AndroidHealthClinic

nog mensen een "burnout" gehad?

• Topic Starter Topic Starter
ik heb dus een beetje een ommezwaai gemaakt de laatste tijd, en zal wel beter zijn voor mij, ik train nu 3x per week ipv 4x, de maandag borst, triceps, beetje schouders, de vrijdag rug en biceps, ik besteed graag veel aandacht aan de rug ook, zelfs voor lichtere fusiek vind ik een V-shape heel belangrijk.
Ik ben ook veranderd van gym, zat eerst in een echte hardcore gym, was wel goed, maar had geen goed voorbeelden om me aan te spiegelen, de ene helft veel te jong, tieners eigenlijk, en de andere helft doet het niet naturel, en trainen dus heel andersdan een veertiger die het vooral uit sportiviteit doet, ik "overdeed" me eigenlijk, begon het te voelen, ga nu naar een fitness, waar de meesten zowat tussen fitnessen en KT inzitten, is meer mijn niveau vind ik, is niet meer mijn bedoeling om een beest te worden, maar liever een jong goed afgetraind lichaam te hebben

ik moet je teleurstellen, maar dat jonge lichaam zul je niet meer krijgen Francky....maar wel afgetraind, daar ben ik wel van overtuigd.
je bent wel een doorzetter, en wanneer je goed naar je lijf luisterd komt alles op zijn plek.
succes en take it easy, het moet wel leuk blijven om te doen ;)

ik heb dus een beetje een ommezwaai gemaakt de laatste tijd, en zal wel beter zijn voor mij, ik train nu 3x per week ipv 4x, de maandag borst, triceps, beetje schouders, de vrijdag rug en biceps, ik besteed graag veel aandacht aan de rug ook, zelfs voor lichtere fusiek vind ik een V-shape heel belangrijk.
Ik ben ook veranderd van gym, zat eerst in een echte hardcore gym, was wel goed, maar had geen goed voorbeelden om me aan te spiegelen, de ene helft veel te jong, tieners eigenlijk, en de andere helft doet het niet naturel, en trainen dus heel andersdan een veertiger die het vooral uit sportiviteit doet, ik "overdeed" me eigenlijk, begon het te voelen, ga nu naar een fitness, waar de meesten zowat tussen fitnessen en KT inzitten, is meer mijn niveau vind ik, is niet meer mijn bedoeling om een beest te worden, maar liever een jong goed afgetraind lichaam te hebben

Zo moet je het ook doen hoor.
Naturel kan je ook een heel mooi lichaam krijgen
En spieren krijg je ook wel, maar om alleen even een Massabeest te worden is wel erg moeilijk zonder al te vet te worden.
Maar geloof mij ik ben ook geen massabeest en krijg geregeld complimenten van dames van verschillende leeftijden. Niet dat ik het daar voor doe, maar het is wel leuk om te horen.

ja, grosje, het is natuurlijk in hoofddoel mijn bedoeling om gewoon naturel zo goed mogelijk aan mijn lichaam te werken, maar dat werd juist frustrerend in vroegere gym, als je ziet hoe de anderen door je weet wel groeien en groeien... dan raak je wat de moet kwijt, je krijgt een drang er ook aan te beginnen.
er waren daar zelfs al jongens beneden de 18j aan het kuren, daarom dat ik me nu ga beter voelen in een wat "softere" gym, meer mensen zien waar ik me wel aan mag spiegelen

ja, grosje, het is natuurlijk in hoofddoel mijn bedoeling om gewoon naturel zo goed mogelijk aan mijn lichaam te werken, maar dat werd juist frustrerend in vroegere gym, als je ziet hoe de anderen door je weet wel groeien en groeien... dan raak je wat de moet kwijt, je krijgt een drang er ook aan te beginnen.
er waren daar zelfs al jongens beneden de 18j aan het kuren, daarom dat ik me nu ga beter voelen in een wat "softere" gym, meer mensen zien waar ik me wel aan mag spiegelen

Gelukkig lopen er bij mij weinig van die jongens rond en is er ook niet aan Anabolen te komen op mijn sportschool (ten minste niet dat ik het weet)
De verleiding is dan ook kleiner om te gebruiken en om mee te willen met die grote gasten. Ook ik wordt wel eens jaloers als ik zo vent zie met een dikke nek en erg ronde schouders. Hoe komen ze daaraan vraag ik mij dan af.
Tja ik denk dat zij gebruiken maar goed daar gaat het eigenlijk niet om.
Het gaat er om dat je lekker bezig bent en dat je je lekker in je eigen vel voelt. Dat je dan iets minder groot bent maakt dan toch helemaal geen fluit uit. Het gaat er om dat je voor je leeftijd er goed lichamelijk uit blijft zien. Als ik op vakantie ga naar een gemiddelde camping en ik loop daar met mijn grijze kop in mijn zwembroek dan zie ik er stukken beter uit dan de gemiddelde vent die ik daar zie. Dat en het lekkere gevoel die ik van sporten krijg daar doe ik het voor.

ja man, daar was zeker indi e gym zelf niet aan anabolen te komen, maar ik moet er toch geen tekeningetje bijmaken? internet...............

Ook ik ben al een "senior" aan het worden op mijn 38 jarige leeftijd. Ik ben zelf ook net weer begonnen met trainen. Ik was ook een klein jaartje gestopt, maar het bleef me toch kriebelen. Al met al heb ik zo'n 12 jaar getraind á 3 keer in de week. Altijd als natural getraind en zal dat ook altijd blijven doen. Maar dat is een keus die iedereen voor zichzelf moet maken.

Ik ben zelfstandige en maak werkdagen van 11 á 12 uur per dag inclusief reistijd. Een jaartje geleden kon ik het niet meer opbrengen om daarbij ook nog zwaar te trainen in de sportschool.

Zoals gezegd, ben ik nu net weer begonnen en heb me zelf voorgenomen niet zo zwaar meer te trainen, maar nu langzaam weer op te bouwen om uiteindelijk weer naar 3 keer in de week te gaan met een minder zwaar trainingsschema. Belangrijk daarbij vind ikzelf om per keer niet langer dan een uurtje en een kwartier bezig te zijn (inclusief een kwartiertje warming-up).

In het verleden trainde ik altijd met een maat, die van nature al heel sterk is en dat ook graag in de training verwerkte. Daardoor moest ik nogal op mijn tenen lopen om het enigzins bij te houden. Nu ga ik voorlopig (even) solo trainen om me niet opgejut te voelen. Ongemerkt doe je dan namelijk toch meer of zwaarder dan je eigenlijk van plan was.

Uiteraard is het omzetten van de knop in je hoofd het belangrijkste. Op een gegeven moment, zul je moeten beseffen dat je niet meer zo kan trainen als een aantal jaren geleden. Simpelweg kan je lichaam dat niet meer aan en het heeft een langere tijd nodig om te herstellen.

Hopelijk komt het plezier in het trainen bij mij weer terug, want dan heb ik er vertrouwen in dat de fysiek vanzelf weer terugkomt. Al is het maar in afgeslankte vorm.

Hey heb niet alle post gelezen maar een burn-out is een geestelijke vermoeidheid die lichamelijke gepaard gaat met lichamelijke klachten. Met een goede burn-out ben je redelijk lang uit de roulatie.

Ik ken het gevoel van over traint te zijn wel hoor, Neem een weekje rust en bouw rustig op. Neem voldoende herstel in acht je bent geen 18 meer ;-). Ik train zelf 3 dagen per week ca 2 uur met een dag rust er tussen. Eens in de ca 3 maanden stop ik voor een week daarna rustige opbouwen en in twee weken weer full swing de beuk erin. Luister naar je lijf die geeft vroeg genoeg aan wanneer het rust nodig heeft. Je kunt de signalen het resultaat is jou niet onbekend . Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Groet.

Nokkie

Drie volle maanden fysiek uitgebrand geweest, mentaal word ik er ook niet vrolijk van...

Maar nu begin ik qua kracht weer te herstellen.
Ik ga alleen niet meer voortdurend tot failure trainen, te grote aanslag op je CZS.

Ik heb het ook geregeld op mijn "jongere" leeftijd, Ik smijt dan gewoon heel mijn schema om zowel KT als voeding met een paar leuke dingen bij, heb ik weer iets om op uit te zien! Ik sla dan ook zelden een dagje over.

Terug
Naar boven