Fitness Seller

Nieuwe supermarktformule voor allochtonen

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
MAASSLUIS - In Maassluis opent volgende maand de eerste Multisuper, een supermarktformule voor allochtone ondernemers. Dat meldt het vakblad Supermarkt Actueel.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De formule richt zich op buurtsupers met een vloeroppervlakte van maximaal 200 vierkante meter.

Winkeliers die zich aansluiten bij Multisuper kunnen rekenen op een maandelijkse bijdrage van 400 euro voor onder meer winkelaankleding, assortimentsamenstelling en administratie.

Verwachting

Multisuper Nederland verwacht dat zich tegen het eind van het jaar circa honderd allochtone ondernemers hebben aangesloten bij de nieuwe formule. In 2009 moet dat aantal zijn verdubbeld.

http://www.nu.nl/news/1632615/30/Nieuwe_supermarktformule_voor_allochtonen.html
Is de beverwijkse bazaar (zwarte markt) niet genoeg? :D

En wat houdt die formule eigenlijk in ? Is de albert heijn/aldi/delhaize/colruyt niet goed genoeg ?

pff omgekeerde wereld weer

Wat een flut "artikel" weer van nu.nl

alsof die mensen betalen voor hun boodschappe

Ben je een asso die zijn buurmans huis in de fik steek, dan heb je het gemaakt in Nederland.
Laat je je ombouwen tot vent, dan heb je het gemaakt in Nederland.
Heb je als buitenlander studieschulden, dan helpt Nederland.
Wil je als buitenlander een super beginnen, dan helpt Nederland.
Scheld jij je vrouw met kerst de kanker en zet je je filmpje op internet, dan heb je het gemaakt in Nederland.
Verkracht je als ex agent een 14 jarig meisje, dan krijg je 200uur taakstraf in Nederland.
Word je benzine steeds duurder terwijl de bedrijven steeds meer winst maken, dat is Nederland.

Werk je hard en betaal je netjes je rekening, dan kom je er gewoon niet.
Je eigen de t*ring werken voor een ander, tot je 70ste.

pff..sorry moest even mijn gal spugen.

Kijk uit yo straks pak ik mijn klikklak uit mijn osso

Haha zwarte MArkt :P

Eigenlijk is dit ook een voorbeeld van discriminatie, wij worden hiervan buitengesloten, in ons eigen land nog wel...

Je kunt het geloven of niet, maar laatst zei ik tegen een bekende dat dit het volgende was, en het gebeurd......
ongeloofelijk toch ?

Mag er trouwens een nederlander binnenkomen ? :D

Je kunt het geloven of niet, maar laatst zei ik tegen een bekende dat dit het volgende was, en het gebeurd......
ongeloofelijk toch ?

Mag er trouwens een nederlander binnenkomen ? :D

Denk 't niet, en zou 't wel mogen dan denk ik dat je raar aangekeken wordt als enige blanke :roflol:

dus als ik het goed begrijp krijgen de allochtonen subsidie en autochtonen niet ?

Nee. Er is een bedrijf dat een markt ziet en zelf actief allochtonen werft om binnen een bepaalde sector een handel op te zetten. Voor zover ik kan zien zit hier geen geld van de overheid in en wordt dit op geen enkele manier aangemoedigd/ondersteund/geholpen door de overheid.

En tja, wil jij als Nederlander een bedrijfje beginnen en bij dit bedrijf aankloppen met een goed idee, kan best dat ze je afwijzen maar dat is dan een bedrijfsmatige keuze gemaakt door een bedrijf. Net zoals een Nederlands bedrijf een marokkaan, die komt solliciteren, afwijst nog niet meteen discriminatie is, is dit dat ook niet.

Maar goed, bekrompen DBB, kom er maar in.

Oke dat valt dan weer mee, bedankt voor het antwoord op mijn vraag.

Doch vind ik het een absurd concept.

Bekijk het eens anders, er is een grote groep allochtonen die om wat voor reden dan ook geen baan kan krijgen en toch wil werken of een bedrijf wil beginnen, maar daarvoor ook geen geld kan krijgen van de bank, om wat voor reden dan ook. Deze mensen worden door dit bedrijf geholpen om een eigen winkel te beginnen, dus zelf geld te gaan verdienen, en iets bij te dragen aan onze maatschappij in plaats van een pisbaantje aannemen bij de schoffeldienst of erger: werkeloos thuiszitten, daar hebben we helemaal niks aan.

Vraag jij je niet af voor wat ?
Mss een supermarkt met enkel halal eten? :x

Waar staat dat? Ze kunnen ook een 'gewone' supermarkt beginnen. En daarbij, in de bijna prachtwijk waar ik gewoond heb, was ook een buurtsuperturk, en die was absoluut niet alleen halal, maar vooral erg goedkoop, met erg verse spullen en ook lekker dichtbij. Dus er waren zat Nederlanders te vinden daar. En tja, dat je een keer tegen een schap turkse spulletjes aan staat te kijken, ik kan me er niet druk over maken.

En uiteindelijk draait het gewoon om GELD verdienen. Er is blijkbaar vraag naar kleine buurtsupers dus is daar geld mee te verdienen, en het is een economisch basisprincipe waar vraag is (en dus geld te verdienen) zal er altijd aanbod komen.

En wat is er mis met ordinair geld verdienen? Dat willen we toch allemaal? (behalve cirkel dan, die is communist)

Links is weer lekker aan het discrimineren. Kreeg laatst ook een vacature gemaild van de UvA waarin stond dat 'bij gelijke geschiktheid' allochtone sollicitanten de voorkeur kregen. :mad:

Je moet je eens voorstellen dat er stond dat blanken bij gelijke geschiktheid de voorkeur kregen, dan had men er schande van gesproken, en terecht. :rolleyes:

Terug
Naar boven