XXL Nutrition

NK vrachtwagentrekken (single)

koek

Cool Novice
Waardering
11
9 augustus 2009 14:00 uur

Nederlands Kampioenschap Vrachtwagentrekken (single)
2009

Lindeplein Brunssum

Deelnemers kunnen zich opgeven bij:

Michel Koekoek info@thefungames.nl
Wiel van Boekel wielvanboekel@hotmail.com

De organisatie van deze wedstrijd ligt in handen van Marco Nafzger.
Het team van The Fungames assisteert hem hierbij.

Nieuw bij het NK Vrachtwagentrekken is:

Er word 3x getrokken: 2 x harnas pull (38.000 kilo) en 1x hand over hand (7500 kilo).
De tijden worden bij elkaar opgeteld.

Er word in 2 catogorieen gewerkt: -100 kg & +100 kg.

Voor het eerst is er een nieuwe opzet met de prijsuitreiking.
Er zijn namelijk de volgende prijzen:

1e, 2e en 3e plaats Harnas Pull
1e, 2e en 3e plaats Hand over hand
1e, 2e en 3e plaats Overall

Dit omdat in augustus 2010 het NK in het Groningse Beerta plaats zal vinden en de organisatie dan in handen ligt van Marco Nafzger en Berend Schuur, en dat zij dan ook dit systeem zullen hanteren, vandaar dat we dit jaar dan op deze wijze te werk zullen gaan.

Deelnemers:

-100 kg:

Davy van Houtum
Dino Delarambelje
Max Blezer
Jeffrey Meex
Marco Stoelwinder
Teun Tielemans
Jeriel Hofman

+100 kg:

Alex Moonen
Sarko Alberts
Frans Heuts
David Panders
Frank Gerards
Arno Louwsma
Kelvin de Ruiter
Raymon Merckx
Wiel van Boekel
Marco Nafzger
Lambert Oosting
Michel Koekoek
Rene Hamers
Boy Oosting
Rico Paardekooper
Johnny Meijerhof
Niels Rook

Laatst bewerkt:
hoeveel nk vrachtwagentrekken zijn er wel niet?

• Topic Starter Topic Starter
hoeveel nk vrachtwagentrekken zijn er wel niet?

Naar mijn weten zijn er 2 NK's.
Het NK voor tweetallen (georganiseerd door Sarko Alberts)
en het NK (single)

Daarbuiten heb je Open Fries, Open Gronings, Open Zuid Hollands, Open Limburgs, enz....:)

deelnemerslijst aangepast

Nafzger for president :rolleyes:

deelnemerslijst geupdate 26-07-2009

Er doen (gelukkig) bekende namen uit de strongmanworld weer mee!
Jarno is helaas niet in staat zijn titel te verdedigen waardoor het NK vrachtwagentrekken net als het NK SM weer heel spannend zal worden.

Wel jammer dat er tot op dit moment slechts 2 personen hebben opgenomen om een wereldrecordpoging te wagen :( (Nafgzer en de Ruiter)..voordat die vraag komt...ik doe mee aan het NK, maar niet om een aanval op het WR te doen...dat laat ik liever aan echte truckpullers over ;)

Alex Moonen, Arno Louwsma, Jan Wagenaar en Raymond Merckx lijken me overigens kandidaten die daarvoor wel in aanmerking komen.

Dit is de mail die ik van Roy Mosterd via hyves kreeg:

Op zondag 9 augustus wordt in Brunssum het Nederlands Kampioenschap Vrachtwagentrekken georganiseerd. Het betreft een kampioenschap voor singles! Dus GEEN tweetallen.

De wedstrijdleiding is in handen van Ted van der Parre en Roy van Forst.

De organisatie van deze wedstrijd is in handen van Marco Nafzger, in samenwerking met
[Link niet meer beschikbaar] waar je ook meer informatie over deze wedstrijd kunt vinden.

Er wordt drie keer getrokken, twee keer een harnas pull (gewicht 38.000 kg) en een keer hand over hand (gewicht 7.500 kg).

De wedstrijd wordt gehouden op het Lindeplein te Brunssum. De aanvang van de wedstrijd is om 14.00 uur.

Er mogen zich ook jongens aanmelden om het wereldrecord te trekken. Er staat een wagen van 55 ton. Ze mogen 1x trekken de snelste heeft het wereldrecord er hebben zich tot nu toe 2 personen aangemeld wereldrecordhouder Marco Nafzger en Kelvin de Ruiter, er kunnen maximaal 5 personen gaan voor het wereldrecord, het moeten wel personen zijn die er ook echt klaar voor zijn.

Voor informatie en/of ischrijven kun je contact opnemen met Michel Koekoek, te bereiken per
e-mail info@thefungames.nl of telefonisch 06-33136077, of bij Wiel van Boekel, te bereiken per e-mail wielvanboekel@hotmail.com of telefonisch 06-33163375.

Huggy wat jij toch met Marcel Mostert en Roy van Forst hebt weet ik niet. Maar denk dat ze geen van beiden blij zijn dat je hun namen alweer door elkaar haalt ;)

Marcel Mostert organiseert wedstrijden zoals de Champions League en Sterkste Man v NL.
Roy is vooral supporter en scheidsrechter bij de Fungames

Roy is vooral DIK :D

Huggy wat jij toch met Marcel Mostert en Roy van Forst hebt weet ik niet. Maar denk dat ze geen van beiden blij zijn dat je hun namen alweer door elkaar haalt ;)

Marcel Mostert organiseert wedstrijden zoals de Champions League en Sterkste Man v NL.
Roy is vooral supporter en scheidsrechter bij de Fungames

Jarno, je hebt volkomen gelijk!
Een blunder...en ik hoop dat beide heren mij dit niet kwalijk nemen ;).

---------- Toegevoegd om 16:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:21 ----------

We gaan toch niet onaardig doen, hé ;).

obelix_ik%2520ben%2520niet%2520dik_b.jpg

Deelnemerslijst bijgewerkt.

Er hebben zich inmiddels 5 serieuze kandidaten opgegeven voor de wereldrecordpoging met de vrachtwagen met lading van 55 ton.
Van deze kandidaten die overigens ook deelnemer zijn op het NK zelf, zijn er 2 onder voorbehoud.
Er kunnen zich dus geen gegadigden meer melden voor deze poging, gezien het feit hier een maximum van 5 personen was vastgesteld.
Voor het NK zijn wel nog enkele plaatsen vrij.

Er hebben zich inmiddels 5 serieuze kandidaten opgegeven voor de wereldrecordpoging met de vrachtwagen met lading van 55 ton.
Van deze kandidaten die overigens ook deelnemer zijn op het NK zelf, zijn er 2 onder voorbehoud.
Er kunnen zich dus geen gegadigden meer melden voor deze poging, gezien het feit hier een maximum van 5 personen was vastgesteld.
Voor het NK zijn wel nog enkele plaatsen vrij.

Mogen we ook weten wie deze 5 "serieuze" kandidaten zijn ;)?
Of blijft dat een "verassing" en krijgen we dat zondag wel te zien?:)

Vinden we een actuele deelnemerslijst op jullie site?

Waarom die hand over hand zo licht? En dan harnas 2x en hand over hand 1x. Heb het idee dat dit laatste onderdeel niet zo populair is terwijl hier meer kracht bij komt kijken.

Nafzger, Nafzger, Nafzger, Nafzger en Nafzger :)

---------- Toegevoegd om 10:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:54 ----------

De organisatie van deze wedstrijd ligt in handen van Marco Nafzger.

Dit meen je niet :roflol:

Of blijft dat een "verassing" en krijgen we dat zondag wel te zien?:)

Vinden we een actuele deelnemerslijst op jullie site?

De actuele deelnemerslijst staat toch hier, actueler kun je hem niet krijgen.
Marco Nafzger en Kelvin de Ruiter waren al bekend voor de wr poging, de overige 3 krijg je zondag te zien.

---------- Toegevoegd om 08:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:42 ----------

---------- Toegevoegd om 10:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:54 ----------

Dit meen je niet :roflol:[/QUOTE]

Ja toch wel, was vorig jaar ook door hem georganiseerd en was volgens mij toch goed geregeld :)

Ik was naar het NK gegaan om er een leuke dag van te maken...ik wist dat er voor mij geen eremetaal zou inzitten, maar wilde wel een goede prestatie neerzetten.

Dit is helaas totaal niet gelukt...ik ben weliswaar 7e van de 17 man in de 100+ klasse geworden, maar desondanks heb ik er geen goed gevoel aan overgehouden.

Het begon ermee dat Roy van Forst zich helaas door mij voelde aangevallen door mijn reacties in dit log en mijn commentaar over de SM van NL.
Ik heb hem toen proberen duidelijk te maken dat het nooit mijn intentie is geweest om iemand voor schut te zetten of aan te vallen!
Iedereen die mij persoonlijk kent, weet dat ik zo niet in elkaar zit.
Zoals Jarno overigens terecht opmerkte was Roy er ook absoluut niet blij mee dat ik zijn naam abusievelijk had verwisseld met die van Marcel Mosterd. Uiteraard heb ik hem gezegd dat ik er spijt van had dat ik hun namen had verwisseld, maar me verder van geen kwaad bewust was.
Ik denk dat we het wat mij betreft verder hebben uitgesproken.
Want ik ben een mens wat een hekel heeft aan conflicten en het liefste met iedereen in harmonie leeft :) .

Dan de truckpull.
Bij de eerste pull, bleken maar een handjevol mensen in staat om die 38 Ton over de eindstreep te trekken...de rest (waaronder ik) vielen ergens tussen 1.5 en 2.m stil.
Het Lindenplein is niet wat je noemt een vlak terrein...het bleek een valkuil van oneffenheden te zijn.
Marco Nafzger bleek hoorde tot het handjevol mensen en bleek tijdens de eerste pull de snelste tijd te hebben, respect daarvoor!

Bij de tweede pull, werd de truck verplaatst maar bleek niemand in staat de eindstreep te halen...alleen Arno Louwsma kreeg hem zo'n 15 m getrokken, de rest viel stil bij 30 cm :eek:
De truck in beweging krijgen bleek al vrij zwaar, maar door de oneffenheden in het terrein viel de truck dus steeds stil bij de meeste deelnemers.

Ik ben zeker geen goede truckpuller, maar ook de sterke truckpullers moesten ervan balen...diverse deelnemers verlieten gefrustreerd voortijdig de wedstrijd.

Dit was niet leuk voor de deelnemers en ook niet voor het publiek!
Het publiek komt voor spektakel, en dat was er niet te beleven...ik vond het een afgang. :(

Dan het hand over hand gebeuren met 38 Ton...pff...ook hier weer hetzelfde verhaal...slechts een handjevol mensen bleek in staat de truck over de eindstreep te krijgen...ik ben bij meen ik 1.7m gestopt met trekken...het touw sneed diep in mijn handen en mijn rug en schouders kregen het zwaar te verduren, ik was echt bang dat ik een vervelende blessure zou oplopen en stopte.

Kweenie of ik nog aan een truckpull wedstrijd zal meedoen, maar zeker niet op het Lindeplein in Brunssum!

Eindklassement (voor zover ik me meen te herinneren):
- 100kg

1) Marco Stoelwinder
2) Jeffrey Meex
3) Max Blezer

+ 100kg

1) Arno Louwsma
2) Raymond Merckx
3) Kelvin de Ruiter.

Oja...de WR poging met 55 Ton...Raymond Merckx werd hier de winnaar, Kelvin de Ruiter de nr. 2 en Marco Nafger 3! De vrachtauto's werden hiervoor verplaatst naar de openbare weg, waar het een stuk makkelijker bleek om zulke gevaartes in beweging te brengen.

Respect overigens voor alle deelnemers!

Terug
Naar boven