XXL Nutrition

Novorapid Insuline Protocol

Wat je met insuline in acht moet nemen is dat de adviezen niet meer dan richtlijnen zijn. Jouw lichaam kan reageren volgens de richtlijnen, meestal zal dit het geval zijn, maar er zijn situaties denkbaar waardoor het kan afwijken. Bijvoorbeeld warm weer, veel mensen worden dan gevoeliger voor insuline. Ik niet, ik juist in de winter. Veel mensen die insuline afhankelijk zijn nemen na een fikse inspanning veel minder insuline voor de maaltijd, terwijl ze meer injecteren voor precies dezelfde maaltijd voor een fikse inspanning. Als je veel injecteert doe dit echt op verschillende plekken want onderhuids littekenweefsel kan de werking en opname vertragen. De plek van injecteren heeft ook invloed op de snelheid van werking. Als je injecteert op een plek waar weinig vet zit werkt het sneller dan als je het zet waar relatief veel zit. In arm werkt het bij mij echt het snelste, buik gemiddeld, heup langzaamste. Zo zijn er meer van dit soort factoren. Mogelijk heb jij hier geen last van, het is iets om in je achterhoofd te houden.
Klopt wel. Maar ik kan me voorstellen dat je de insulinepiek van je injectie na je maaltijd wilt, en niet als het al verteerd is. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je eet, maar ik hou het graag algemeen. Als je elke uitzondering op de wet moet opnoemen moet je bij elke post letterlijk een boek schrijven.

Te bedenken dat ik NovoRapid gebruik met m'n diabetes, gebruiken anderen het als soort van kuur :D

las ergens dat Chad Nickolls ( begeleider grote namen binnen bb wereld) maar 3 keer per week insuline voorschreef... om zo helemaal terug te laden met carbs en extra te stapelen en het minste risico te lopen om diabeet te worden....

Terug
Naar boven