Fitness Seller

Now I am confused...

Bezoekers in dit topic

mladen

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
23 jan 2017
Berichten
454
Waardering
70
Ik start mijn dag (6:00 uur) normaliter met een snelle shake:

300 ml half volle melk
50 gram havermout
25 gram pindakaas zonder palm olie
30 gram choco whey

Maar nu komt het...

Mijn trainer (3 x per week HIIT) op de sportschool zegt dat de whey er voor zorgt dat iemand niet afvalt omdat een spike in de glycogeen spiegel stijgt.
Misschien heb ik het niet helemaal goed begrepen maar hij was er vrij stellig in. Voor de rest weet hij mij iedere keer perfect af te matten dus dat zit echt goed.
 
Lijkt me bullshit maar ik kan het niet onderbouwen :dunno:
 
Je kan beter friet eten dan een Whey shake in de ochtend. Met friet val ik af.
 
Ik start mijn dag (6:00 uur) normaliter met een snelle shake:

300 ml half volle melk
50 gram havermout
25 gram pindakaas zonder palm olie
30 gram choco whey

Maar nu komt het...

Mijn trainer (3 x per week HIIT) op de sportschool zegt dat de whey er voor zorgt dat iemand niet afvalt omdat een spike in de glycogeen spiegel stijgt.
Misschien heb ik het niet helemaal goed begrepen maar hij was er vrij stellig in. Voor de rest weet hij mij iedere keer perfect af te matten dus dat zit echt goed.


Vraag je trainer dan maar eens om uit te leggen hoe een eiwit zoals whey een dergelijke dergelijke directe invloed op de "glycogeenspiegel" heeft.
Zonder biochemische onderbouwing klinkt dit namelijk als klinkklare nonsens.
 
Klinkt als een redenering richting insuline laat vet opslaan dus als iets insuline verhoogt maakt dat je dik. Even later en/of ondertussen verbrand je weer energie uit dat vet.

Netto vet verliezen of aankomen is niet zo'n momentopname maar gaat om de dagelijkse/wekelijkse kcal in vs out balans.
 
Klinkt als een redenering richting insuline slaat vet op dus als iets insuline verhoogt maakt dat je dik. Even later en/of ondertussen verbrand je weer energie uit dat vet.

Netto vet verliezen of aankomen is niet zo'n momentopname maar gaat om de dagelijkse/wekelijkse kcal in vs out balans.
Zijn verhaal leek daar ergens op.
 
Zijn verhaal leek daar ergens op.

Whey kan inderdaad -in geringe mate- insuline afgifte stimuleren, maar bij mijn weten niet in een mate zoals gesteld wordt.
 
Havermout met melk en daarnaast een eitje bakken, heb je eiwitten en vetten binnen.
Snap de redering van de coach, maar impact zal verwaarloosbaar zijn in elk geval, zeker met maar 30g :)

Zou dus gewoon verder doen met je whey eigenlijk.
 
Om het even heel extreem te stellen: zelfs al zou je de hele dag leven op whey-shakes en niets anders, dan val je nog steeds af als je daarmee onder je onderhoud zit.
 
Havermout met melk en daarnaast een eitje bakken, heb je eiwitten en vetten binnen.
Snap de redering van de coach, maar impact zal verwaarloosbaar zijn in elk geval, zeker met maar 30g :)

Zou dus gewoon verder doen met je whey eigenlijk.
Eitje pas op. Gisteren kon ik een discussie aangaan op het werk maar niet gedaan.

Diëtist zei dat je absoluut geen eigeel moet eten ivm cholesterol. Mijn antwoord oké!

Echt sommige mensen
 
Deleted
 
Laatst bewerkt:
Whey kan inderdaad -in geringe mate- insuline afgifte stimuleren, maar bij mijn weten niet in een mate zoals gesteld wordt.
Dacht vrij sterk juist, alle snel opgenomen proteines en carbs eigenlijk wel. Casein iets minder bijvoorbeeld maar alsnog aanzienlijk. De rest van de maaltijd (vetten, vezels) kan de opname en daaruit resulterende insuline piek natuurlijk nog wel wat vertragen.

Maar zulke insuline afgite betekend slechts dat het op dat moment een snel/sterk signaal geeft om in spieren en vetcellen opgeslagen te worden, zegt niks over of het netto dagen/weken opgeslagen blijft.

Bovendien wordt proteine in mensen niet omgezet naar vet. Glucose misschien een beetje maar onder normale dieetomstandigheden ook niet echt. Slechts het vet wat je op dat moment gegeten hebt zal zo opgeslagen worden.
 
Laatst bewerkt:
Eitje pas op. Gisteren kon ik een discussie aangaan op het werk maar niet gedaan.

Diëtist zei dat je absoluut geen eigeel moet eten ivm cholesterol. Mijn antwoord oké!

Echt sommige mensen
Ken het gevoel. Ik had op het werk een pot whey gelegd en kreeg meteen de vraag of het anabolen waren.
 
Vraag je trainer dan maar eens om uit te leggen hoe een eiwit zoals whey een dergelijke dergelijke directe invloed op de "glycogeenspiegel" heeft.
Zonder biochemische onderbouwing klinkt dit namelijk als klinkklare nonsens.
Dit, whey heeft wel invloed op de insulinespiegel. Als je niet ketogeen eet, niets aan de hand.

Daarnaast helpt het als je het samen neemt met iets anders. Dat doe je.
 
Dit, whey heeft wel invloed op de insulinespiegel. Als je niet ketogeen eet, niets aan de hand.

Daarnaast helpt het als je het samen neemt met iets anders. Dat doe je.
Het is ook een stukje gemak. Ik train op dinsdag en donderdag om 7:00 uur dus wil graag iets snel binnen hebben en niet op een leeg maag trainen.
 
Het is ook een stukje gemak. Ik train op dinsdag en donderdag om 7:00 uur dus wil graag iets snel binnen hebben en niet op een leeg maag trainen.
Ik zie ook geen probleem. Aangezien je er nog vetten en complexe koolhydraten bij neemt niet slecht volgens mij. Maar goed, ik ben geen expert ofzo.
 
Ik zie ook geen probleem. Aangezien je er nog vetten en complexe koolhydraten bij neemt niet slecht volgens mij. Maar goed, ik ben geen expert ofzo.
Ik vermoed dat de bovenstaande reacties genoeg zeggen.
 
Back
Naar boven