MuscleMeat

Nu ECHT (!!) bulken...

PAW

Dutch Bodybuilder
Waardering
15
Lengte
1m82
Massa
84kg
Over 2 weekjes ga ik weer beginnen met bulken.
Ik train nu al een jaar of 10, waarvan de laatste jaren echt goed. Sowieso altijd fanatiek getraind maar nooit met een toereikend voedingschema. De laatste jaren heb ik dus wel een voedingsschemagehanteerd, met wisselend succes overigens. Wel wat gains gehad maar ook weer kwijt geraakt door een backpacktripje.

Ik wil dus nu weer voluit gaan bulken.
Heb mijn voedingsschemagehouden zoals het was alleen met de toevoeging van 2 wheyshakes (incl. dextrojuice). Zit nu totaal op ruim 3400kcal (35/47/18).
Daarnaast wil ik creatine (mono) gaan gebruiken en NO-Xplode als pre-WO booster.
Ook slik ik visolie en vitaminepillen (Solgar VM-75 = da shit!).

Qua schema wil ik een 2 dagen split (Borst/Triceps/Schouders en Rug/Biceps/Benen) gaan doen, 3 dagen in de week. Ik wil daarbij de nadruk leggen op compounds al zullen er echt wel wat isolatie-oefeningen in gaan zitten.

De verschillende oefeningen krijgen jullie zodra ik begin met het schema. Dan ga ik ook per training loggen.

Van jullie wil ik graag weten of jullie naast de supps die ik al heb nog gemotiveerde aanvullingen hebben en of jullie je kunnen vinden in 3 trainingsdagen. Ik twijfel namelijk of ik niet weer net als vroeger lekker 4x p/w moet gaan.

Alvast bedankt

Eerste, succes !

succes met bulken :)
niet iets hoger gaan dan 3400 cals?

een 2 dagensplit toepassen op 3 trainingsdagen per week is zeker geen slechte keuze. Maar mag ik vragen waarom je schouders, triceps en borst op 1 dag doet?
Zulke trainingen vragen al gauw het uiterste van je energieniveau.
Je borsttraining weegt heeeeel zwaar door op je schoudertraining en tricepstraining achteraf. Vergeet niet dat je bij shoulderpresses ook je triceps gebruikt dus je gaat zowiezo veel lager in de gewichten moeten wroetelen en als je dan al eens een dagje hebt met minder energie, zal je niet veel meer terecht brengen van je training denk ik. Tenminste, dat zou zo bij mij het geval zijn. Als je al eens volgens die methode getraind hebt en je er je goed bij voelt dan moet je het zeker doen. Maar ik vind het persoonlijk niet ideaal. Het is te moeilijk om nieuwe prikkels te creeëren voor je schouders en triceps, voor krachtwinst moet je het dus al niet gaan doen. But yet again, it can work!
Alleszinds veel succes!

• Topic Starter Topic Starter
een 2 dagensplit toepassen op 3 trainingsdagen per week is zeker geen slechte keuze. Maar mag ik vragen waarom je schouders, triceps en borst op 1 dag doet?
Zulke trainingen vragen al gauw het uiterste van je energieniveau.
Je borsttraining weegt heeeeel zwaar door op je schoudertraining en tricepstraining achteraf. Vergeet niet dat je bij shoulderpresses ook je triceps gebruikt dus je gaat zowiezo veel lager in de gewichten moeten wroetelen en als je dan al eens een dagje hebt met minder energie, zal je niet veel meer terecht brengen van je training denk ik. Tenminste, dat zou zo bij mij het geval zijn. Als je al eens volgens die methode getraind hebt en je er je goed bij voelt dan moet je het zeker doen. Maar ik vind het persoonlijk niet ideaal. Het is te moeilijk om nieuwe prikkels te creeëren voor je schouders en triceps, voor krachtwinst moet je het dus al niet gaan doen. But yet again, it can work!
Alleszinds veel succes!

Je hebt gelijk dat een borstdag op deze manier een hele zware dag wordt voor onder andere schouders. Maar doordat de volgende training mijn schouders bijna niet belast krijg ik wat meer rust dan wanneer ik schouders iedere training zou belasten (als ik borst en schouders zou scheiden). Mijn schouder is nogal blessuregevoelig (zeker bij press oefeningen) dus rust is daarom nogal belangrijk voor me.
Maar misschien dat ik idd biceps en triceps omdraai. Thanks in ieder geval voor je reactie.

---------- Toegevoegd om 08:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:17 ----------

succes met bulken :)
niet iets hoger gaan dan 3400 cals?

Mijn onderhoud zit op 2900kcal dus hoger dan 3400 vind ik wel vrij ver gaan.
Is voor mij ook even een testje hoor, die 3400, eerst zat ik iets boven de 3000 en daar haalde ik geen gains mee. Nu dit proberen, kijken of dat genoeg is. Als dat niet zo is dan weer een stapje hoger :)

Je hebt gelijk dat een borstdag op deze manier een hele zware dag wordt voor onder andere schouders. Maar doordat de volgende training mijn schouders bijna niet belast krijg ik wat meer rust dan wanneer ik schouders iedere training zou belasten (als ik borst en schouders zou scheiden). Mijn schouder is nogal blessuregevoelig (zeker bij press oefeningen) dus rust is daarom nogal belangrijk voor me.
Maar misschien dat ik idd biceps en triceps omdraai. Thanks in ieder geval voor je reactie.

---------- Toegevoegd om 08:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:17 ----------

Mijn onderhoud zit op 2900kcal dus hoger dan 3400 vind ik wel vrij ver gaan.
Is voor mij ook even een testje hoor, die 3400, eerst zat ik iets boven de 3000 en daar haalde ik geen gains mee. Nu dit proberen, kijken of dat genoeg is. Als dat niet zo is dan weer een stapje hoger :)

3400 kcal lijkt mij ook meer dan genoeg, en zoals je zelf zegt, is het toch te weinig dan kan je nog altijd verhogen. Als je zin hebt mag je altijd op mijn weegschaaltje onder mijn naam klikken :D

• Like
Waarderingen: PAW
Komtie dan....

Waarom ga je geen Megagrow van XXL gebruiken.
Werk bij mij goed en zit ook Creatine in, dus die hoef je dan niet meer apart te nemen.

Misschien is een schema op basis van Rippetoe iets voor je?
Doe zelf HST dus met een soortgelijk uitgangspunt.
Ga je zeker massa mee winnen!

Succes, ben benieuwd naar je logs.

Komtie dan....

Waarom ga je geen Megagrow van XXL gebruiken.
Werk bij mij goed en zit ook Creatine in, dus die hoef je dan niet meer apart te nemen.

Misschien is een schema op basis van Rippetoe iets voor je?
Doe zelf HST dus met een soortgelijk uitgangspunt.
Ga je zeker massa mee winnen!

Succes, ben benieuwd naar je logs.

Zit inderdaad ook aan Rippetoe te denken maar mn trainingsmaatje wil er niet aan :mad:.
En ben ook niet echt bereid om alleen te gaan trainen dus... flexibel zijn dus...
Thanks voor de tip iig

Toch maar Rippetoe

Ondanks dat het betekent dat ik alleen moet gaan trainen heb ik toch besloten om voor Rippetoe te gaan.
Vorige week een oefendagje gehouden en dat beviel me wel. heb ook heel streng gelet op het minuutje rust tussen de setjes. Toch de conclusie getrokken dat ik normaal iets langer rust neem.

De volgende oefeningen ga ik verwerken in een 2 dagen split-schema:
- Bench press
- Deadlift
- Squat
- Military press
- BOR
- Incline fly
- Leg press
- Front raise

4 oefeningen per dag.
Eventueel nog aangevuld met 1 van de volgende extra oefeningen:
- Vertical traction
- Pec deck
- Side raise
Afhankelijk van hoe de training voelde en hoe uitgeput ik ben.

Vroeg me alleen af of ik dan niet supersnel klaar ben met trainen. Maar dat is niet per definitie slecht ofzo.
Binnenkort volgt het definitieve schema met reps (5x5 waarschijnlijk ;)) en gewichten.

Vroeg me alleen af of ik dan niet supersnel klaar ben met trainen. Maar dat is niet per definitie slecht ofzo.
Binnenkort volgt het definitieve schema met reps (5x5 waarschijnlijk ;)) en gewichten.

Snel klaar zijn is toch lekker?
Zolang je de oefeningen technisch juist uitvoert is er niets mis met een sessie van 3 kwartier tot een uur.;)
Bovendien behoud je zo de motivatie.
Als je toch je geld uit de sportschool wilt halen, dan wellicht een uitgebreide warming up en cooling down. Scheelt uiteindelijk wellicht blessures!

In principe doe je per oefening nog ongeveer 2 warmup setjes dus qua doorbloeding zit het dan wel goed. Maar kan er evt wel nog wat cardio aanplakken maar dat gaat een beetje tegen mijn gevoel in haha; ben niet zo'n cardio-er :)

Toch geen Rippetoe...

Na twee proeftrainingen Rippetoe ruim n week terug ben ik toch maar van dat idee afgestapt. Ik vond het simpelweg niet leuk genoeg; veel setjes, weinig herhalingen, weinig oefeningen.

Gisteren eerste echte trainingsdag gehad. Ben nu overgestapt op 3 setjes van 6-10 reps waarvan de laatste set zoveel mogelijk tot failure.

Training 1 (sets*reps*kg):
Schouders:
- Dumbbell Front raise 2*8*12kg, 1*8*14kg
- Dumbbell shoulder press 1*8*18kg, 1*8*22kg, 1*7*22kg
- Dumbbell seated rear lateral raise 1*10*6kg, 2*10*8kg (eerste keer dat ik deze oefening doe dus even uitproberen)
- Shrug 1*10*36¼kg, 2*8*41¼kg

Borst:
- Dumbbell incline fly 1*10*18kg, 2*8*22kg (dumbbells gaan maar tot 22kg dus misschien maar een alternatieve oefening zoeken)
- Bench press 1*8*70kg, 1*8*80kg, 1*6*90kg (laatste set was hopeloos, vanaf de eerste rep hulp nodig bij het dode punt. Schouders zaten al vol)
- Chest press (niet die waar je recht vooruit drukt, maar apparaat waarbij je in een soort curve schuin omhoog drukt) 1*5*70kg (hopeloze fail), 1*7*60kg (net zo hopeloos) (borst en met name schouders helemaal stuk, oefening afgekapt aangezien normaal gewicht minimaal 80kg is...)

Triceps:
- Dumbbell skull crusher 1*10*12kg, 1*10*14kg, 1*7*18kg (eerste keer met dumbbells, normaal met barbell, max 22½ aan beide kanten, dumbbell is even wennen maar wel ok)
- One arm triceps extension 1*10*12kg, 1*8*14kg, 1*7*14kg
- pull back cable cross (???) 1*10*6,25kg, 1*10*8,75, 1*6*11,25kg (apparaat heet dual adjutable pulley, kabels aan beide kanten, kruislings van je borst naar beneden en naar achteren trekken, gewicht is per arm, geen idee hoe de oefening heet :))

Al met al een redelijke training; qua gewicht teleurstellend maar qua pomp, hardheid en gevoel na de training ben ik zeker wel tevreden. Het is tenslotte pas de eerste training van de 18 a 20 trainingen die nog volgen...

---------- Toegevoegd om 08:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:25 ----------

Oh ja, ik gebruik de volgende supps:
- Whey
- Dextro Juice
- EAS
- Creatine monohydraat
- NO-Xplode
- Nitrix

Beetje overdone misschien maar wil het maximale er uit halen deze periode.

2e training

Benen:
Squat 1*8*50, 2*8*70 (in smith machine)
Leg extension 2*8*70, 1*8*80

Benen train ik niet maximaal (en dus niet tot failure) vanwege zwakke knieen.

Rug:
Deadlift (SL) 1*8*70, 1*8*90, 1*8*100, 1*8*110 (PR staat op 6*130, moet weer haalbaar zijn als mijn grip weer iets beter is; 110 ging redelijk makkelijk)
Chinups 2*8*BW, 1*7*BW
BOR 1*8*35, 2*8*65 (als bonussetje nog 1 set met onderhandse grip geprobeerd 1*6*65, voelt toch anders qua balans. PR staat op 8*75, moet haalbaar zijn binnen een paar weken)

Biceps:
Barbell curl 1*8*35, 2*6*45 (laatste set met hulp, viel tegen)
Dumbbell hammer curl 3*8*20

Al met al wel een redelijk bevredigende training. Lang geleden dat ik deadlift, BOR en Squat heb gedaan, is dan altijd even kijken hoe het voelt en zoeken naar het juiste gewicht. Kleine reactie in mijn linker knie bij het laatste setje squat maar dat trok weg toen ik mijn stand iets veranderde.

Gebruik kniebandages. Dan kun je zwaarder squatten. Wie weet verdwijnen je knieproblemen wel als je benen echt sterk worden.

Gebruik kniebandages. Dan kun je zwaarder squatten. Wie weet verdwijnen je knieproblemen wel als je benen echt sterk worden.

Als het goed is verdwijnen de problemen idd als mijn quads aansterken (dat zei de dokter iig, heb een soort vergroeiing uit de pubertijd die er tot op heden voor heeft gezorgd dat ik nooit zwaar benen kon doen en altijd een terugval had als ik dat wel probeerde). Misschien zijn die bandages best een goed idee, mn benen lopen hopeloos achter (denk dat het zo 5 kg op totaal lichaamsgewicht scheelt). Die bandages zouden er misschien voor kunnen zorgen dat ze sneller bijtrekken.

Bedankt voor de tip!

Laatst bewerkt:
Lang geleden dat ik deadlift, BOR en Squat heb gedaan, is dan altijd even kijken hoe het voelt en zoeken naar het juiste gewicht. Kleine reactie in mijn linker knie bij het laatste setje squat maar dat trok weg toen ik mijn stand iets veranderde.

Da's inderdaad altijd zwaar als je ze alledrie in 1 workout doet.
Vindt ze zelf wel allemaal nodig om mijn rug optimaal te krijgen.
Hopelijk na mijn cut wat definitie te zien.:D

training 4

Vrijdag training 3 gehad, helaas geen gewichten opgeschreven dus er valt weinig te melden hierover.

Gisteren training 4

Benen:
Squat 1*10*50, 1*8*70, 1*8*80 (langzaam zwaarder gaan, 80kg redelijk eenvoudig zonder pijn. Volgende training 2 sets van 80)
Leg extension 1*8*70, 2*8*80

Rug:
Deadlift (SL) 1*8*100, 1*8*110, 1*8*120 (Volgende week richting 130kg gaan, 120 ging niet heel moeilijk dusss...)
Cable One Arm Twisting Seated Row 2*8*33.5, 1*8*38.5 failure op laatste rep.
Cable Pulldown (stirrups) 3*8*33.5 (gewicht per arm)

Biceps:
Dumbbell curl (standing) 1*8*18, 2*8*20
Dumbbell hammer curl 3*8*20

Al met al een positief gevoel overgehouden aan de training. Deadlift ging goed net als squat. Merk dat ik zwaarder kan, maar zeker met benen wil ik niet te snel gaan.
Op naar de borsttraining van woensdag.

Training 5 incl. fucked up rug :s

Voordat ik woensdag ging trainen heb ik een spier in mn rug verrekt.
Met trainen zelf weinig last, behalve bij schoenen aantrekken en dumbbells oppakken.
Rug is nu dusdanig ****ed up dat ik de rugtraining van vandaag over moet slaan. Gisteren moest ik letterlijk kruipend mn bed uit omdat zitten en staan in eerste instantie teveel pijn deed. Nu nog steeds behoorlijk last maar gelukkig wel minder dan gisteren.

Maar ja, de training van woensdag:

Borst:
Benchpress 1*15*60, 1*8*80, 1*6*90 (met veel hulp vanaf rep 3), 1*6*85 (ook vanaf 3 hulp)
Wilde eigenlijk van 80 naar 85 gaan, maar gewoon met mn domme harses de verkeerde schijven er op gedaan... daarom aardig stuk gegaan bij 90 en ook 85.
Incline fly 3*8*22
Chest press (zie ook training 1, is een vaag apparaat) 1*8*60, 2*6*70 (Fail op 6 2x)

Schouders:
Dumbbell military press 2*8*20, 1*7*20 fail
Dumbbell front raise 2*8*12, 1*8*14 (uitvoering niet heel netjes meer met 14kg)
Dumbbell seated rear lateral raise kon ik niet doen vanwege mijn rug (te ver voorover buigen ging niet) alternatief met de cable motion uitgevoerd, staand, kabels gekruist, met gestrekte armen naar buiten trekken... 1*8*6.25, 2*7*8.75 fail

Triceps:
dumbbell skull crusher 3*8*18
One arm triceps extension 1*8*12, 1*8*14, 1*7*14
pull back cable cross o.i.d. 2*8*8,75, 1*7*11,25kg (apparaat heet dual adjutable pulley, kabels aan beide kanten, kruislings van je borst naar beneden en naar achteren trekken, gewicht is per arm, geen idee hoe de oefening heet)

Ondanks rugklachten nog een beste training, nu iig goede spierpijn in borst en schouders.
Hopen dat mijn rug na het weekend weer redelijk normaal is. Ik wil eigenlijk niet meer dan 1 rugtraining overslaan. Dat houdt in dat ik maandag borsttraining wil doen en dan woensdag weer aan het deadliften en squaten wil. Of dat verstandig is moet ik woensdag even afwachten, anders worden het veel isolatieoefeningen helaas... we'll see

Terug
Naar boven