XXL Nutrition

Noob maakt voedingsschema <- check for yourself

Dusky

Advanced Bodybuilder
Waardering
19
Lengte
1m88
Massa
79kg
Vetpercentage
11%
Hey mensen, ik heb met wat input van mensen hier op DBB een voedingsschema gemaakt en ik heb het de laatste tijd nog wat getweaked, maar ik zou graag nog wat meer meningen willen, van de DBB community!

Dit is mijn eerste cut en mijn eerste zelfgemaakte voedingsschema. Wat vinden we ervan?

Zoals de naam verraad, is er ook nog een variant, voor een andere dag, maar daar ben ik nog mee bezig. Ik probeer daar ook ei in te verwerken, omdat dat er op dag 1 niet inzit en ik wil mijn eiwitten toch uit verschillende bronnen halen.

Bijlagen

Ik zou die havermout en brood wegdoen..

Een paar opmerkingen.

1. Volgens je calorieverbruik/bereken tabblad moet je als je cut 2270 calorieën eten. Je zet zelf neer 2770 bij voedingsschema, daar ga je trouwens ook nog eens over heen.

2. Minderen in koolhydraten zoals bb tom hierboven indirect zegt. Ik zou persoonlijk voor 40/30/30 gaan. Maar dit kun je zelf uitproberen. Misschien kun je 50/25/25 doen ofso.

• Topic Starter Topic Starter
@ BB Tom:

Havermout en brood weg doen ja? Dan hou ik toch geen koolhydraten over, alleen de rijst van het avondeten. Daar kun je toch niet op leven. Maar wat zou jij dan bijvoorbeeld als ontbijt, tussendoortje en lunch nemen?

@ MesutY:

Met 40/30/30, dat worden wel heel weinig koolhydraten joh. Ik zal eens kijken wat ik kan doen om dat nog wat te verminderen. Maar jij zegt dus 10% koolhydraten vervangen door 10% vetten? Waarom dat eigenlijk?

En ik creëer het calorietekort in mijn cut met cardio, niet met minder eten. Dat is niet praktisch gebleken voor mij. Dan gaat m'n metabolisme snel achteruit en kom ik juist vet aan. Met 2270 verlies ik echt teveel spiermassa. En mijn onderhoud is trouwens met m'n nieuwe stats nu 2.805kcal geworden.

Ik heb namelijk vandaag een huidplooimeting laten doen en ik ben 4% in vet omlaag gegaan en ook nog wat spiermassa aangekomen.

Laatst bewerkt:
@ BB Tom:

Havermout en brood weg doen ja? Dan hou ik toch geen koolhydraten over, alleen de rijst van het avondeten. Daar kun je toch niet op leven. Maar wat zou jij dan bijvoorbeeld als ontbijt, tussendoortje en lunch nemen?

@ MesutY:

Met 40/30/30, dat worden wel heel weinig koolhydraten joh. Ik zal eens kijken wat ik kan doen om dat nog wat te verminderen. Maar jij zegt dus 10% koolhydraten vervangen door 10% vetten? Waarom dat eigenlijk?

En ik creëer het calorietekort in mijn cut met cardio, niet met minder eten. Dat is niet praktisch gebleken voor mij. Dan gaat m'n metabolisme snel achteruit en kom ik juist vet aan. Met 2270 verlies ik echt teveel spiermassa. En mijn onderhoud is trouwens met m'n nieuwe stats nu 2.805kcal geworden.

Ik heb namelijk vandaag een huidplooimeting laten doen en ik ben 4% in vet omlaag gegaan en ook nog wat spiermassa aangekomen.

Je moet koolhydraten laag houden, dat is wat ik zeker weet. Je zou die 10% ook bij eiwit kunnen doen, het is wat voor jou het best werkt. Ik zeg probeer het maar. Ik weet dat het moeilijk is, maar daarom is cutten moeilijk in het begin. Omdat overal wel koolhydraten in zit, zoals brood etc. Je bent zo gewend om het te eten.

Terug
Naar boven