan niet zo intensief als maandag.

Iemand anders ervaringen met 2 x borst trainen? Wat is voor jullie dan de fijnste manier om je schoudertraining in je splitschema te verwerken.

Ik zal meer oefeningen voor mijn benen gaan doen, maar waarom de borst eruit? Zolang ik zorg dat ik op donderdag een rustdag heb voor mijn schouders, kan ik op vrijdag mijn borst toch weer trainen. Dit voelt voor mij goed, en ik train dan niet zo intensief als maandag.

Iemand anders ervaringen met 2 x borst trainen? Wat is voor jullie dan de fijnste manier om je schoudertraining in je splitschema te verwerken.

waarom borst 2x trainen? lijkt me sterk dat je borst nu al zo vreselijk achterloopt.

Ik vind mijn armen goed in verhouding lopen met mijn schouders, maar te groot in vergelijking met mijn borst. Daarnaast heb ik ook het gevoel dat ik mijn borst niet genoeg train als ik niet 2 x per week borst doe.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb weken om te proberen borst maar 1x getraind, maar kreeg hier toch minder voldoening uit dan als ik 2 x trainde.
Ook heb ik niet het gevoel dat ik mijn borst niet intensief genoeg train, ik train met een oplopend gewicht waarmee ik max. 12 - 10 - 8 - 8 herhalingen kan maken.

Maar mijn schema is verder in orde? :)

als je toch borst wil doen op vrijdag doe dan maar 1 a 2 oefeningen en pak maandag dan een extra borstoefening! Maar zoals al eerder gezegd, benen meer oefenen. Zonder benen te trainen, mja heeft het allemaal geen zin:eek:

Laatst bewerkt:
Je traint al een half jaar met een split schema en je wilt een nieuw fris schema, hoezo maak je dan weer een split schema? Wordt het niet eens tijd om een ander soort schema te maken zoals Full body of UB/LB? door steeds wat anders te doen prikkel je je spieren een stuk meer.

Hmmm... misschien is dat geen slecht idee. Ik denk dat ik een maandje met dit schema blijf trainen, wel met meer beenoefeningen. Mijn borst train ik dan op vrijdag minder zwaar en met minder oefeningen als op maandag. Die schouders kunnen wel op woensdag/ bij uitzondering op donderdag volgens jullie, mits ik borst minder hard aanpak als maandag.
Na een maandje zal ik eens het forum rond gaan kijken voor een UB/LB schema!
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! :)

Terug
Naar boven