MuscleMeat

nog mensen een "burnout" gehad?

nee, ik heb geen foto,s.dat krijg je als je van de oude generatie bent,die bij de gratie van z.n dochter een beetje weet hoe een computer werkt!dan zou je een keer in eindhoven moeten komen trainen,bij david lloyd of fit for free daar train ik.groetjes!

mwah... ben ouder dan jij.... mij lukt het wel:D

Heb ik ook gehad en ik zit er nu weer tegenaan:

2 weken rust of zeer licht trainen als je zoals ik echt niet stil kan zitten.

schema volledig omgooien of andere methodiek gaan volgen:
Ik deed eerst een 3-split en ik ben toen HST gaan doen. Waardoor ik binnen een half jaar weer 8 kg aankwam (en vervolgens helemaal uitbrandde :( ) t*ring wat was dat zwaar.

Zowiezo goed om elke 2-3 maanden een week rust in te programmeren.

ben nu ook in m'n week "relatieve rust"... hopelijk hou ik t vol... :-)

ps : bloed eens laten checken! ijzer zat heeel laag bij mij!

Het is een akelig besef dat hoe ouder je wordt des te minder het ook allemaal wordt.
Zeker als je nog wat jaartjes hebt lopen verspillen door schouderoperatie's, revalidatie's etc.

Maar oke als ik de foto's bekijk van BBers hier op het forum die nog ouder zijn als ik, en ik kijk naar dat prachtige fysiek, dat geeft de burger moed.:)

Veel groene thee drinken.

Het is een akelig besef dat hoe ouder je wordt des te minder het ook allemaal wordt.
Zeker als je nog wat jaartjes hebt lopen verspillen door schouderoperatie's, revalidatie's etc.

Maar oke als ik de foto's bekijk van BBers hier op het forum die nog ouder zijn als ik, en ik kijk naar dat prachtige fysiek, dat geeft de burger moed.:)

dank je, ik ga ervan blozen...:D

Sinds dat ik weer mag trainen, train ik 5 dagen per week.
en dat is eigenlijk teveel, en moet alert blijfen op mijn schouders.
Ben een beetje me schade aan het inhalen, ook de kwestie van de ''biologische klok'' wil nu nog knallen, het maximale eruit halen.
Want besef elk jaar dat je ouder wordt, wordt het alleen maar minder en eerlijk gezegd kan ik daar dus echt depressief van raken.

Sinds dat ik weer mag trainen, train ik 5 dagen per week.
en dat is eigenlijk teveel, en moet alert blijfen op mijn schouders.
Ben een beetje me schade aan het inhalen, ook de kwestie van de ''biologische klok'' wil nu nog knallen, het maximale eruit halen.
Want besef elk jaar dat je ouder wordt, wordt het alleen maar minder en eerlijk gezegd kan ik daar dus echt depressief van raken.

:(Het had mijn tekst kunnen zijn.....

Ik probeer toch ook de positieve kanten van het ouder worden te zien.
Geef toe, lukt niet altijd,
maar ga dan maar eens voor de spiegel staan en
beeld je een willekeurige leeftijd genoot in, die niet traint!

Wedden dat je je opeens een stuk beter voelt!:)

heb het recent weer meegemaakt. Dacht na de vorige keer dat ik overtrained was dat ik het wel op tijd door zou hebben...niet dus.

Progressie stond stil, was erg snel vermoeid, raakte licht geblesseerd en gelijk zware griep erover heen (lage weerstand). Ff rust genomen en kan binnenkort weer knallen!

Ik zit er midden in verdorie: totaal uitgebrand.

Overal pijnscheuten, in mijn buik, mijn rug, mijn borst...
En 's-nachts is het helemaal niet te harden: voortdurend pijn scheuten, ik heb al hele nachten wakker gelegen en dan moet je wel weer om 6 uur op voor je werk.
:( Ik kom de nachten nu door met slaapmiddel en pijnstillers, lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Heb besloten 2 volle weken niet te trainen, alleen rustig wat hardlopen en daarna aan een iets kalmer schema beginnen helaas.

Ik heb totaal geen zin om aan mijn leeftijd toe te geven: vind ik altijd een slap excuus.
ik train zwaarder dan de meeste 20ers en 30ers in mijn gym en tijdens de training gaat dat prima,
het probleem is echter het herstel, dat duurt veel langer... de dagen na de training krijg ik de rekening gepresenteerd.

<--- Als je kijkt naar mijn pics zie je dat er eindelijk resultaat geboekt wordt en dan wil je dus alleen maar harder door, he...
Maar deze week dacht ik: It just ain't ****ing worth it, al die ongemakken en pijn.

Laatst bewerkt:
Komop dutchvince gewoon doorgaan gaat toch goed ouwe pik.

En 's-nachts is het helemaal niet te harden: voortdurend pijn scheuten, ik heb al hele nachten wakker gelegen en dan moet je wel weer om 6 uur op voor je werk.
:( Ik kom de nachten nu door met slaapmiddel en pijnstillers, lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Je mag je ook wel een keertje ziekmelden hoor!
Met doorwerken zonder goede nachtrust, trek je al helemaal niet bij...

Heb besloten 2 volle weken niet te trainen, alleen rustig wat hardlopen en daarna aan een iets kalmer schema beginnen helaas.

Daar was ik zelf ook achter, dat je wat rustiger aan moet doen.
En je gelooft het misschien niet, maar ik heb een beter resultaat nu ik meer m'n rust pak!

Ik heb totaal geen zin om aan mijn leeftijd toe te geven: vind ik altijd een slap excuus.
ik train zwaarder dan de meeste 20ers en 30ers in mijn gym en tijdens de training gaat dat prima,
het probleem is echter het herstel, dat duurt veel langer... de dagen na de training krijg ik de rekening gepresenteerd.

Conclusie!

<--- Als je kijkt naar mijn pics zie je dat er eindelijk resultaat geboekt wordt en dan wil je dus alleen maar harder door, he...
Maar deze week dacht ik: It just ain't ****ing worth it, al die ongemakken en pijn.

Sterkte en pak nou eens die rust!:)

tja..je leert de grenzen kennen van je lichaam op deze manier..vervelend als je te ver bent gegaan.
aan de andere kant ga je het schema aanpassen zodat je toch aan de bovengrens blijft trainen en niet meer er boven.
even rustig aan, en dan aangepast weer langzaam opbouwen.
succes!

:(Het had mijn tekst kunnen zijn.....

Ik probeer toch ook de positieve kanten van het ouder worden te zien.
Geef toe, lukt niet altijd,
maar ga dan maar eens voor de spiegel staan en
beeld je een willekeurige leeftijd genoot in, die niet traint!

Wedden dat je je opeens een stuk beter voelt!:)

Dat is idd waar daarbij oog ik nog altijd als iemand van 30 jaar, gelukkig dan maar.
Maar ik heb door die operaties jarenlang niet echt kunnen trainen, alleen maar revalideren en nog eens revalideren.
Het lijkt erop dat het nu eindelijk is goed gaat (met grote dank aan de fantastische fysiotherapeut Piet Storm)
Kijk als je 20 bent dan wordt het alleen maar meer en zit je in de opbouwfase, na je 40e is het pappen en nathouden oneerbiedig gezegd.

Maar goed ik wil weer teveel en zeur teveel het feit dat ik nu weer kan
trainen zou ik blij om moeten zijn, alleen het is bij mij altijd alles of niets.
Lichtjes voorzichtig trainen het moet maar, maar het liefst ga ik er weer volop tegenaan, net als vroeger.....

Origineel gepost door DutchVince
het probleem is echter het herstel, dat duurt veel langer... de dagen na de training krijg ik de rekening gepresenteerd

Perfecte mentaliteit ik heb ook geen zin om toe te geven aan mijn (overigens nu nog jonge leeftijd) grote onzin!
Mensen die dat wel doen zoeken voor zichzelf gewoon een slap excuus om maar geen moer te hoeven uitspoken, met als drogreden de leeftijd.

Kijk als je 20 bent dan wordt het alleen maar meer en zit je in de opbouwfase, na je 40e is het pappen en nathouden oneerbiedig gezegd.

Maar goed ik wil weer teveel en zeur teveel het feit dat ik nu weer kan
trainen zou ik blij om moeten zijn, alleen het is bij mij altijd alles of niets.
Lichtjes voorzichtig trainen het moet maar, maar het liefst ga ik er weer volop tegenaan, net als vroeger...

Na het 40ste jaar, traint niemand meer alsof hij 20 is, ook zonder blessures!

Je zit nu gewoon in een moeilijke fase.
Opbouwen gaat in jouw ogen waarschijnlijk veel te langzaam, en je wilt
sneller resultaat.
Het is vaak even een tijdje doortrainen en dan opeens zit er weer vaart in.
Er bestaat per slot van rekening ook nog zoiets als spiergeheugen.

Sculpture, jij komt er wel weer, alleen iets minder snel dan vroeger!:)

Laatst bewerkt:

Gewoon je trainingen anders indelen en meer afwisselen tussen zwaar en licht trainen zodat je lichaam meer kans krijgt om te herstellen.
Zelf train ik maar 2x p/week op kracht met Full Body op maandag en donderdag
Op maandag pak ik dan bijvoorbeeld mijn borst zwaar aan (rug dan lichter) en op Donderdag mijn rug zwaar aan (en borst lichter). Daarnaast doe ik 1 of 2x per week cardio (Body Combat)
Dit is voor mij goed te doen en ik blijf lekker in shape.

Vergelijken met jongere gasten heeft geen zin, kijk naar leeftijds genoten
Je overtrainen heeft totaal geen zin en doet meer kwaad dan goed
Dus af en toe ff rustig aan is niet verkeerd.

Terug
Naar boven