Fitness Seller

nog mensen een "burnout" gehad?

Franky niet stoppen even rusten oke. Zou idd training veranderen. Zelf ben ik weer begonnen na 4 jaar niks doen, maar heb me voor genomen niet langer dan 3 kwartier in de gym te blijven. Ben nu 2 maanden bezig en ik ga als een trein ben van 105 kg naar 115 gegaan en nog wat kilo bf kwijt. Oke met hulpmiddelen maar toch. Ik heb ook een zware baan en een gezin met 2 kinderen maar kan het toch combineren. Probeer naar je lichaam te luisteren op onze leeftijd weet je zelf wat je wel of niet aankan. Als je in het juiste ritme zit krijg je weer de energie terug die je erin stopt.

Succes.

Ja.
Oplossing: 1. even een pauze: 10 - 14 dagen niet trainen. In deze periode zeker wel blijven bewegen maar op een recreatieve manier (dus niet tot zware vermoeidheid gaan.)
2. In deze 10 - 14 dagen doe je huiswerk: stel een nieuw trainingsschema op waarbij je niet langer dan 5 kwartier traint inclusief cardio op matige intensiteit. Niet trainen tot en met failure, blijf daaronder. Doe oefeningen die je leuk vind, die je beter liggen.
3. Slaap 's nachts 8 - 10 uur. Zeker NIET minder dan 8 uur maar meer slaap dan 10 uur is niet aan te bevelen.
4. Let op voeding: vitaminen/ mineralen, eiwitten, gezonde vetten en langzame koolhydraten. Eet regelmatig in kleine porties.
5. Vermijdt disstress.
6. Drink meer water (hoewel sterke overdrijving is ongezond.) Watertherapie: wissel warme douches af met koude. Dit stimuleert het zenuwstelsel en vermindert vermoeidheid. Niet doen in geval van hartklachten, epileptie.
7. Last but NOT LEAST: NO drugs, NO alcohol.

hallo,
ik train nu 14 maand, al goeie progresie gehad, sta nu wat stil, heb me waarschijnlijk wat "overtraind", 4x per week anderhalf uur zo hard mogelijk, en op 43j....
Tja, ik denk dat het "zo hard mogelijk" de boosdoener is voor je lichaam.
Je kunt best 4 maal per week anderhalf uur trainen als je het aanpast aan je leeftijd.
Probeer iets langere pauzes te nemen tussen series, maak een extra praatje of slokje water.
Tevens het uiterste proberen te halen uit je lijf zal ook niet echt goed doen, met minder gewicht en goede uitvoering kun je heel goed groeien hoor, en dan ook minder kans op blessures.
Korte termijn is al aangegeven, even 1-2 weekjes pauze nemen, probeer een "rustiger" schema te maken zodat je de boel niet forceerd.
Belangrijkste is te luisteren naar je lichaam en direkt reageren, dus indien nodig een dag overslaan, dat is beter dan een trainingsdag die de boel alleen maar erger maakt.
Succes Francky, niet de moed verliezen, dit is iets wat heel normaal is en ook bij de jongere BB-ers voorkomt.

• Topic Starter Topic Starter
Franky, moest ik van jou zijn, zou ik een week of 2 even een rustpauze nemen zodat alle spieren kunnen herstellen en dan rustig doortrainen.
Resultaten komen wel vanzelf!

Btw franky, ik ken bijna geen mensen van jou leeftijd die er nog zo goed uit zien en nog zo gefasineerd zijn door sport!

Grtz

thnx bro, het doet me deugd, nu hoor ik waarom ik in onze gym zo gewaardeerd word door al die jonge kerels zoals jij, je hebt gelijk over gefacineerd zijn, ben voor het moment overgefacineerd door BB, wil ondanks leeftijd nog zo ver mogelijk geraken, zou bv later bij de 50+ nog wedstrijdjes willen doen bij de naturals. Alhoewel mijne maat die me helpt, zegt dat het zeker niet uitgesloten is, hij kan het weten, hij doet zelf wedstrijden bij de natural bond
btw, mulle, nu hoor ik dat ik daar wel een aantal vrienden gevonden heb in het sportstadion, wel allemaal 25j jonger dan ik, maar wat maakt dat uit.......

Laatst bewerkt:
Ik snap je probleem wel (heb het zelf wel eens dat gevoel dat ik meer moet van mij zelf)
Ik train zelf maar 2x per week op kracht en probeer dan ook voluit te gaan.
Maar meer moet ik ook niet proberen want dan krijg ik last van over belasting.
Helaas heb je als je ouder wordt gewoon meer tijd nodig om te herstellen en 4x per week knallen is gewoon te veel van het goede. Ik denk dat je eerst wat anders moet gaan trainen. train gewoon 1x zwaar en 2x licht en misschien herstel je zo beter en is de groei ook groter. ASS is ook niet het antwoord op jouw vragen. je kan dan misschien wel zwaarder trainen en je groeit dan misschien ook sneller maar je blesures zal je ook eerder hebben want je bent nu eenmaal niet de jongste en je spieren en aanhechtingen groeien niet zo snel mee. Ik heb zelf al last als ik creatine neem dat ik al zwaarder train dan mijn aanhechtingen aan kunnen. Oppassen dus.
Je moet je zelf niet vergelijken met gasten van 25 jaar maar vergelijk je met de gemiddelde mannen om je heen van 43. Zie jij er beter uit? (denk het wel)
Ik ben 46 en ben ook lang niet zo sterk als een gast van 25, maar in vergelijking met mijn leeftijdsgenoten zie ik er nog erg goed uit. Dat ik maar tot 90 kg kan bankdrukken zegt mij vervolgens niets, gasten die zwaarder bankdrukken hebben vaak een minder lichaam als ik. Je kracht zegt nu eenmaal niets over je lichaam.
Kop op man en probeer het plezier van het trainen terug te vinden en verwacht niet te veel van je zelf. Binnenkort sta jij dan weer keihard te trainen

Rust

@ grosje, plezier tijdens trainen is nooit weggeweest zulle, zou elke dag trainen.
tja, ik weet het , ik stel me een verkeerd doel, zit wat met bigorexia zeker. ik ben altijd graatmager geweest, sedert ik train, eet ik nu elke dag zoveel als mogelijk is, weeg nu 16kg meer dan 14 maanden geleden, weeg nu 78kg voor 1m80, maar nog steeds ehb ik enorme complexen dak me veel te mager voel, end at er geen spieren aankomen, maar idd ik vergeet dat ik van 60/62kg kom voor 1m80, ik heb het eerste jaar echt gegaloppeerd, en moet nu wat terugschroeven he

ik heb echt elke 6-7 weken even een week totaal rust nodig anders houd ik het echt niet meer vol..

dus als jij al 14 maanden aan 1 stuk bezig bent ben je echt wel aan rust toe lijkt me

ik heb echt elke 6-7 weken even een week totaal rust nodig anders houd ik het echt niet meer vol..

dus als jij al 14 maanden aan 1 stuk bezig bent ben je echt wel aan rust toe lijkt me

Volgens mij heb je groot gelijk!
Denk dat ik ook maar ga doen!

ik train 2 x per week tot het "gaatje" en weet en voel dat ik echt een week nodig heb om mijn lichaam te laten herstellen.
en ASS? misschien ben jij een van die pechvogels (zoals ik) waarbij alles wat fout kan gaan fout gaat... dit wil je niet meemaken, deze nachtmerrie gun ik niemand...

ook al een paar keren gehad. soms stop ik een week of twee. niet langer. soms ga ik gewoon naar de zaal om wat cardio te doen. het is beter om rustige cardio te doen dan helemaal te stoppen. soms doe ik gedurende een paar weken een fullbody. 1 oef per spier, lichter gewicht, 15 a 20 reps, weinig sets (1, 2 of drie). wat fietsen ipv benen trainen. na een paar weken komt de goesting wel weer. op den duur ken je dat wel.

ik heb is een bloedonderzoek laten doen, toen ik de eerste keer een periode had dat het niet meer ging, en de dokter had gezien dat mijn CPK (of iets in die aard) 5 keer te hoog was. ik had meer dan 500 en max mocht ik 110 hebben. teveel CPK wijst op spierafbraak. hij had mij toen aangeraden om drie weken geen gewichten aan te raken maar om lichte cardio (uithouding te doen). hij was sportarts en zei dat dit beter was dan 3 weken niks te doen. ik was toen ook 41 of 42 jaar en ongeveer twee jaren aan het trainen.

ok dirk, ja ik moet zeggen, ik krijg hier echt reacties waar ik iets mee ben, het gaat trouwens al beter, de laatste 2 weken minder getraind, 1kg bij, lichaam zieet er voller uit, ben minder moe, het ligt idd daaraan, ik heb me overgegaloppeerd, ik wil teveel nog bereiken op deze leeftijd, én naturtel omdat de vrouw absoluut niet wil dat ik ga juicen.
Ik heb iemand die me helpt en begeleidt, hij zegt altijd, ik zie dat je goede kansen hebt nog groter te worden dan ik, maar hij traint al een jaar of 5 , ik nog maar 1j, het overpusht me als het ware wat, ik besef niet dat ik idd 5j ga moeten wachten om te zien of het idd zo kan zijn

je lijkt wel een jongen van 18 die ik steeds het verhaal moet vertellen,dat naturel trainen tijd nodig heeft.met onze mooie sport kun je nog jaren vooruit!en natuurlijk ook de fout van niet trainen,naar 5xper week voluit,je kunt het beter andersom doen.van bvb 2x per week als dat goed gaat naar 3 of 4 keer per week.ik ben geen superman,maar ik snap niks van die verhalen over minder trainen,minder gewicht,praat je jezelf niet aan?ik word nog steeds sterker,geen last van herstel,train vaak nog 2x per dag.dit alles wel al 26 jaar naturel.nu 104 kg,1.80 11procent.en 27 kilo aangekomen.groetjes!

je hebt gelijk, ja ik ben te ongeduldig geweest, ga nu herpakken met 3x per week trainen, en zie hoe dat gaat.
Tja hoe gaat het, vroeger nog gedacht aan BB, toen niet vang ekomen, nu pas, ja, en je wil het in enkele jaren bakken he. Maar door gezin kies ik er toch maar best voor het naturel te doen, had ik geen gezin gehad, ging ik het wel met kuren doen

ik ga binenn 2 weken naar de ardennen voor een week, dus zal op een toffe manier rust hebben, ga volledig opgeladen zijn

je lijkt wel een jongen van 18 die ik steeds het verhaal moet vertellen,dat naturel trainen tijd nodig heeft.met onze mooie sport kun je nog jaren vooruit!en natuurlijk ook de fout van niet trainen,naar 5xper week voluit,je kunt het beter andersom doen.van bvb 2x per week als dat goed gaat naar 3 of 4 keer per week.ik ben geen superman,maar ik snap niks van die verhalen over minder trainen,minder gewicht,praat je jezelf niet aan?ik word nog steeds sterker,geen last van herstel,train vaak nog 2x per dag.dit alles wel al 26 jaar naturel.nu 104 kg,1.80 11procent.en 27 kilo aangekomen.groetjes!

Heb je pics van jezelf lew ? Ik ben wel erg benieuwd naar iemand die al 26 jaar naturel traint met zulke stats :eek:

Grt

http://forum.dutchbodybuilding.com/...l-zijn-blijven-76492-post2534962/#post2534962

rekenen een probleem?;)

Terug
Naar boven