Fitness Seller

Nieuwe supermarktformule voor allochtonen

• Topic Starter Topic Starter
Links is weer lekker aan het discrimineren. Kreeg laatst ook een vacature gemaild van de UvA waarin stond dat 'bij gelijke geschiktheid' allochtone sollicitanten de voorkeur kregen. :mad:

Je moet je eens voorstellen dat er stond dat blanken bij gelijke geschiktheid de voorkeur kregen, dan had men er schande van gesproken, en terecht. :rolleyes:
Erg krom inderdaad.

Waar staat dat? Ze kunnen ook een 'gewone' supermarkt beginnen. En daarbij, in de bijna prachtwijk waar ik gewoond heb, was ook een buurtsuperturk, en die was absoluut niet alleen halal, maar vooral erg goedkoop, met erg verse spullen en ook lekker dichtbij. Dus er waren zat Nederlanders te vinden daar. En tja, dat je een keer tegen een schap turkse spulletjes aan staat te kijken, ik kan me er niet druk over maken.

En uiteindelijk draait het gewoon om GELD verdienen. Er is blijkbaar vraag naar kleine buurtsupers dus is daar geld mee te verdienen, en het is een economisch basisprincipe waar vraag is (en dus geld te verdienen) zal er altijd aanbod komen.

En wat is er mis met ordinair geld verdienen? Dat willen we toch allemaal? (behalve cirkel dan, die is communist)

Dat staat nergens, ik vraag me af waarin aldi/colruyt/delhaize met dit soort supermarkten zullen verschillen. Een autochtone baas kan toch perfect ook turkse/marokoaanse goederen inkopen, waarom persé allochtonen ?
Nevermind, snap al hoe de vork in het steel zit.
Ik vraag me af of er ook zoiets bestaat in belgië, is wel handig :p

Links is weer lekker aan het discrimineren. Kreeg laatst ook een vacature gemaild van de UvA waarin stond dat 'bij gelijke geschiktheid' allochtone sollicitanten de voorkeur kregen. :mad:

Je moet je eens voorstellen dat er stond dat blanken bij gelijke geschiktheid de voorkeur kregen, dan had men er schande van gesproken, en terecht. :rolleyes:

gewoon achterlijk idd. ook niet echt integratie gericht dit soort zaken. Verschillen worden alleen maar extra benadrukt op dergelijke wijze.

Aaargh daar gaan we weer met de hokjes-anti-integratie-cultuur, wat is dat toch ? Is het zo moeilijk om je hier aan te passen? Altijd maar dat eigen wereldje binnen dit land proberen scheppen :thumbdown:

Vergelijk de positie van allochtonen met die van een vrouw.Dan klinkt het opeens minder gek, zeker als je al die voorstellen over de quotums erbij betrekt.

weet niet watvoor vacature het was? ik weet wel dat er voor interviews en dergelijke veelal mensen gezocht worden die overeenkomsten hebben met de mensen die geinterviewd moeten worden. dit omdat het makkelijker is om dan rapport te krijgen en zo betere antwoorden te verkrijgen.

Aaargh daar gaan we weer met de hokjes-anti-integratie-cultuur, wat is dat toch ? Is het zo moeilijk om je hier aan te passen? Altijd maar dat eigen wereldje binnen dit land proberen scheppen :thumbdown:

Vraag en aanbod, marktmechanisme, kapitalisme, Adam Smith enzo.

Als ik morgen 100% overtuigt raak van het idee dat ik helemaal binnen kan lopen en in no-time miljonair gaat worden door van mijn spaargeld kraaltjes uit Zimbabwe te importen en hier door te verkopen aan doorgedraaide Turken waarbij ik de kraaltjes zodanig promoot dat ze feitelijk alleen geschikt zijn voor diezelfde Turken en dat ook zo wil houden om marketingtechnische redenen zal ik het niet laten.

Ahum, en daar doe jij geen aangifte van?:rolleyes:

Vraag en aanbod, marktmechanisme, kapitalisme, Adam Smith enzo.

Als ik morgen 100% overtuigt raak van het idee dat ik helemaal binnen kan lopen en in no-time miljonair gaat worden door van mijn spaargeld kraaltjes uit Zimbabwe te importen en hier door te verkopen aan doorgedraaide Turken waarbij ik de kraaltjes zodanig promoot dat ze feitelijk alleen geschikt zijn voor diezelfde Turken en dat ook zo wil houden om marketingtechnische redenen zal ik het niet laten.
Niemand zegt dat je geen supermarkt mag openen gericht op vraag en aanbod. Het gaat erover dat men zichzelf volgens afkomst in hokjes plaatst en geen enkele poging tot integratie onderneemt. Alles wordt afgestemd op hun verleden en gewoonten, want de Nederlandse levenswijze aanvaarden dat willen ze dus blijkbaar niet. Laten we meteen Nederland in twee helften verdelen, de allochtonen en de autochtonen, dat is dan het ultieme resultaat van deze dwaze evolutie.

Men heeft het steeds over gelijkheid en dezelfde wet voor iedereen, maar men eist wel eigen ziekenhuizen, eigen hypotheken, eigen voeding, eigen kleding, eigen gebedshuizen, eigen slachthuizen, eigen gynaecologen, etc... Ik vraag mij af waarom je in een land komt wonen als zo'n beetje alles afwijst wat er in dat land bestaat. En dan staat iedereen weer raar te kijken als blijkt dat de integratie maar niet wilt slagen. Als het 'zij-wij' gevoel weer toeneemt, gek he hoe zou dat komen?

De titel zegt eigenlijk al genoeg, zolang men over 'allochtonen' blijft praten, kan men nooit over geslaagde integratie spreken, want als dat wel het geval was werden ze gewoon 'Nederlanders' genoemd.

Allochtonen die zich terugtrekken in hun eigen wereldje :kots:

Heb verder weinig tegen dit initiatief. Niks mis met buurtwinkeltjes gerund door allochtonen en die andere producten bieden dan de standaardmeuk in de supermarkten.

Toch wel een zéér grote vorm van discriminatie. Ik denk dat als je een proces aan hun broek lapt je toch wel wint. Niemand is beter dan een ander, voor iedereen dezelfde rechten,voordelen,nadelen enz... . Dus dit snap ik niet echt.

Toch wel een zéér grote vorm van discriminatie. Ik denk dat als je een proces aan hun broek lapt je toch wel wint. Niemand is beter dan een ander, voor iedereen dezelfde rechten,voordelen,nadelen enz... . Dus dit snap ik niet echt.

Dat is inderdaad discriminatie... in een buurtsuper voor allochtonen zal wel geen pakje Durex liggen!

we streven toch naar gelijkheid, en nu worden ze weer afgezonderd!

lekker beziggggggggggggggggggg

Niemand zegt dat je geen supermarkt mag openen gericht op vraag en aanbod. Het gaat erover dat men zichzelf volgens afkomst in hokjes plaatst en geen enkele poging tot integratie onderneemt. Alles wordt afgestemd op hun verleden en gewoonten, want de Nederlandse levenswijze aanvaarden dat willen ze dus blijkbaar niet. Laten we meteen Nederland in twee helften verdelen, de allochtonen en de autochtonen, dat is dan het ultieme resultaat van deze dwaze evolutie.

Men heeft het steeds over gelijkheid en dezelfde wet voor iedereen, maar men eist wel eigen ziekenhuizen, eigen hypotheken, eigen voeding, eigen kleding, eigen gebedshuizen, eigen slachthuizen, eigen gynaecologen, etc... Ik vraag mij af waarom je in een land komt wonen als zo'n beetje alles afwijst wat er in dat land bestaat. En dan staat iedereen weer raar te kijken als blijkt dat de integratie maar niet wilt slagen. Als het 'zij-wij' gevoel weer toeneemt, gek he hoe zou dat komen?

De titel zegt eigenlijk al genoeg, zolang men over 'allochtonen' blijft praten, kan men nooit over geslaagde integratie spreken, want als dat wel het geval was werden ze gewoon 'Nederlanders' genoemd.

+1

kwestie van vraag en aanbod, kinders.....

belachelijk.. zo gaat het ook met huizen.

waar gaat dit allemaal heen? eurabia? als kotslims die behoeftes allemaal hebben dan gaan ze toch gewoon terug? waarom moet alles aan hun worden aangepast, en dit is dan weer geen discrimantie volgens links.

laten we eens zoiets dergelijks doen voor autochtonen of blanke, kijken hoe snel werkschuwe hippies dan op hun teentjes zijn getrapt.

:scratch: Lees hier toch vaak genoeg dat degenen die van buitenlandse afkomst zijn nooit Nederlanders zullen worden hoe lang ze hier ook wonen. Als het niet blanker dan blank is dan komt het niet in aanmerking om Nederlander genoemd te worden.

:scratch: Lees hier toch vaak genoeg dat degenen die van buitenlandse afkomst zijn nooit Nederlanders zullen worden hoe lang ze hier ook wonen. Als het niet blanker dan blank is dan komt het niet in aanmerking om Nederlander genoemd te worden.

Repect voor onze superheld EricR. Wat is jouw logo op het pak ? '< E >' ?

edit: k*tparser.

Terug
Naar boven