XXL Nutrition

Nog een maandje bulken..

• Topic Starter Topic Starter
Bulk!!! terug van weggeweest!!

Zo.. We zijn een tijdje weggeweest van het forum, maar hoop het nu weer een beetje bij te kunnen houden naarmate we weer langzaam naar de zomer toe gaan.

Hier even een verslagje van hoe het de afgelopen tijd is gegaan met mijn bulk de afgelopen maanden.
De bulk begon rond augustus, heb het toen zo schoon mogelijk gehouden kwa eten. Dit heb een maand of 2 aardig volgehouden. Merkte dat mijn "gains" achter bleven in oktober. Ben toen beetje bij beetje meer gaan eten (wel zo schoon mogelijk) en ik denk dat ik toen op een gegeven moment rond de 4500 kcal ben gaan zitten. Rond de trainingsdagen zal ik wel rond de 5000 zitten, ben het niet meer zo nauw gaan meten. Ben toen ook gestart met weightgainers, wat mij aanzienlijk heeft geholpen de afgelopen bulk periode aangezien ik niet heel snel aankom.
Was in het begin ook een beetje de motivatie kwijt aangezien de resultaten achter bleven. Kwam met moeite aan 3x per week trainen.
Gelukkig zit ik nu weer in een goede "flow" en hoop dit nog tot rond maart vast te houden, zodat we daarna weer langzaam naar de 6% kunnen werken!

Ben in de bulk periode van verschillende trainschema's gewisseld, maar heb wel zo zwaar mogelijk getraind en de reps niet al te hoog gehouden.
Momenteel hou ik een piramide achtig systeem aan bij een aantal oefeningen. 3/4 sets zwaar met oplopend gewicht. Na de 3/4e set een dropset en dit dan 2-4x tot spierfalen om de spieren helemaal vol te pompen.
Sinds deze week probeer ik 6 dagen in de week te trainen en wat meer nadruk te leggen op de borst en benen.

Schouders traps
Quads biceps
Borst kuiten
Hams triceps
Borst buik
Rug (extra armen?)

Heb in mijn bulk veel gebruik gemaakt van PVL Nutrient - mutant mass en een keer masstech van muscletech.

Denk dat ik nu rond de 78 weeg. De bedoeling is dat ik de komende maand nog over de 80 heen ga, wat dus betekent en gain van ruim 10kilo!

Dit is een foto dat ik 76 woog, ongeveer een maandje terug.

42a57f16-d40c-4266-8d7d-080b6ca6d462.jpg

Laatst bewerkt:
Flink massa gebouwd dus, goed bezig!

Netjes, Ziet der goed uit!

mooie fysiek man, indrukwekkende abs

Thanks!!! :thumb: hopelijk deze zomer iets meer massa met een mooi vetpercentage!
Komt goed!! Hoop t wel een beetje te kunnen posten hier kwa progress...

Heel netjes, leuke blog. Ga ook is proberen laag in de koolhydraten te gaan.

Ik ben de laatste maand van bulk in gegaan. Lijkt erg vroeg, maar wil na de cut wat gaan experimenteren met clean gains.

Vanochtend een sessie Quads en kuiten gedaan.

Opwarmen aantal lichte setjes leg extensions.
Squats: 70kgx12 / 110kgx10 / 150kgx8 / 150kgx8 (dropset) 110kg failure, 70kg failure
Leg extensions: 107x15 124x12 135x10 135x8 (dropset) 96 failure 65 failure 40 failure (exacte waardes weet ik niet meer precies).
Walking lunges met in beide handen een 15kg schijf. 4 x 20 meter

Seated calve raise: 80kgx8-10 3 sets. 4e set dropset 80kxg10, 60kg failure, 40kg failure, 40kg failure

Na de training een weightgainer genomen en uur daarna een maaltijd (standaard procedure).

4cec62b0-bf83-4939-819f-53c861855b71.jpg

200 gr. gekookte rijst, 130 gr. pangafilet beetje olijfolie wat viskruiden, uitje.....

Beetje een standaard maaltijd, maar vooral makkelijk om te maken. Probeer me nu in de bulk een beetje te houden aan :
200-250 gr rijst, aardappel, spaghetti (komt ongeveer neer op 50-60 gr. kh
120-150 gr vlees (kip, vis, rund...) (komt ongeveer neer op 25-30 gr eiwit

Tot zover het logje..

Heb je log even doorgelezen, maar je bent goed bezig. Ga zo door!

Goed bezig inderdaad en goed resultaat... complimenten!

Thanks!!! :thumb:

Vanochtend weer een sessie hams en biceps gepakt.

Opwarmen met standing leg curls zonder gewicht en daarna setje stiff legged db deadlift 28kg per kant.

- stiff legged db deadlift 46kg per kant 3x12
- hacksquats 150kg x10 200kg x8 (laatste set dropset) 200kg x8 150kg en 100kg failure
- standing leg curls 40kg per kant x12 na 3e set dropset 20kg failure

- spider curls 35kg 3x10/12 na 3e set dropset 25kg
- biceps db curl 3x10 14kg
- machine curl 1x20 60kg 1x15 60kg

Bij het hamstring gedeelte beetje laag in energie. Had 30 min voor t trainen wel een weightgainer genomen en een pwo voor de training. Merk met benen dat ik helemaal leeg loop, misschien toch wat suikers voor tijdens t trainen nemen.

Tot zover..

Terug
Naar boven