AndroidHealthClinic

Nieuweling hierzo die tips nodig heeft

Jurian

Novice
Waardering
0
Ik ben de afgelopen maanden 16 kilo afgevallen van 100 naar 84 kilo, ik ben al wat breed gebouwd dus ik dacht dat ik maar eens flink wat spieren ga kweken en dus ben ik hier terecht gekomen.

Ik train al een tijdje dus mijn bovenlichaam, ik fitniss 3x per week, en dan dus met name mijn armen, borst en buikspieren.
Maarja zomer komt er aan, en het mag wel wat sneller van mij, nou heb ik zelf niet zoveel verstand overal van dus dacht ik een paar tips te kunnen scoren op dit forum.

Ik wil dus van de zomer dat ik er goed strak uitzie, en niet dat alles nog hangt vanwege mijn vetverlies :P

Ik drink alleen water (af en toe een fanta, voor wat het waard is), s'morgens eet ik 2 boterhammen met pindakaas, tussen de middag 4 boterhammen met paardeworst of/en kipfilé en s'avonds gewoon warm.
Ik fitniss vaak na mijn avondeten.

Mijn fitness schema bestaat uit een uur cardiotraining (20 minuten hardlopen, 20 minuten fietsen en 20 minuten crossen), en vervolgens buikspieren, schouders, borstspieren, en armen, een half uur tot 3 kwartier.

Tips zouden erg gewaardeerd zijn.

beste tip: Lees stickies in voeding sectie en trainings sectie.
Je eet niet goed en je training sucks ook want je traint je benen niet.
Lees stickies!
succes

Ga squatten, deadliften en benchpressen.
Probeer sowieso je hele lichaam te trainen, van je biceps tot je benen, van je schouders tot je triceps. najaa you get the point.

En lees inderdaad de voedingsstickies door.
Ga boven je onderhoud eten, je onderhoud is wat je lichaam verbruikt op een dag zonder de intensieve inspanningen meegerekend. Dit is op internet uit te rekenen, daar geef ik je zometeen wel een linkje van.

Je moet dus ten eerste meer gaan eten, en probeer een goede verdeling van eiwitten, koolhydraten en vetten binnen te krijgen. 40-40-20 of iets in die richting. (%).
Ga je eten verdelen over 6 of 7 maaltijden over de dag, probeer ongeveer elke 2-3 uur een maaltijd te eten.

Als ontbijt is brinta aan te raden, en iets met snelle eiwitten (dus whey of eieren).
En voor het slapengaan zou ik kwark (eventueel met lijnzaad) eten, wan dit is voor de langzame eiwitten, die dus een langdurig eiwitten afgeven gedurende je slaap.

en hard trainen natuurlijk.
En pas op dat je niet overtraint, want rust is ook belangrijk! Tijdens rust groeien je spieren.

en de zomer komt eraan....

dude dit is een bodybuild forum, mooi zijn doe je maar ergens anders

welkom & succes.

Nou ik ga dus bodybuilden nadat ik mijn overige vet heb weggewerkt.
Dat voor de zomer is een extra'tje dat wel mooi zou zijn.

Dan zou ik nog eerst wat verder gaan afvallen totdat jezelf tevreden bent. Echt gespierder worden voor de zomer zal niet echt gaan lukken dan. Kijk daarvoor liever naar volgend jaar.

kijk in de sticky's en zoek op cutten. De laatste kilootjes zijn vaak lastig. een goed voeding/training;s schema is dan wel aan te raden. Je kunt alvast aan de krachttraining wennen tijdens het cutten om daarna vol aan de bak te gaan. Wel je hele lichaam trainen hé.

Terug
Naar boven