XXL Nutrition

Noob met 2 vragen

KeesNaNa

Advanced Bodybuilder
Waardering
89
Lengte
1m70
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Hey bodybuilders,

Een noob met een paar korte vraagjes hier. Ik vraag me af hoe de twee spieren heten die ik op onderstaand plaatje heb aangemerkt (creatief he ;)). Hoe heten ze, hoe train je ze (specifieke oefeningen) en vooral - hoe zorg ik ervoor dat ze niet te groot worden. Ik vind het persoonlijk namelijk niet zo mooi als je van die gigantische 'vleugels' hebt.

Any help?

PS: klik voor groter plaatje

body_builder_21sfw.gif

Kleine kans dat die van jouw ooit zo groot worden.

• Topic Starter Topic Starter

Gracias!

Kleine kans dat die van jouw ooit zo groot worden.

Idd. Dat verwacht ik ook niet. Eerlijk gezegd, ik denk dat geen enkele spier van mij zo groot wordt als die van Coleman. ;)

---------- Toegevoegd om 16:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:19 ----------

Eeh, nog een vraagje. Als ik echt breder wil worden (dus letterlijk breder aan de bovenkant van de v-vorm zeg maar), wat kan ik dan het beste trainen? Bovenrug ofzo?

Latimus dorsi en Lateral Deltoid @ hierboven, niet ts

Laatst bewerkt:
Gracias!

Idd. Dat verwacht ik ook niet. Eerlijk gezegd, ik denk dat geen enkele spier van mij zo groot wordt als die van Coleman. ;)

---------- Toegevoegd om 16:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:19 ----------

Eeh, nog een vraagje. Als ik echt breder wil worden (dus letterlijk breder aan de bovenkant van de v-vorm zeg maar), wat kan ik dan het beste trainen? Bovenrug ofzo?

ik snap je niet echt? Je wilt geen vleugels, maar wel breder worden? (vleugels = breedte), of wil je alleen meer dikte op je rug ofso?
zoja, zal dat niet mogelijk zijn. Er is volgens mij geen een isolatie oefening voor je rug, dus zal je (bijna) altijd ook je vleugels meepakken en die dus ook trainen.
kleine tip: pak er ff een anatomie kaart bij, zodat we weten wat je bedoelt

ik snap je niet echt? Je wilt geen vleugels, maar wel breder worden? (vleugels = breedte), of wil je alleen meer dikte op je rug ofso?
zoja, zal dat niet mogelijk zijn. Er is volgens mij geen een isolatie oefening voor je rug, dus zal je (bijna) altijd ook je vleugels meepakken en die dus ook trainen.
kleine tip: pak er ff een anatomie kaart bij, zodat we weten wat je bedoelt

Hmm ja sorry als ik me wat ongelukkig uitdruk. Laten we Ronnie Coleman er nog ff bijpakken als levende anatomie kaart. :P

hier beneden weer een plaatje. ik vind dat ik zelf wat smalle schouders heb en zou dus wel iets breder willen worden. mijn schouders dus iets dikker, zeg maar. ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen in schrift.

body_builder_21sfw.gif

Deltoideus (anterior en mediaal vooral)

kerel ...
dus je wilt geen latisimus en trapezius ontwikkeling omdat je het "niet mooi vind"
maar je wilt wel breder worden, door enkel schouders te ontwikkelen ...

man heb jij een heel verkeerd beeld over je lichaam,

- ten eerste bestaat je rug voor 90% uit lats en trapezius, dus zou je moeten je gehele rug niet trainen anders vind je het niet mooi meer :rolleyes:

- ten tweede wil je "breder worden", dit bekom je door hoofdzakelijk rug ontwikkeling en geen schouder ontwikkeling. omdat je traps en lats aan je schouderblad vasthechten en slechts een beperkt deel zijn je schouders.

- ten derde, je kunt je lichaam niet zo specefiek trainen. je kunt proberen maar er zullen altijd wel secundaire en tertiare structuren meegroeien.

- ten vierde mag je nog zo hard proberen om je lats en traps (vleugels) te ontwikkelen, je zult het waarschijnlijk toch niet kunnen. dus waarom zou je je erop concentreren om ze NIET te ontwikkelen :rolleyes: logica ?

kerel ...
dus je wilt geen latisimus en trapezius ontwikkeling omdat je het "niet mooi vind"
maar je wilt wel breder worden, door enkel schouders te ontwikkelen ...

man heb jij een heel verkeerd beeld over je lichaam,

- ten eerste bestaat je rug voor 90% uit lats en trapezius, dus zou je moeten je gehele rug niet trainen anders vind je het niet mooi meer :rolleyes:

- ten tweede wil je "breder worden", dit bekom je door hoofdzakelijk rug ontwikkeling en geen schouder ontwikkeling. omdat je traps en lats aan je schouderblad vasthechten en slechts een beperkt deel zijn je schouders.

- ten derde, je kunt je lichaam niet zo specefiek trainen. je kunt proberen maar er zullen altijd wel secundaire en tertiare structuren meegroeien.

- ten vierde mag je nog zo hard proberen om je lats en traps (vleugels) te ontwikkelen, je zult het waarschijnlijk toch niet kunnen. dus waarom zou je je erop concentreren om ze NIET te ontwikkelen :rolleyes: logica ?

ik gaf al aan dat ik er niet veel van weet, dus het risico dat ik domme vragen stel is groot. ;)

waarom zou ik geen lats & traps kunnen ontwikkelen? dit is een serieuze vraag btw. worden deze spieren gezien als moeilijk trainbaar/moeilijk bereikbaar? in dat geval hoef ik me er ook geen zorgen over te maken en kan ik lekker gaan trainen.

bedankt allemaal. :)

ik gaf al aan dat ik er niet veel van weet, dus het risico dat ik domme vragen stel is groot. ;)

waarom zou ik geen lats & traps kunnen ontwikkelen? dit is een serieuze vraag btw. worden deze spieren gezien als moeilijk trainbaar/moeilijk bereikbaar? in dat geval hoef ik me er ook geen zorgen over te maken en kan ik lekker gaan trainen.

bedankt allemaal. :)

omdat sommige mensen denken dat ontwikkeling van spieren over een weekje kan gebeuren. hypertrofie/spiergroei = aanpassing van je lichaam.

het kan jaren duren voordat je het gewenste effect bent bekomen, en dit met goeie voeding, intensief trainen en voldoende rust.
en is zeker niet te onderschatten.

omdat sommige mensen denken dat ontwikkeling van spieren over een weekje kan gebeuren. hypertrofie/spiergroei = aanpassing van je lichaam.

het kan jaren duren voordat je het gewenste effect bent bekomen, en dit met goeie voeding, intensief trainen en voldoende rust.
en is zeker niet te onderschatten.

oh, dat denk ik zeker niet. ik begrijp heus wel dat ik niet dagelijks aan de friet met kan zitten en op zondagmiddag drie oefeningetjes kan doen en verwachten hercules te worden. vandaar dat ik probeer uit te zoeken welke oefening goed & beter zijn en wat ik kan verwachten.

oh, dat denk ik zeker niet. ik begrijp heus wel dat ik niet dagelijks aan de friet met kan zitten en op zondagmiddag drie oefeningetjes kan doen en verwachten hercules te worden. vandaar dat ik probeer uit te zoeken welke oefening goed & beter zijn en wat ik kan verwachten.

Gewoon je volledige lichaam trainen, sowieso moet je nooit spiergroepen weglaten in een workout.

Breedte in de rug is vooral rug trainen, angst om te breed te worden hoef je niet te hebben iig, dat gebeurd niet zo snel.

bedankt allemaal, ik weet voorlopig genoeg. wat mij betreft mag deze ge-locked worden, maar ik weet niet wat de standaard procedure is hier.

bedankt allemaal, ik weet voorlopig genoeg. wat mij betreft mag deze ge-locked worden, maar ik weet niet wat de standaard procedure is hier.

Als er teveel onzin, schelden en ruzie is dan gaat ie op slot.
Verder blijft iets meestal open omdat er altijd discussie mag zijn, zo leren we allemaal van elkaar en worden we altijd weer beter dan we al zijn in onze sport..

Volgens mij heb je een verkeerd beeld hoe zo'n brede rug en grote trapz staan. Dit is een plaatje van een topbodybuilder, iets wat je nooit zal bereiken. Zoek beter eens een foto van iemand die deftig wat massa heeft, goed droog staat; maar niet overdreven is.

Je moet trouwens je lichaam volledig trainen, anders is het uit balans en doe je jezelf schade aan. Neem bijvoorbeeld van die die-hard bench press only mensen. Die hun bovenlichaam is helemaal naar voor getrokken.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven