Fitness Seller

Nieuwe start

Je bent goed opweg.
Maaltijd 6, alleen kwark is niet echt een maaltijd, voeg hier wat (complexe) koolhydraten toe (de appel bijvoorbeeld met een complexe bron).
Ik mis nog wat fruit en vooral groenten.

Het belangrijkste is om te beginnen met je schema en je regelmatig te meten en te wegen. Alleen dan kun je zien of het schema voor je werkt of niet, en kun je ingrijpen waar nodig.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn vrouw zegt me ook altijd dat ik meer groente moet eten hehe. Zal hier zeker naar kijken.

Wat als ik brocolli in de blender doe met andere groenten, bv wortels mix met paprika en dan zo opdrink? Heeft iemand dat hier al eens geprobeerd?

Groente is uitermate belangrijk in een goed dieet, wat je doelen ook zijn. Een zichzelf respecterende bodybuilder (of andere sporter) eet groenten!

Als je groenten in een blender doet en meteen opdrinkt, haal je meer voedingsstoffen uit je groenten, dan wanneer je het kookt. Of het smaakvol is.... dat is een ander verhaal.

Ik vind dat je wel heel eenzijdig eet. Veel kwark en veel whey. Naar mijn idee teveel.....
Probeer je eiwitten ook uit andere voeding te halen zoals vis en vlees. 2 scoops whey en 500 gram kwark is genoeg op een dag.
Verder zou ik meer groente eten. Brocoli, boontjes enz. (biefstukje met brocoli als avondeten bijvoorbeeld)
Ook mag je best wat meer vet eten. Denk bijvoorbeeld aan pindakaas op een boterham tussendoor. Dit is imo niet erg in de cut. Doe dit zelf ook en het werkt prima. Natuurlijk wel met mate. ik zit meestal op 20%.
Je ontbijt moet stevig zijn en veel KH bevatten met een lage GI. Bijvoorbeeld Brinta.

Waarom neem je na je KT een shake en dan cardio doen?
Je shake is een uurtje onderweg voordat hij wordt opgenomen door je lichaam. Als je verlies van spiermassa wilt tegengaan kun je beter vloeibare Amino's (BCAA'S) nemen.

Als laatste tip: probeer je cardio op apparte dagen te doen. Dus 3x per week KT en daarnaast bijvoorbeeld 2 dagen cardio van minimaal een uur. Probeer de cardio op een lage intensiteit te doen (60 tot 65% van je max. HF) zodat je vetten gaat verbranden.

Succes in ieder geval met het maken van een goed schema!!

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Helaas red ik het door school en werk niet om meer dan 4 keer per week te trainen. Vandaar dat ik me cardio achter me KT plak. Heb het bij sommige topics gezien dat mensen hier veel baat bij hebben.

Qua eiwitten probeer ik niet onder de 2gram per kg te gaan, vandaar dat ik zo hoog zit in mijn eiwitten (ongeveer 250gram per dag) 4 scoops Whey als aanvulling dus.

Morgen maar ff ongezouten pinda's en groenten kopen...

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Helaas red ik het door school en werk niet om meer dan 4 keer per week te trainen. Vandaar dat ik me cardio achter me KT plak. Heb het bij sommige topics gezien dat mensen hier veel baat bij hebben.

Qua eiwitten probeer ik niet onder de 2gram per kg te gaan, vandaar dat ik zo hoog zit in mijn eiwitten (ongeveer 250gram per dag) 4 scoops Whey als aanvulling dus.

Morgen maar ff ongezouten pinda's en groenten kopen...

Cardio kun je prima doen na je KT.

Mijn vrouw zegt me ook altijd dat ik meer groente moet eten hehe. Zal hier zeker naar kijken.

Wat als ik brocolli in de blender doe met andere groenten, bv wortels mix met paprika en dan zo opdrink? Heeft iemand dat hier al eens geprobeerd?
ook spinazie en ananas, goed voor vetverbranding:D

ananas vind ik wel heerlijk. Bedankt voor de tip!

Trouwens wow wat is 30gr cashewnoten weinig zeg haha. Vroeger at ik een hele zak op een avond.

Ik heb brocolli en paprika gesneden en in de blender gegooid met een scoop whey en water. OMG, nooit meer ...900ml pure ranzigheid

Een kleine update:

Daling BF% van 28% naar 24,8%, bepaald d.m.v. 7 punts meting

15-05-2010
3352bodyfat15052010.jpg

27-05-2010
1892BF27052010.jpg

verschil in foto's:
7030verschil_27-05-2010.jpg

Linkerfoto genomen op 05-05-2010, rechterfoto op 27-05-2010

Qua gewicht verschilt het maar een kilo, echter ik zie wel verandering in de foto's en stats. Vooral de VVM van 91,7 vind ik een beetje onwaarschijnlijk, waar ik in het verleden 90 kilo woog (3 jaar terug) en zeker niet droog was. Kan het komen door musclememory van de tijden dat ik hiervoor getrained heb?

Ik wil ook niet meer teveel op de weegschaal staan, omdat ik dit in het verleden elke dag wel 5 keer deed. Het moet geen obsessie worden.

Verder train ik nu met een 4 daagse split ub/lb en elke training 50 min cardio.
Qua voeding E240, K240-360, V50

PS: Op me borst heb ik last van kelloid scars. De dermatoloog zegt hier niet veel mee te kunnen. Wel zonde. Ow ja, voor de rest heb ik me borst geschoren en durfde het nog niet aan om me helemaal te scheren...maybe met de volgende update

Laatst bewerkt:
Gaat goed zo! Succes verder

Thnx voor de bemoedigende woorden! Zal ik zeker doen. Hopelijk over een maand een goede update

Respect hoor!!! :thumbs:
Dat doe je heel goed in nog geen maand tijd.....

Nu gewoon lekker doorgaan, dan worden je doelen vast gehaald.
Succes!!

thanx! Zal ik zeker doen...ik start binnenkort wel ff een trainingslog. Is denk ik wat overzichtelijker

OMF: verse ananas zit nl vol suikers en kh... Uit blik is uiteraard ruk.

Met ananas uit blik is niets mis, mits je het maar neemt op eigen sap en niet op siroop.
En wat ananas in de cut kan geen kwaad want het stimuleert de vetverbranding. Je moet er alleen geen ladingen van nemen.
Nam het altijd in de kwark tijdens de cut, ging prima.

Goed bezig zou ik zo zeggen. Nice progressie. Tevens ook lagere BF dan ik zou denken op de foto. Maar da's goed ! Teken dat er spieren op je liggen te wachten ! ;)

Maak zeker een trainingslog met update etc aan, dat werkt enorm motiverend en je kan om raad en bijsturing vragen.

Verder is er idd niets mis met ananas. Mensen moeten nu ook geen fobie kweken voor suikers. Alles met mate eten is de key (behalve eiwitten, daar mag je gerust op knallen :D)

Terug
Naar boven