AndroidHealthClinic

O Hans!..

Misschien had/heeft @harpep wel gelijk dat we steeds meer aan nodeloze alarmisme worden blootgesteld.

Daar kan ik me wel in vinden.

Maar dat is in mijn ogen vooral door nieuwssites die alleen nog maar om kliks draaien.
Ongeacht de vraag wat nou complot of waarheid is of niet...één ding is absoluut een feit: Alarmisme leidt tot een toename van angst onder de bevolking.

Daarbij geldt:
- Angst is vaak een zeer slechte raadgever.
- Angst leidt tot polarisatie en verdeeldheid binnen sociale groepen.
- Angst is een van de beste emoties om op in te spelen en mensen te manipuleren cq. controleren

Eens eens en eens.

• Topic Starter Topic Starter
O gelukkig ik had al geen plek meer in mijn voorraadkast voor toiletpapier

Het klopte ten minste nog gedeeltelijk itt tot nu, het weerbericht🤡
We kunnen steeds meer, maar we verwachten er misschien nog veel meer van.

Met die waarschuwingen is het ook een beetje "damned if you do, damned if you don't."

"Kans op een bui" is toch iets heel anders dan de buienradar vervloeken omdat het precies om de neerslag heenplannen niet zo afloopt als eerder aangegeven.

We kunnen steeds meer, maar we verwachten er misschien nog veel meer van.

Met die waarschuwingen is het ook een beetje "damned if you do, damned if you don't."

"Kans op een bui" is toch iets heel anders dan de buienradar vervloeken omdat het precies om de neerslag heenplannen niet zo afloopt als eerder aangegeven.
Kijk hooguit de globale verwachtingen enkele keer per week. Beetje extra voorbereiden en wat regenkleding mee is toch een kleine moeite? Toch?

Terug
Naar boven