XXL Nutrition

nieuwe start - rustig aan

mysticwizard

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m76
Vetpercentage
16%
Ik ben gestopt met fitnessen sinds maart vorig jaar omdat ik een hardnekkige armblessure had, waarschijnlijk een ontsteking maar de dokters hebben nog niet gevonden wat het is. Nu ben ik een paar keer terug op het gemak gaan trainen en de pijn blijft weg, en hoop dat het zo zal blijven. Ik ben 8kg pure spieren verloren op dit jaar tijd. Ik heb de vorige keer iets te intensief getraind waardoor ik deze blessure ben opgelopen. daarom wil ik het nu veel rustiger aandoen en is mijn doelstelling om tegen de zomer in gewicht ongeveer hetzelfde te blijven maar toch een paar kg vet te verliezen en spieren te winnen. (ik veronderstel dat het de eerste maanden terug erg snel zal gaan). Ook door de vele kleren die ik nu heb en juist goed passen, wil ik niet direct veel bijkomen waardoor ik er niet meer in kan. Sommigen zullen wel direct reageren dat dit dus meer in het fitnessforum hoort, maar dat is daar toch maar dood.
Hoe neem ik het nu het beste aan om toch hetzelfde gewicht te behouden en spieren te gainen? Zou het mogelijk zijn om op BMR te eten met cardio en krachttraining? Of best een bulk/cut fase inlassen?

persoonlijk vind ik bulken en dan cutten het makkelijkst. Beetje clean proberen te bulken gaat het cutten later ook makkelijker.

Terug
Naar boven