XXL Nutrition

Noob vraag

Daantje

Cool Novice
Waardering
0
Hee allemaal, ik ga een echte noob vraag stellen. Ik kan het nergens echt vinden bij de search. Ik ben train regelmatig maar ik wil een patroon aanbrengen, vandaar dat ik voorbeeldtrainingprogramma's op dit forum heb gelezen. Ik snap alleen niet wat er bedoeld wordt met 'reps -10-5' in bijvoorbeeld de volgende contekst:

Military press 3-4 sets, reps 10-5

Als ik het goed begrijp is dat dus 3 tot 4 maal, maximaal 10 en minimaal 5 herhalingen. Klopt dat?

Daan

• Topic Starter Topic Starter
Waarom worden reps dan afgebouwd van bijvoorbeeld de eerste keer 10, daarna 8 en de laaste keer 6 bijvoorbeeld...

Er is niet een soort manier van trainen ofzo. Om steeds goed te blijven groeien zul je variatie in je schema moeten aanbrengen om de tijd. Een voorbeeld: Sommige periodes van veel reps(herhal) zul je betere spierconditie mee opbouwen en bij weinig reps zal je voornamelijk veel kracht ontwikkelen. Wissel je af om de tijd, dan zul je sneller vooruit gaan. Te lang op een zelfde schema blijven zitten zal de vooruitgang steeds langzamer worden, aangezien het lichaam zich aanpast aan wat jij doet.

Daantje zei:
Waarom worden reps dan afgebouwd van bijvoorbeeld de eerste keer 10, daarna 8 en de laaste keer 6 bijvoorbeeld...

Dat zal idd zijn wat er bedoeld word ja, Millitary press, 3 of 4 sets, afbouwend 10 tot 5 herhalingen, dus 1e set 10, 2e set 8 3e set 6 :)

Ik bouw ook af in reps waar dan steek ik bvb kilotje bij of half kilootje of meer tezien wij welke oefening .. maar elk zen manier van trainen het ene lichaam is het andere niet, zoek voor jezelf uit waar je van ondervind dat je goed progressie maakt.

Terug
Naar boven