AndroidHealthClinic

Nu weten zij ook hoe het voelt: mannen krijgen weeën toegediend

Ik denk dat vrouwen wel een hogere pijngrens hebben. Maar ik vind het zo triest dat ze dan altijd zeggen: 'als mannen moesten bevallen werden er geen kinderen meer geboren etc.' Respect voor de bevalling. Jullie lichaam is er ook voor gemaakt, wij mannen niet. Maar zonder mannen waren er ook geen kinderen.. think about that.

'Vrouwen voelen meer pijn dan mannen'
Laatste update: 24 januari 2012 14:25 info

BAARN - Het idee dat mannen een lagere pijngrens hebben dan vrouwen zou weleens een mythe kunnen zijn.

Hoewel vrouwen in staat zijn om een bevalling te doorstaan, zouden mannen over het algemeen beter met pijn kunnen omgaan. Dit schrijven onderzoekers van Stanford University in de Journal of Pain.
De medische dossiers van ruim 11.000 mannen en vrouwen met 47 verschillende ziektes en pijnlijke aandoeningen werden bestudeerd. Deze patiënten gaven hun pijn een cijfer op een schaal van 0 (geen pijn) tot 10 (ergst denkbare pijn).
Vrouwen bleken meer pijn te ervaren bij 14 van de 47 aandoeningen. Mannen rapporteerden bij geen enkele ziekte intensere pijn dan de vrouwen.

Atrose
Vrouwen hadden vooral meer last bij aandoeningen aan het bewegingsapparaat, zoals lage rugpijn en artrose.
Ook waren vrouwen gevoeliger bij nekpijn, spijsverteringsklachten, migraine en problemen met de ademhaling en hart- en vaten. Vaak gaven ze hun pijn een hele punt hoger dan mannen. De onderzoekers hielden er geen rekening mee of de proefpersonen wel of geen pijnstillers gebruikten.

Oorzaken
Waarom de verschillende coïtusen pijn anders ervaren is niet duidelijk. Het kan een culturele, hormonale en anatomische oorzaak hebben.
Mogelijk houden mannen zich groot omdat ze zo opgevoed zijn, zeker in het bijzijn van een vrouwelijke verpleegkundige. Vrouwen ervaren minder pijn als hun oestrogeenniveau hoog is.

Eeuwig gelul over bevallingspijn. Standaard een keizersnede uitvoeren en klaar! 6 weekjes herstellen, laten pamperen door (schoon)moeder, kraamhulp en partner en weer aan de slag of er nooit iets is gebeurd.

Omg, weer zo'n sukkeltje die wel even ergens over wil meepraten en er de ballen verstand van heeft.
Standaard een keizersnede uitvoeren? Welja, dat is tenslotte helemaal niet schadelijk, vrouwen hebben bij een keizersnede een hoger risico op overlijden, het kind heeft een hoger risico op ademhalingsproblemen, de buikspieren worden gescheiden wat ook een pijnlijker herstel geeft en zo zijn er nog wel meer redenen.
Maar oke, jij bent uiteraard de expert, hup, weer aan de slag of het nooit gebeurd is.

Iemand als jij gun ik echt barensweeën van de meest erge soort. Kijken wie er weer aan de slag gaat of er niets gebeurd is.

---------- Post toegevoegd Fri 18 Jan 2013 om 11:57 ----------

. Maar zonder mannen waren er ook geen kinderen.. think about that.

Jaaa, en de moeite dat dit jullie kost! :D

Roid rage Beaudien?

Van alle dingen die er in een heel leven gebeuren gaan vrouwen over een bevalling van minuten tot uren (in b4, het kan soms wel veel langer duren hoor) iedereen een beetje wijsmaken dat dat de ergste pijn ooit is en dat dat is uitgevonden voor vrouwen omdat mannen het niet kunnen handelen, lekkere bullshit. En dan begin ik niet eens over die crap die een man 9 maanden moet horen, voelen. Als ze weer een buitje heeft wordt je de grond in getrapt als de grootste hufter ooit.
Is het tegenwoordig trouwens niet meer vermoeidheid dan de pijn omdat die pijn grotendeels wordt weggenomen door allerlei verdoving?

Maar ik denk als je echte tests gaat doen die mannen en vrouwen allebei kunnen zoals je arm in een bak met ijswater hangen dan denk ik dat het de vrouwn vies zal tegenvallen.

Vrouwen Vs Mannen Battle in 3...2..1. GO!!!

2079_2561.jpg
arme bodien :p

Roid rage Beaudien?

Van alle dingen die er in een heel leven gebeuren gaan vrouwen over een bevalling van minuten tot uren (in b4, het kan soms wel veel langer duren hoor) iedereen een beetje wijsmaken dat dat de ergste pijn ooit is en dat dat is uitgevonden voor vrouwen omdat mannen het niet kunnen handelen, lekkere bullshit. En dan begin ik niet eens over die crap die een man 9 maanden moet horen, voelen. Als ze weer een buitje heeft wordt je de grond in getrapt als de grootste hufter ooit.
Is het tegenwoordig trouwens niet meer vermoeidheid dan de pijn omdat die pijn grotendeels wordt weggenomen door allerlei verdoving?

Maar ik denk als je echte tests gaat doen die mannen en vrouwen allebei kunnen zoals je arm in een bak met ijswater hangen dan denk ik dat het de vrouwn vies zal tegenvallen.

Daar kies je toch zelf voor als man zijnde en dat weet je van te voren dat er behoorlijk wat los kan komen door de hormoonschommelingen etc.

Wat doet meer pijn? Bevallen of een trap in je ballen?

Een trap in je ballen want er zijn zat vrouwen die nog een tweede kind krijgen, maar er is geen man die zegt doe nog maar een teap in mn ballen.

Amen

Roid rage Beaudien?

dat krijg je ook niet zomaar hoor..
wat denk wat er gebeurt met het vrouwelijk lichaam na de bevalling. Niet iedereen komt er ongeschonden uit hoor.. als je heel veel pech heb zit je onder de striae... heb je theezakjes door de melkproductie.
dus ja ik denk dat jullie mannen er maar makkelijke van af komen met jullie pleziertjes om ons zwanger te maken :p

Ja maar de vrouw kiest toch ook voor een geboorte van een kind. Wat is je punt?

Daar hoor je vrouwen niet over klagen, sommige krijgen zelfs nog een tweede kind ongeacht de pijn tijdens de bevalling, dus wie is bereid om dat traject nog een keer door te lopen? Lijkt er meer op dat je ego gekrenkt raakt omdat vrouwen een hogere pijngrens hebben en/of beter met fysieke pijn kunnen omgaan. Kijk maar eens hoe kerels erbij lopen als ze ziek zijn, net kleine kinderen die naar hun moeder liggen te roepen, dat zul je een vrouw niet zien doen.

Het zier er op die video eigenlijk uit alsof bevallen hetzelfde is al 2 van die tellsell buikspier banden omdoen op max. Inb4 weeëntrainings video en apparaat.

Ik heb zo'n vermoeden dat er meer verschil is tussen individuen dan tussen coïtusen.

Dit.
Zoek de literatuur maar eens op inzake pijn tolerentie.

Case closed.
Wat een domme clichés-festival zo'n post weer opgang kan brengen.

Oh wacht,is het flirt o'clock in de kleuterklas??

wat denk wat er gebeurt met het vrouwelijk lichaam na de bevalling. Niet iedereen komt er ongeschonden uit hoor.. als je heel veel pech heb zit je onder de striae... heb je theezakjes door de melkproductie.
dus ja ik denk dat jullie mannen er maar makkelijke van af komen met jullie pleziertjes om ons zwanger te maken :p

Mannen worden weer kaal en sterven eerder dus iedereen heeft wel wat;)

Daar hoor je vrouwen niet over klagen, sommige krijgen zelfs nog een tweede kind ongeacht de pijn tijdens de bevalling, dus wie is bereid om dat traject nog een keer door te lopen? Lijkt er meer op dat je ego gekrenkt raakt omdat vrouwen een hogere pijngrens hebben en/of beter met fysieke pijn kunnen omgaan. Kijk maar eens hoe kerels erbij lopen als ze ziek zijn, net kleine kinderen die naar hun moeder liggen te roepen, dat zul je een vrouw niet zien doen.

Ja maar daar kies je dan toch ook voor? Als je voor meer pijn kiest omdat je nog een kindje erbij wilt dan is het niet automatisch zo dat je pijngrens hoger is. Dan ben je gewoon bereid om pijn te leiden met als doel een 2e kind.
Iedereen doet wel dingen die hij/zij niet leuk vindt om zijn doel te behalen. Ook wordt pijn snel vergeten. Soms neem je een risico en dat gaat slecht en het doet een hoop pijn en zal je niet zo snel nog eens doen, maar over een jaar is het vergeten en doe je het weer.

Je kan het ook zo zien, pijn wordt verminderd door endorfine en adrealine. Mocht iemand beter tegen pijn kunnen dan krijgt hij/zij meer van die stoffen ingespoten, dus iemand die minder goed tegen pijn kan krijgt minder hulp van deze stoffen wat er op neerkomt dat je van jezelf beter tegen pijn kunt? heel simpel bekeken.

Mijn punt is dat het van een hoop dingen afhangt.

Mannen worden weer kaal en sterven eerder dus iedereen heeft wel wat;)

Ja maar daar kies je dan toch ook voor? Als je voor meer pijn kiest omdat je nog een kindje erbij wilt dan is het niet automatisch zo dat je pijngrens hoger is. Dan ben je gewoon bereid om pijn te leiden met als doel een 2e kind.
Iedereen doet wel dingen die hij/zij niet leuk vindt om zijn doel te behalen. Ook wordt pijn snel vergeten. Soms neem je een risico en dat gaat slecht en het doet een hoop pijn en zal je niet zo snel nog eens doen, maar over een jaar is het vergeten en doe je het weer.

Je kan het ook zo zien, pijn wordt verminderd door endorfine en adrealine. Mocht iemand beter tegen pijn kunnen dan krijgt hij/zij meer van die stoffen ingespoten, dus iemand die minder goed tegen pijn kan krijgt minder hulp van deze stoffen wat er op neerkomt dat je van jezelf beter tegen pijn kunt? heel simpel bekeken.

Mijn punt is dat het van een hoop dingen afhangt.

maar daar word je niet op afgerekend ;) stel je gaat naar het zwembad als je een kale man ziet lopen of een vrouw die onder de striemen zit en een niet zo mooi buikje meer heeft welk van de 2 word meer bekeken en of word meer over geluld? vind ik een groot verschil in en ook niet met elkaar te vergelijken

Iemand als jij gun ik echt barensweeën van de meest erge soort. Kijken wie er weer aan de slag gaat of er niets gebeurd is.

idd peoples, ik hoop dat je sterft aan terminale baarmoederrot!

Ik denk dat dat voor zo'n man ook niet gemakkelijk is hoor. Ik heb liever dat me eigen lichaam in puin ligt en dat ik een lekkere vriendin heb dan andersom.

Terug
Naar boven