AndroidHealthClinic

Nieuwsgroepen???

ff een vraagje ik wil hier een progamma posten kan dat? Of weet iemand hoe ik dat het beste kan doen? In ieder geval alvast bedankt.???

hier???

• Topic Starter Topic Starter
Wat is retentie?
Stel we doen een eigen nieuwsserver maken (dit kan met programmatjes, maar is niet interessant, maar wel als duidelijk voorbeeld). We gebruiken onze eigen harde schijf van 100 GB groot. We geven aan welke groepen we binnen willen krijgen. Ons ons geval:
alt.binaries.erotica
alt.binaries.multimedia.erotica.lesbian
Binnen 10 uur is de harde schijf bijna vol, nog maar 200 mb is er vrij op de harde schijf, wat zou er gebeuren?
Het oudste bestandje word overschreven door het nieuwe. Als die loop, dat rondje van wanneer is de harde schijf vol, 10 uur duurt, heb je 10 uur retentie op deze nieuwsserver.

Retentie is dus belangrijk. Hoe hoger die is, hoe meer bestanden compleet op de server staan. En hoe langer ze erop blijven staan.
XS4all hebben ook een eigen nieuwsserver newszilla genaamd en deze heeft een retentie van 7 dagen. Best ruim te noemen. Chello had 2 jaar geleden een retentie varierend van 4 tot 12 uur.
Je mag van geluk spreken als je nieuwsserver van je provider een goeie retentie heeft, dan hoef je geen payserver erbij te nemen. Dit is ook de rede waarom er payservers in het leven zijn geroepen.

Dit begrijp ik toch niet goed. Ik heb zojuist iets gedownload van 24 dagen oud
met mijn gratis nieuwsserver van telenet. (dit moet dan op mijn nieuwsserver gestaan hebben ofzo?)
Als je iets zoekt op binsearch en het is bv 50 dagen oud en staat op een payserver kan ik dit dan niet downloaden?

hangt af van de payserver, de goedkopere hebben minder retentie dan de dure he :P

50GB??? dat heb ik in 3 dagen man...

50giga in 3 dagen, hoeveel gb download je dan wel per maand en bij welke provider kan dit? Ik mag maar 20gb downloaden per maand en hiervoor moet ik elke maand 40€ betalen bij telenet, per gb meer wordt er 1€ aangerekend..

zeker is het de gratis versie. Had net nog geprobeerd Newsleecher erop te zetten doormiddel van het mapje te copie te maken. Dat lukte dus niet

Weet iemand iets af van nieuwsgroepen en hoe je ermee kan downloaden?

Ik zou het graag gaan gebruiken naast Bittorrent omdat ik hoor dat het beter zou zijn...

Ik heb FTD inmiddels gedownload, btw, is dit nog altijd het beste nieuwsgroepprogramma?

Nu heb ik denk ik nog een nieuwserver nodig, maar hoe kom daar aan? Kan iemand me helpen b.v.d + karma!!!
Gewoon een eweka abo nemen van minimaal 2 maanden (betere downloadvoorwaarden).

Vervolgens Newsleecher leren gebruiken (poepsimpel) en in FTD opzoeken wat je nodig hebt. NZB'tje downen en openen met Newsleecher. That's it.

50giga in 3 dagen, hoeveel gb download je dan wel per maand en bij welke provider kan dit? Ik mag maar 20gb downloaden per maand en hiervoor moet ik elke maand 40€ betalen bij telenet, per gb meer wordt er 1€ aangerekend..

geen limiet??? ken ook geen provides die limiet hebben in NL maargoed..misschien de cheape ofzo (tweaknews heb k )

ik moet die nieuwsgroepe dan toch eens checken als dat zo goed is...

geen limiet??? ken ook geen provides die limiet hebben in NL maargoed..misschien de cheape ofzo (tweaknews heb k )

Wtf, dus je mag zoveel downloaden als je wil? Hier in belgië hebben alle providers limieten.. Meest gebruikte formules zijn hier +- 40€ per mand en 20 giga down/upload, als je 60€ gigabyte wil is het al vlug 60€.

Edit: ah je hebt het over de payserver, ok, daar heb je dan geen limiet op, maar op je gwn internetabonnement moet je toch betalen voor al die gb's of niet?

Gewoon een eweka abo nemen van minimaal 2 maanden (betere downloadvoorwaarden).

Vervolgens Newsleecher leren gebruiken (poepsimpel) en in FTD opzoeken wat je nodig hebt. NZB'tje downen en openen met Newsleecher. That's it.

Thx, maar zolang ik met mijn gratis telenetserver kan downloaden aan + 500 Kb/s hoef ik voorlopig geen betaalabonnement.. Die newsleecher lijkt me toch wel interessant.

Grabbit werkt perfect vind ik. Staat wel niet zoveel niet meer op als vroeger maar ja

Shit dit ga ik ook maars proberen. Rond de 700kb/s bij de meeste downloads met torrents.
Is newsbins nog sneller? Heb een 20mb connectie.

Wtf, dus je mag zoveel downloaden als je wil? Hier in belgië hebben alle providers limieten.. Meest gebruikte formules zijn hier +- 40€ per mand en 20 giga down/upload, als je 60€ gigabyte wil is het al vlug 60€.

Edit: ah je hebt het over de payserver, ok, daar heb je dan geen limiet op, maar op je gwn internetabonnement moet je toch betalen voor al die gb's of niet?

ik ken ook geen internetproviders in NL die een limiet hebben :P met de freeserver die ik eerst had had ik ook geen limiet hoor...

ik ken ook geen internetproviders in NL die een limiet hebben :P met de freeserver die ik eerst had had ik ook geen limiet hoor...

Hmmm, dus je mag, zeg maar 1000 gigabyte per maand downloaden voor een vaste prijs van bv 40€/ per maand? Waarom hebben de 2 grootste internetproviders in belgië dan limieten van 20gb per maand :headbang:

omdat belgie nog achterloopt? in NL hebebn ze al 5jr ofzo geen limieten meer :P

Thx, maar zolang ik met mijn gratis telenetserver kan downloaden aan + 500 Kb/s hoef ik voorlopig geen betaalabonnement.. Die newsleecher lijkt me toch wel interessant.
Ik vind 2MB per seconde toch net wat leuker en die 15 euro per 2 maanden is het toch wel waard :)

omdat belgie nog achterloopt? in NL hebebn ze al 5jr ofzo geen limieten meer :P
België is een onnozel apenland. Vlaanderen kan beter aansluiten bij Nederland of tenminste een confederatie vormen. En dan de markt opengooien voor Nederlandse providers in België. Gedaan met het monopolie van Teletet en Belgakrom.

echt. mensen die zeggen dat torrent beter is snappen er echt helemaal niets van.
nieuwsgroepen is gewoon ultiem.

muziek is trouwens ook geen probleem hoor met nieuwsgroepen.

hier haal ik in de vroege ochtend uren 3000 kb/s (3mb)
gemiddeld 2500-2800 kb/s

oja en een data limiet gaat helemaal nergens over. gewoon onbeperkt.
want ff serieus, 20gig doe ik in 2uur tijd.

ja maare , voor de mensen die niet willen betalen zijn torrents wel beter

Terug
Naar boven