MuscleMeat

Nu echt beginnen?

pentje

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Hey!

Ik ben al een paar maandjes aan het trainen en met resultaat; ik word sterker en ook breder.
Nu heb ik nooit echt een diëet gevolgd, maar ik wil nu wel beter op min voeding letten, en mijn lichaam aftrainen.
Kortom: Ik wil nu echt beginnen.

-Hebben jullie een soort dieet voor mij wat ik kan gebruiken?
-Is het handig om dingen als eiwit shakes te gebruiken? Zo ja wanneer en ik welke mate?
- Hoe vaak per week trainen?

Overige informatie:
Ik volg nu 2x per wek het kracht scheme voor mannen, en heb het zelf iets uitgebreid met extra oefeningen.
Ik ben 16 jaar, zo rond de 1 meter 85 en weeg +/- 73-74 kilo.

Mvg Niek

Laatst bewerkt:
ga eerst zelf info opzoeken en als je het dan niet snapt vragen stellen.

• Topic Starter Topic Starter
nou ik heb me dus verdiept in die shakes, er zijn er super veel van maar ik weet niet precies wat ik nodig heb en wat een geode prijs/kwaliteit/inhoud verhouding is.

Ik heb ook het artikel door gelezen met veelgestelde vragen, maar ik wilg ewoon graag weten wat ik nu moet doen.

Moet ik behalve niet meer zoveel snacken ook diëten? Zijn er oefeningen die je me extra anraad? Zijn die shakes nodig? en hoe krijg ik genoeg eiwitten? Want ik eet gewoonw at de pot schaft

mvg

Kan je allemaal vinden op dit forum/internet en dit soort topics worden elke dag tientallen van aangemaakt. Zo van: Hoi ik ga beginnen wat moet ik doen.
Ik zal het heel kort zeggen: Veel eten, voor schema's moet je op het forum zoeken (er is ook een zoekfunctie) geen shakes gebruiken want dat is niet nodig vooral als je niet weet waar het voor is.

kan je allemaal vinden op dit forum/internet en dit soort topics worden elke dag tientallen van aangemaakt. Zo van: Hoi ik ga beginnen wat moet ik doen.
Ik zal het heel kort zeggen: Veel eten, voor schema's moet je op het forum zoeken (er is ook een zoekfunctie) geen shakes gebruiken want dat is niet nodig vooral als je niet weet waar het voor is.

+1

voeding is de sleutel.
zoek gezonde en gevarieerde voeding om je eiwitten en koolhydraten bij elkaar te scharrelen.
hier een lijstje met voorbeelden;

Groene groente: Spinazie, andijvie, broccoli, boerenkool, spruiten, sperciebonen.
Deegwaren: Donkerbruin brood, volkoren brood, meergranen brood, roggebrood.
Vis: Eigenlijk alle onbewerkte soorten vis, dus niet gebakken of gefrituurd.
Vlees & Gevogelte: Biefstuk, rundergehakt, rosbief, kipfilet, kalkoenfilet.
Broodbeleg: Alles uit de Vlees & Gevogelte hierboven + pindakaas, slankie, sommige kaassoorten.
Andere groente: Komkommer, bloemkool, wortelen, asperges, tomaten.
Noten: Walnoten, cashewnoten, pistachenoten, japanse mix.
Ontbijtgranen: Bambix, brinta, havermout.
Dranken: Bijna alles waar light op staat en geen alcohol in zit, sojamelk, en uiteraard water.

suc7

Wat voor Bambix kan je het beste nemen? Van Brinta is er eigenlijk maar 1 soort, maar Bambix heb je heel wat smaken en soorten.

Wat voor Bambix kan je het beste nemen? Van Brinta is er eigenlijk maar 1 soort, maar Bambix heb je heel wat smaken en soorten.

De smaak en soort dat je persoonlijk het beste vind ?

On topic:
Als ik jou was zou ik gewoon 2kg whey halen .. Deftig eten en
3x in de week trainen. Kijk eens op het forum voor een gepast schema.
Heb dan 4maandjes geduld en je zal je resultaat wel zien.:D

het is een optie.. je kunt ook gewoon brinta halen en je daar te pletter mee eten.

Ik neem het altijd bij de Yoghurt :D

Lees alle stickies

Eiwit shakes helpen niet als je geen goede voedingsschemahebt of goed eet.. Dus begin al maar met een goed voedingsschema te maken, voor je start met whey shakes :)

voeding is de sleutel.
zoek gezonde en gevarieerde voeding om je eiwitten en koolhydraten bij elkaar te scharrelen.
hier een lijstje met voorbeelden;

Groene groente: Spinazie, andijvie, broccoli, boerenkool, spruiten, sperciebonen.
Deegwaren: Donkerbruin brood, volkoren brood, meergranen brood, roggebrood.
Vis: Eigenlijk alle onbewerkte soorten vis, dus niet gebakken of gefrituurd.
Vlees & Gevogelte: Biefstuk, rundergehakt, rosbief, kipfilet, kalkoenfilet.
Broodbeleg: Alles uit de Vlees & Gevogelte hierboven + pindakaas, slankie, sommige kaassoorten.
Andere groente: Komkommer, bloemkool, wortelen, asperges, tomaten.
Noten: Walnoten, cashewnoten, pistachenoten, japanse mix.
Ontbijtgranen: Bambix, brinta, havermout.
Dranken: Bijna alles waar light op staat en geen alcohol in zit, sojamelk, en uiteraard water.

suc7

vergeet Pinda's niet bij noten, kunnen ook flink helpen! ;)
p.s. mooi lijstje trouwens, karma

maar pinda's zijn tog meestal gefrituurd dacht ik dus veel vet ?

Terug
Naar boven