Laat me niet lachen ,Morgan freeman aanhalen.
De man kwam pas nog op cnn om te zeggen dat het puur aan racisme ligt dat de opposition niet wilt dat Obama herverkozen wordt.
De gozer heeft zoals veel amerikanen niet eens begrip van nuances in hun eigen land.En zijn totaal niet consequent in hun meningen.
boeien, gaat me enkel om wat hij in het geposte filmpje zei, kan me geen zak schelen wat hij elders zegt
Vraag me af of je in real life nog steeds zo'n hero bent verwend nest.
Je weet niets over de dagelijkse realiteit om met een andere huidskleur te leven in de maatschappij maar toch ga je lekker arrogant doen en niet eens willen toegeven dat je je alleen maar dingen voorsteld.
Ik zal wel beter weten dan jij hoe ik hiermee moet omgaan en waar de grenzen liggen dan wat jij snel even googelt.
boehoe, en dan zeggen dat je zelf geen slachtoffer rol aanneemt.
Ja het suckt dat er nog (veel) idioten rondlopen die zo achterlijk zijn om te discrimineren op basis van huidskleur, suck it up

Om dan zelf de rassenkloof groter te maken door een slachtofferrol aan te nemen ga je de zaak echt niet verder helpen

Negeer de idioten en wees blij dat er ook genoeg mensen zijn zoals ik
Ja, maar Freeman gaat wel makkelijk voorbij aan de emotionele kant van het verhaal. Even makkelijk zou je kunnen zeggen dat je daarmee doet alsof er nooit sprake is geweest van slavernij en racisme.
Veel mensen ervaren hun afkomst als emotionele bagage. Dat jij je daar makkelijk overheen kan zetten is in dit geval mooi, maar met wat inlevensvermogen kun je je denk ik wel voorstellen dat niet iedereen dat kan.
1x in aanraking geweest zijn met een racistische politie agent is al genoeg.
zie wat ik hierboven heb gezegd
(hoewel die rednecks in amerika beter gewoon allemaal opgehangen zouden worden, dan gewoon negeren en wachten op verbetering; collectieve onwetendheid bij een meerderheid van een bevolking is namelijk niet op 1,2,3 uit de wereld te helpen

)
En wat als ik nu wéét dat jij een bepaald woord als beledigend ervaart, en ik je júíst daarom daarmee beledig? is het dan ook je eigen verantwoordelijkheid>?
dat die persoon een WOORD als beledigend ervaart is zijn verantwoordelijkheid, als hij dit niet als beledigend zou ervaren zou je die kennis in de eerste plaats al niet kunnen bezitten

heb ooit een docu gezien over een zwarte priester in amerika die enorm veel shit kreeg van een KKK lid, maar hij wist dat het gewoon puur door onwetendheid kwam, dus voelde hij zich niet beledigd en bleef gewoon vriendelijk tegen die kkk'er. Jaren later waren ze beste vrienden, super romantisch
daarenboven blijft het een feit dat als je het woord enkel als beledigend ervaart als iemand met een andere huidskleur het zegt, je zelf een dikke racist bent

---------- Post toegevoegd Thu 22 Dec 2011 om 20:42 ----------
Lol.
Dat is het punt.
Ik leef niet in een slachtoffer rol.
Als je ook maar iets begreep wist je dat.
Je zou verbaasd zijn van wat ik kan hebben.
Het gaat om nuances.
Jouw Morgan Freeman ventje is er juist zo 1 dat racisme loopt te schreeuwen in overdreven mate.
Kan nog niets eens de nuances van racisme begrijpen.
Ze proberen gewoon allemaal een manier te vinden om het woord te ontkrachten en 9/10 lukt dat maar weet zeker dat 'ie zelf ook niet zo consequent is met de zaken die hij verkondigt
Ik leg gewoon grenzen aan wat ik aanvaarbaar vind.
99% van de tijd laat je de dwaasheid om je heen maar gebeuren.
Jammer dat nu idd van dat snolletje moet komen en dat zij de aanleiding is dat dit gesprek op gang komt.
Maar voor de rest ben je alleen maar een ignorant eigenwijze trol.
Ga gerust verder je gang,met jou discusseren is tijdverliezen.
En je zou het maar saai vinden,ik wordt niet zo snel boos en dan heb je geen plezier.
Beste nog met dit topic allemaal!!
blijkbaar niet nee, je bent duidelijk de kalmheid zelve