XXL Nutrition

noten

Alleen Karl Noten is slecht :D

amandelen en walnoten kan je dan goed eten. verder weet ik het niet.

Noten => vnl. onverzadigde vetzuren (gunstig), dus amandelen, cashews, paranoten ...kan gerust in de cut!

Ik zou geen enkele noten nemen in de cut.

want??? Laat staan het aantal vetten, noten zijn sowieso calorierijk!!! Waarom denk je dat je je brood moet cutten tijdens de cut??? Als jij een handvol noten gaat nemen wat al gauw 50g is heb je al gauw 25g vetten en 300kcal binnen. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben als ik cut.

frietmetmayo weeg 110kg, wanneer hij cut zullen die kcal zeker wel een plaatsje kunnen vinden en de vetten uit noten zijn ook nog goeie.

Pindakaas zou ook een optie kunnen zijn.

Als je noten binnen wil krijgen? Gewoon pindakaas met stukjes nooit, ik neem aan dat daar ook wel goed goede van pinda's noten inzitten? Of zijn pinda's niet te vergelijken met noten? Ik dacht dat dit wel een optie zou zijn wanneer ik geen ruimte hebt om nog eens noten bij te zetten, als je 110kg weegt zul je ongetwijveld wel zat ruimte hebben.

Kan ook goed zijn dat ik het fout heb, dan heb ik weer wat geleerd:D

Laatst bewerkt:
want??? Laat staan het aantal vetten, noten zijn sowieso calorierijk!!! Waarom denk je dat je je brood moet cutten tijdens de cut??? Als jij een handvol noten gaat nemen wat al gauw 50g is heb je al gauw 25g vetten en 300kcal binnen. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben als ik cut.

Tijdens het cutten wil je je KH's naar beneden halen en ipv daarvan wat meer eiwitten en vetten eten. Dit doe je zodat je glyocgeen voorraden niet vollopen en je lichaam dus genoodzaakt wordt om meer energie te halen uit de vetvoorraden.

Je moét vet eten, en het liefst in de juiste vorm (enkel en meervoudig) onverzadigde vetten. Dat zit in noten zoals cashew, walnoten, hazelnoten etc. dus als je over een hele dag verspreid een handje noten eet, wat levertraan/lijnzaadolie supplementeert en of wat vette vis eet kan dat prima in een cut dieet als je ook maar voor zorgt dat de basis goed is:

- totaal aantal Kcal moet onder het behoefte liggen van je lichaam. Je lichaam moet dus meer Kcal verbruiken dan dat je eet (behalve tijdens de refeedddagen, maar dat ga ik nu neit uitleggen)
- 6-9 gelijkwaardige maaltijden eten verspreid over de hele dag
- KH's in de vorm van suiker zoveel mogelijk vermijden, missschien alleen wat dextrose na een zware training.

Pindakaas zou ook een optie kunnen zijn.

Als je het cutten echt serieus wilt oppakken zou ik iig geen pindakaas nemen omdat er A veel nutteloze transvetten in zit en er veel suiker in verwerkt wordt. Je kunt beter 'gewone' ongezouten noten eten verspreid over de hele dag. Suiker is iets wat je echt zoveel mogelijk moet proberen te vermijden in de cut, dat geldt ook voor de transvetten.

Als je noten binnen wil krijgen? Gewoon pindakaas met stukjes nooit, ik neem aan dat daar ook wel goed goede van pinda's noten inzitten? Of zijn pinda's niet te vergelijken met noten? Ik dacht dat dit wel een optie zou zijn wanneer ik geen ruimte hebt om nog eens noten bij te zetten, als je 110kg weegt zul je ongetwijveld wel zat ruimte hebben.

Kan ook goed zijn dat ik het fout heb, dan heb ik weer wat geleerd:D

Officieel zijn pinda's geen noten maar is het groente. Maar pinda's hebben over het algemeen meer verzadigde vetten i.v.m. bijv. hazelnoten.

welke noten kan je t best eten in de cut??

gr

Hazel, para, walnoten, cashew etc. je moet er gewoon voor zorgen dat je de voedingswaardes meeneemt in je schema, dan is er niets aan de hand.

• Topic Starter Topic Starter
thanx allemaal hier heb iik wat aan!!!!!

Terug
Naar boven