- Waardering
- 145
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 100kg
- Vetpercentage
- 10%
Ik ben nieuw op dit forum en heb hier veel nuttige informatie opgedaan. Ik train nu ongeveer een half jaar via een splitschema, maar ik vond het tijd voor een nieuw, fris schema voor begin 2008, wat ik hieronder gepost heb.
Maandag
Borst
- Bench press
- Incline dumbbell press
- Dumbbell fly
Triceps
- Close grip bench press
- Skull crusher
- Dippen
Dinsdag
Rug
- Barbell bent-over row
- Dumbbell Bent-over Row
- Deadlift
- Dumbbell of barbell shrug
Biceps- Barbell preacher curl
- Dumbbell curl
- EZ bar curl
- Hammer curl (onderarmen)
Woensdag
Achterkant schouders (Posterior Deltoid)
- Dumbbell Rear Delt Row
Zijkant schouders (Lateral Deltoid)
- Dumbbell raise
- EZ bar upright row
Voorkant schouders- Military press of shoulder press
- Barbell of dumbbell front raise
Donderdag
- Rust
Vrijdag
Borst (zie maandag)
Benen
- Squat
- Leg presses
*Voor iedere oefening 3 a 4 setjes, 12 - 10 - 8 - 8 herhalingen
Het is een vrij standaard opgezet splitschema onder het motto dat ingewikkeld niet altijd beter is. Ik heb echter nog een paar vragen waarop ik graag antwoord zou willen van wat meer ervaren bodybuilders
- Soms komt het voor dat ik, vanwege school, mijn rustdag op donderdag moet houden op bijv. dinsdag. Dit houdt in dat ik, na op donderdag mijn schouders heb getraind, mijn schouders ook weer belast als ik mijn borst train bij het bankdrukken. Is dit erg? Zo ja, hoe zal ik dit veranderen in mijn schema?
- Heeft het wel een meerwaarde om mijn borst 2 x per week te trainen, wat zijn jullie ervaringen hierbij?
- Ik train nu per spiergroep 4 setjes, met 12 - 10 - 8 - 8/6 herhalingen. Meestal ga ik bij de laatste set tot failure bij sommige oefeningen zoals bankdrukken en bijv. dumbbell curls en military press. Is dit goed of slecht? Zou ik toch beter een gewicht kunnen pakken waarmee ik de 8 herhalingen makkelijk haal in de laatste set?
Ik weet dat ik veel vraag, maar dit zijn gelijk al mijn twijfelpunten m.b.t mijn trainingen!
Ik zou jullie hulp zeer op prijs stellen!
Groeten,
Alainie
Maandag
Borst
- Bench press
- Incline dumbbell press
- Dumbbell fly
Triceps
- Close grip bench press
- Skull crusher
- Dippen
Dinsdag
Rug
- Barbell bent-over row
- Dumbbell Bent-over Row
- Deadlift
- Dumbbell of barbell shrug
Biceps- Barbell preacher curl
- Dumbbell curl
- EZ bar curl
- Hammer curl (onderarmen)
Woensdag
Achterkant schouders (Posterior Deltoid)
- Dumbbell Rear Delt Row
Zijkant schouders (Lateral Deltoid)
- Dumbbell raise
- EZ bar upright row
Voorkant schouders- Military press of shoulder press
- Barbell of dumbbell front raise
Donderdag
- Rust
Vrijdag
Borst (zie maandag)
Benen
- Squat
- Leg presses
*Voor iedere oefening 3 a 4 setjes, 12 - 10 - 8 - 8 herhalingen
Het is een vrij standaard opgezet splitschema onder het motto dat ingewikkeld niet altijd beter is. Ik heb echter nog een paar vragen waarop ik graag antwoord zou willen van wat meer ervaren bodybuilders

- Soms komt het voor dat ik, vanwege school, mijn rustdag op donderdag moet houden op bijv. dinsdag. Dit houdt in dat ik, na op donderdag mijn schouders heb getraind, mijn schouders ook weer belast als ik mijn borst train bij het bankdrukken. Is dit erg? Zo ja, hoe zal ik dit veranderen in mijn schema?
- Heeft het wel een meerwaarde om mijn borst 2 x per week te trainen, wat zijn jullie ervaringen hierbij?
- Ik train nu per spiergroep 4 setjes, met 12 - 10 - 8 - 8/6 herhalingen. Meestal ga ik bij de laatste set tot failure bij sommige oefeningen zoals bankdrukken en bijv. dumbbell curls en military press. Is dit goed of slecht? Zou ik toch beter een gewicht kunnen pakken waarmee ik de 8 herhalingen makkelijk haal in de laatste set?
Ik weet dat ik veel vraag, maar dit zijn gelijk al mijn twijfelpunten m.b.t mijn trainingen!
Ik zou jullie hulp zeer op prijs stellen!

Groeten,
Alainie