AndroidHealthClinic

NK vrachtwagentrekken (single)

mooi werk van Arno :thums:

en uiteraard niets dan respect voor de woeste piraat Nafzger :)

Jammer van de locatie, verknoeid het idd een beetje voor de deelnemers

Ik was naar het NK gegaan om er een leuke dag van te maken...ik wist dat er voor mij geen eremetaal zou inzitten, maar wilde wel een goede prestatie neerzetten.

Dit is helaas totaal niet gelukt...ik ben weliswaar 7e van de 17 man in de 100+ klasse geworden, maar desondanks heb ik er geen goed gevoel aan overgehouden.

Het begon ermee dat Roy van Forst zich helaas door mij voelde aangevallen door mijn reacties in dit log en mijn commentaar over de SM van NL.
Ik heb hem toen proberen duidelijk te maken dat het nooit mijn intentie is geweest om iemand voor schut te zetten of aan te vallen!
Iedereen die mij persoonlijk kent, weet dat ik zo niet in elkaar zit.
Zoals Jarno overigens terecht opmerkte was Roy er ook absoluut niet blij mee dat ik zijn naam abusievelijk had verwisseld met die van Marcel Mosterd. Uiteraard heb ik hem gezegd dat ik er spijt van had dat ik hun namen had verwisseld, maar me verder van geen kwaad bewust was.
Ik denk dat we het wat mij betreft verder hebben uitgesproken.
Want ik ben een mens wat een hekel heeft aan conflicten en het liefste met iedereen in harmonie leeft :) .

Dan de truckpull.
Bij de eerste pull, bleken maar een handjevol mensen in staat om die 38 Ton over de eindstreep te trekken...de rest (waaronder ik) vielen ergens tussen 1.5 en 2.m stil.
Het Lindenplein is niet wat je noemt een vlak terrein...het bleek een valkuil van oneffenheden te zijn.
Marco Nafzger bleek hoorde tot het handjevol mensen en bleek tijdens de eerste pull de snelste tijd te hebben, respect daarvoor!

Bij de tweede pull, werd de truck verplaatst maar bleek niemand in staat de eindstreep te halen...alleen Arno Louwsma kreeg hem zo'n 15 m getrokken, de rest viel stil bij 30 cm :eek:
De truck in beweging krijgen bleek al vrij zwaar, maar door de oneffenheden in het terrein viel de truck dus steeds stil bij de meeste deelnemers.

Ik ben zeker geen goede truckpuller, maar ook de sterke truckpullers moesten ervan balen...diverse deelnemers verlieten gefrustreerd voortijdig de wedstrijd.

Dit was niet leuk voor de deelnemers en ook niet voor het publiek!
Het publiek komt voor spektakel, en dat was er niet te beleven...ik vond het een afgang. :(

Dan het hand over hand gebeuren met 38 Ton...pff...ook hier weer hetzelfde verhaal...slechts een handjevol mensen bleek in staat de truck over de eindstreep te krijgen...ik ben bij meen ik 1.7m gestopt met trekken...het touw sneed diep in mijn handen en mijn rug en schouders kregen het zwaar te verduren, ik was echt bang dat ik een vervelende blessure zou oplopen en stopte.

Kweenie of ik nog aan een truckpull wedstrijd zal meedoen, maar zeker niet op het Lindeplein in Brunssum!

Eindklassement (voor zover ik me meen te herinneren):
- 100kg

1) Marco Stoelwinder
2) Jeffrey Meex
3) Max Blezer

+ 100kg

1) Arno Louwsma
2) Raymond Merckx
3) Kelvin de Ruiter.

Oja...de WR poging met 55 Ton...Raymond Merckx werd hier de winnaar, Kelvin de Ruiter de nr. 2 en Marco Nafger 3! De vrachtauto's werden hiervoor verplaatst naar de openbare weg, waar het een stuk makkelijker bleek om zulke gevaartes in beweging te brengen.

Respect overigens voor alle deelnemers!

Ik heb uit zeer betrouwbare bron dat roy een gefrustreerde dikz*k is.

Ik snap ook niet waarom Roy tegen jou moeilijk gaat doen over die dingen op internet...Als je zo met elkaar omgaat en niet tegen een grapje kan........ Maar wie ben ik...

En het is niet om lullig te doen.. maar zo te lezen is het weer duidelijk een fungames-wedstrijd...Ik weet dat die gasten van de fungames goede bedoelingen hebben, maar wordt het niet eens tijd om die wedstrijden wat professioneler te maken?

De naam FUNgames zegt al genoeg....

Wat een ongelofelijke k*twedstrijd gisteren in brunssum en dit noemen ze dan nk vrachtwagentrekken. De organisatie was zwaar klote om het maar op z’n zachts uit te drukken.

Als ik dit zo lees ben ik heel blij dat ik niet ben gegaan.

Huggy, mooi verslag kerel.

Heb een beetje het gevoel dat mensen die roy een beetje zat zijn, hoe komt dat toch?

Max en Jeffrey gefeliciteerd met jullie prestatie

Ik vind niet dat we e.e.a op de "man" moeten spelen...we hoeven niet persoonlijk te worden, en zeker niet op een forum.
Roy is corpulent (klinkt wat beschaafder dan dik, toch?) en dat zijn meerder mensen (waaronder ik). Of hij gefrustreerd is zou ik niet weten...en dat doet hier ook niet terzake lijkt me.
Je hoeft niet altijd met elkaar door één deur te kunnen (lijkt me in het geval van Roy en mij ook onmogelijk ;)) maar laten we elkaar wel respecteren, O.K.?

---------- Toegevoegd om 16:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:20 ----------

Wat een ongelofelijke k*twedstrijd gisteren in brunssum en dit noemen ze dan nk vrachtwagentrekken. De organisatie was zwaar klote om het maar op z’n zachts uit te drukken.

Ik vond de wedstrijd gisteren ook minder geslaagd, maar laten we niet iemand de "zwarte piet" gaan toeschuiven...als je het ergens niet mee eens bent kun je dat ook diplomatischer uitdrukken lijkt me, toch?

Ik snap ook niet waarom Roy tegen jou moeilijk gaat doen over die dingen op internet...Als je zo met elkaar omgaat en niet tegen een grapje kan........ Maar wie ben ik...

En het is niet om lullig te doen.. maar zo te lezen is het weer duidelijk een fungames-wedstrijd...Ik weet dat die gasten van de fungames goede bedoelingen hebben, maar wordt het niet eens tijd om die wedstrijden wat professioneler te maken?

Roy was inderdaad behoorlijk kwaad...als het aan hem gelegen had, dan had ik gisteren niet mogen meedoen...achteraf gezien wellicht zelfs beter, maar we hebben e.e.a. uitgesproken. Ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat er wel zoiets bestaat als vrijheid van meningsuiting en dat het nooit mijn intentie is geweest om iemand belachelijk te maken.

De bedoelingen zijn zeker goed...de organisatie wil graag krachtsport stimuleren en iedereen een kans bieden om wedstrijdervaring op te doen.
Dat men daarbij wel eens steken laat vallen kan gebeuren.
Het LK vrachtwagentrekken vond ik bijvoorbeeld wel goed georganiseerd!
Volgende keer gewoon een NK op een vlak, effen terrijn en wellicht met een lichtere truck zodat iedereen in staat is de eindstreep te halen.

Een truck van 28 Ton (zoals bij het LK) is zwaar zat lijkt me...iedereen krijgt de truck over de eindstreep (iedereen is happy) en de sterkere truckpullers zullen beslist in staat zijn om zo'n truck sneller over de eindstreep te brengen dan de mindere goden (zoals ik ;)).

• Topic Starter Topic Starter
Naar mijn mening waren de wedstrijden in Maastricht (19 juli), kerkrade (26 april) en het LK vrachtwagentrekken in Heerlen (14 juni) niet slecht georganiseerd zoals ik van diverse deelnemers en buitenstaanders te horen heb gekregen.

Het NK gisteren in Brunssum, was zeker niet een wedstrijd om trots op te zijn, niet voor de deelnemers en niet voor de organisatie.
Als de vrachtwagen anders had gestaan en er niet zoveel was geschoven, en dus iedereen de wagen had getrokken, dan had je nou niemand horen zeuren erover.

Het is dan helaas niet gelopen zoals iedereen had gehoopt, ook wij als organisatie.
Wij zullen hier zeker nog een en ander over bespreken, zodat dit niet meer voorkomt, maar mensen dan persoonlijk afvallen, lijkt mij niet de juiste manier om dit in de toekomst te voorkomen.

En de mensen die zeggen dat wij als The Fungames een en ander proffesioneler moeten gaan aanpakken, laat dan wat ideeen horen, dan kunnen wij er wellicht wat mee.
Ik heb zelf op overige wedstrijden die niet door ons georganiseerd zijn ook wel eens mindere punten gezien.
Maar ik ben van mening dat iedereen fouten kan maken, ook al zijn die niet altijd voor iedereen even prettig.

Verder ga ik hier niet over discusieren, want ik weet ook heus wel dat gisteren niet de meest geslaagde wedstrijd was.
Maar nogmaals wij doen er altijd alles aan om dit te voorkomen.

En de mensen die zeggen dat wij als The Fungames een en ander proffesioneler moeten gaan aanpakken, laat dan wat ideeen horen, dan kunnen wij er wellicht wat mee.

Je mag me ook gewoon bij naam noemen en erom vragen hoor ;)

Tips:
- Volgorde bij onderdelen adh van het voorlaatste onderdeel. (dus de beste van het onderdeel ervoor als laatste... en dan het laatste onderdeel volgens het klassement)
- Materiaal op tijd af hebben..? (powerstairs?)
- Zeker zijn van de gewichten etc? (clean & press b klasse bij sterkste krachtsporters)
- Eenduidige jurering. Ik heb het al een aantal keer gezien dat er toch wat partijdig wordt gefloten. Ik weet dat dat niet altijd in handen van de organisatie ligt, maar toch. Daarnaast dienen ook de scheidsrechters zich imo te houden aan het vooraf opgestelde reglement.
-Meer conventionele onderdelen... Maar dit is ook een persoonlijk iets waar niet iedereen het mee eens hoeft te zijn. Maar ik zie toch graag in een sterksteman wedstrijd stones of een log voorbij komen..
-Misschien minder wedstrijden organiseren? Ik kan me voorstellen dat een aantal dingen die wat minder goed gaan gewoon te maken hebben met het vele werk.

Blijven doen:
- Vooraf opgesteld reglement
- C/B klasse indeling. Alleen dient die wel duidelijk te zijn!

En luisteren naar de atleten. Je vindt zelf dat bepaalde wedstrijden goed geregeld waren, maar de atleten vonden kennelijk van niet?

Dit is wat me zo snel te binnen schiet hoor. En het is geen persoonlijke aanval, maar ik hoor en zie gewoon erg veel dingen bij jullie wedstrijden voorbijkomen die in mijn ogen beter kunnen.

denk je dat er de serieuze jongens op dit soort wedstrijden nog afkomen huggybear1968 of graven de jongens van fungames hun eigen graf op deze wijze.

Ik kan jullie enthausiasme voor de sport alleen maar toejuichen, Michel, petje af, het organiseren van dit soort evenementen kost namelijk heel veel tijd en energie.

Mijn voorstel zou zij om te zoeken naar een andere naam. De FUN games geven nu niet echt een associatie met Kracht Sporten..
Verder kan ik niet inhoudelijk oordelen, aangezien ik er niet bij was...

De enige ervaring die ik heb gehad waren de HG in 2007 en 2008.
Het eerste jaar was nog een publiekstrekker, het tweede jaar hebben we het publiek aan de atleten voorgesteld. er was niemand.... Denk eens aan goede sponsoring en zorg voor voldoende reclame.

Maak afspraken met de middenstand ter plaatste. Voorzieningen voor de atleten bijvoorbeeld, waren er toen bijna niet (stoelen, banken, een tent), en toch een must om atleten aan te trekken.

wellicht is de optie minder games, zoals Matthieu voorsteld, niet eens zo'n nslecht idee. Beter twee goede evenementen dan 5 mindere...

succes !

denk je dat er de serieuze jongens op dit soort wedstrijden nog afkomen huggybear1968 of graven de jongens van fungames hun eigen graf op deze wijze.

Hoi Pouwerpaxck...ik begrijp je frustratie...je hebt er hard voor getraind...en als je dan niet kunt laten zien wat je in je hebt is dat nooit leuk...zeker niet als het je eerste wedstrijd is (jaha...ik weet inmiddels wie je bent ;)). Jij laat gewoon op het NK Truckpull voor tweetallen zien wat je waard bent! Zeker weten dat het goed komt...en hoe het met de fungames verder zal gaan zal de toekomst uitwijzen.

Ik kan me vergissen, maar ik vrees wel dat je gelijk hebt en dat er in de toekomst steeds minder "serieuze jongens" uit de krachtsportwereld aan de fungames zullen deelnemen. Zo'n wedstrijd als gisteren doet inderdaad geen goed aan de reputatie. Maar "Koek" gaf zelf aan dat hij niet tevreden was over hoe het allemaal gegaan is...hij is niet zo eigenwijs en arrogant om alle kritiek naast zich neer te leggen, en dat siert hem wel, vind ik.:)

Roy was inderdaad behoorlijk kwaad...als het aan hem gelegen had, dan had ik gisteren niet mogen meedoen...

Ja dat bedoel ik, en waarom? Omdat jij per ongeluk zijn achternaam verkeerd had, mijn god zeg waar kun je je wel niet druk om maken. En dan moeilijk lopen doen dat je niet mee mag doen, wat voor kleuter is het wel niet. Ik zie hem hier af en toe nog wel rondlezen, maar posten durft ie al lang niet meer omdat iedereen hem al uitgekotst heeft.

mooi werk van Arno :thums:

en uiteraard niets dan respect voor de woeste piraat Nafzger :)
dankje wel wulbert volgens mij of niet haha
en de wedstrijd was wel een beetje veel slordig en het leek een beetje om een man te draaien maar dat veranderde later wel maar ik weet dat het vorig jaar beter was georganiseert en dat dit gewoon ... was maar ik ben verder wel tevreden hoor haha kan ook niet anders toch groeten arno
trouwens 1 ding was wel ok 2 dingen de bekers waren heel goed per onderdeel ook een beker en voor het kampioenschap en de muziek lag het ook niet aan haha dat was hard zat
nogmaals groeten arno

Waarom noemt het bij jullie FUNgames en niet gewoon SM of HG?

Terug
Naar boven