Fitness Seller

nieuweling

thijz

Novice
Waardering
0
Ik heb vroeger als ik 16 jaar was een jaartje getraind, en nu ik 22 ben wil ik er terug aan beginnen. Ik ben 1.79m en weeg maar 63 kg... veel te mager dus.

Dit is een schematje waar ik nu enkele weken mee bezig ben... en ik zou wel es willen weten van jullie of ik goed bezig ben.--> mijn doel dus: snel massa bijkomen.

maandag: borst en triceps
bench press
incline bench press
flys
incline flys
pullover

cable push down
machine push down
triceps extensions met halters

dinsdag: rug en biceps
pulldown behind neck
front pulldown
breed roeien
smal roeien
dumbbell row

machine curl
dumbbell curl
hammer curl

woensdag: borst en schouders

borst: zelfde oefening als op maandag
schouders:
dumbbell side raise
upright row
front raise
dumbbell press
bent over raise

donderdag
rug en biceps (zie dinsdag)

vrijdag
borst en tripceps (zie maandag)

--> telkens 6 sets (2*10, 2*8, 2*6)
--> elke dag buik erbij

waarschijnlijk ga ik nu de reactie krijgen, waarom geen benen... Da komt er zeker wel nog bij maar eerst wil ik mij focussen op mijn bovenlichaam.

alle raad en commentaar is welkom
Thijs

aantal oefeningen

Ik denk dat je veel te veel oefening per keer afwerkt. 6 verschillende oefeningen per trainingsdag is voldoende mijns inziens

5 dagen achter elkaar, alle spiergroepen 2 keer per week, borst zelfs 3 keer????

VEEL TE VEEL...

begin liever met een driedaagse split of fullbody, waarbij je na iedere training voldoende rust neemt (minimaal 1 dag)

De eerste maand zou ik gewoon 3 maal per week een full body workout doen met telkens 15 reps per set, vooral om de techniek te leren en uw spieren te laten wennen.
De volgende maand afzakken naar 12 reps en daarna een split-schema maken. En met die split elke spiergroep, 1 maal per week stevig aanpakken, zo zou ik het doen.
En uiteraard, ETEN, ETEN, en heu, nog is ETEN. 5-6 keer op een dag.
Good luck

je moet minder trainen, tis te veel
doe een split van 4 trainingsdagen, korte sets , maximum 5 oefeningen, en vreet je kapot! en veel rusten!!!!

Verkeerde sectie trouwens ook.

Welkom.

Als je zoveel dagen traint begrijp ik idd niet waarom je geen benen doet.
Van uitstel komt afstel.
Natuurlijk onzin om "eerst" op je bovenlichaam te focussen.
Dus hop benen er bij trainen.

split of een fb van drie dagen - ik vind dat je teveel doet + ik mis oefeningen als squatten/deadliften/chinnen - benen er gewoon bijpakken

dit hou je geen week vol, het zou me al verbazen als je 1 training goed weet af te werken...

voor advies kijk hierboven

Ik zou beginnen door 1 of 2 keer in de week te trainen en op de trainingsdag alle spieren pakken. Per spiergroep 1 oefening te doen. Zodat je spieren weer kunnen wennen.

welkom

Terug
Naar boven