Fitness Seller

Obama nog nooit zo impopulair

Leuk, nog een retarded republikeinse kandidaat erbij.

"De New Yorker presenteert zichzelf als een conservatieve kandidaat. Trump is tegen het homohuwelijk en abortus, en steunt vrij wapenbezit."

Ongeacht die standpunten etc., mja, kan ik toch niet anders dan Trump tot eindbaas te bestempelen. Niet dat ik hem nou als president wil zien ofzo, maar het is wel een vrij succesvol man (understatement of the century).

Ongeacht die standpunten etc., mja, kan ik toch niet anders dan Trump tot eindbaas te bestempelen. Niet dat ik hem nou als president wil zien ofzo, maar het is wel een vrij succesvol man (understatement of the century).

Alleen zo verdomde humorloos, maar verder is het inderdaad een eindbaas. USA heeft overigens een leider nodig die niet afgaat op de vertrouwde kliek die al jaren het land in zijn greep heeft. Maar dan moet er een onafhankelijke kandidaat opstaan. Een Ross Perot kwam in 1992 nog redelijk ver maar verder zijn onafhankelijke kandidaten de laatste tientallen jaren meestal kansloos.

Tbh vind ik dat je het Obama niet kwalijk kan nemen hoor, dachten jullie serieus dat het mogelijk was om binnen een paar jaar alles te herstellen wat Bush Amerika heeft aangedaan? Kommop zeg, geen enkele kandidaat kan dat, geef Obama meer tijd.

Ah het maakt niet uit wie daar de titel president draagt, het zijn immers een paar zeer invloedrijke families die de touwtjes van de president in handen hebben. Zij bepalen wel wat het beste is " voor hun eigen portemonnee"

Whackjobs die op één of andere manier (ethisch verantwoord of niet) steenrijk zijn geworden zijn niet ongewoon in de V.S.. Het is vaak een kwestie van geluk, media-aandacht, of uitbuiten van de domheid van sommige Amerikanen. Denk maar aan de kerken daar, die stinkend rijk worden van een religie die in feite op niets gebouwd is.

Trump had vooral geluk, zijn vader had al een familiebedrijf en hij moest dus niet van 0 beginnen. De man is het levende bewijs dat je niet geniaal of wijs moet zijn om schatrijk te worden. In dat opzicht is hij inderdaad een eindbaas. Als president? No thanks.

Ah het maakt niet uit wie daar de titel president draagt, het zijn immers een paar zeer invloedrijke families die de touwtjes van de president in handen hebben. Zij bepalen wel wat het beste is " voor hun eigen portemonnee"

De eerste zin kan ik nog inkomen, maar voor de rest ga je echt iets te ver in de complot hoek zitten. Geld is macht, tot bepaalde hoogtes. Hetzelfde geldt voor connecties en lobbygroepen die een achterban representereren. Maar hoe jij het voorstelt is niet realistisch.

• Topic Starter Topic Starter
Whackjobs die op één of andere manier (ethisch verantwoord of niet) steenrijk zijn geworden zijn niet ongewoon in de V.S.. Het is vaak een kwestie van geluk, media-aandacht, of uitbuiten van de domheid van sommige Amerikanen. Denk maar aan de kerken daar, die stinkend rijk worden van een religie die in feite op niets gebouwd is.

Trump had vooral geluk, zijn vader had al een familiebedrijf en hij moest dus niet van 0 beginnen. De man is het levende bewijs dat je niet geniaal of wijs moet zijn om schatrijk te worden. In dat opzicht is hij inderdaad een eindbaas. Als president? No thanks.

Klopt, zn vader was al een rijk ondernemer, genaamd Fred Trump.
Zou hij inderdaad van 0 zijn begonnen dan had ik er meer respect voor gehad.

Met zo'n defensie uitgaven, geen wonder dat de Chinezen zouden zijn geen kijken naar de kapotte heli (van de raid op bin).
De andere uitgaven verbleken bij het budget van defensie.

Sorry bro, maar Trump is een ondernemer zoals er maar weinig zijn en een inspiratie voor velen. Je kan er echt niet omheen dat die man een ziekelijk zakelijk instinct heeft. Dat is geen kwestie van geluk of een rijke pappa, Trump is gewoon eindbaas qua ondernemers skills.

Sorry bro, maar Trump is een ondernemer zoals er maar weinig zijn en een inspiratie voor velen. Je kan er echt niet omheen dat die man een ziekelijk zakelijk instinct heeft. Dat is geen kwestie van geluk of een rijke pappa, Trump is gewoon eindbaas qua ondernemers skills.
Als je goed leest zeg ik ook nergens dat hij geen goed ondernemer is, maar je moet niet vergeten dat van 0 beginnen 1000 keer moeilijker is dan vanuit een gunstige situatie beginnen (rijke ouders, opvoeding van ondernemende ouders, starten binnen familiebedrijf...). Hij had alles mee, ook de erfelijke aanleg van zijn vader om te ondernemen. Ondanks dat alles vind ik hem enorm dom op vlak van bijv. ethiek en politieke vraagstukken.

Met ethiek hebben topondernemers toch ook helemaal niks te maken, en terecht.

Met ethiek hebben topondernemers toch ook helemaal niks te maken, en terecht.

Oneens, genoeg multinationals/ondernemers in de VS die zich heel hard hebben ingezet voor het milieu, voor ontwikkelingshulp, en heel wat andere soortgelijke projecten.

Meestal nadat ze het gemaakt hadden...
Over welke multinationals heb je het?

Achja, wat is ethiek. Zou de wereld beter af zijn zonder Trump? Ik denk dat hij toch voor aardig veel mensen een baantje heeft geregeld. Sowieso, al dat grootkapitaal maakt een hoop mogelijk. De wereld zou er een stuk anders uit zien zonder personen als Trump. Volgens sommige beter. Ik denk daar persoonlijk anders over.

Wat is ethiek is inderdaad een mooie vraag. Komt vaak neer op een hoop normatief gezeik van heb ik jou daar.

Bij de parlementsverkiezingen in de Verenigde Staten heeft de Republikeinse oppositie zeven senaatszetels veroverd op de Democraten van president Barack Obama. De Republikeinen hebben nu zowel de controle over het Huis als over de Senaat.

In de Verenigde Staten zijn de de politieke kaarten geschud voor de laatste twee jaar van de Democratische president Barack Obama. Zijn partij heeft nu ook de controle verloren over de Senaat.

Om de Senaat te veroveren, moesten de Republikeinen minstens zes zetels afsnoepen van de Democraten. Dat ging al vrij snel in West Virginia, Arkansas en South Dakota en daarna volgden Montana en Colorado. Zonet hebben de Republikeinen ook een senaatszetel veroverd in North Carolina en Iowa en dat geeft hen nu zekerheid over 52 zitjes in de Senaat en dus de meerderheid.

Verrassend is de zege van de 37-jarige Republikein Tom Cotton die de zittende Democratische senator verslaat in Arkansas en dat ondanks de forse steun van voormalig "local" president Bill Clinton. Cotton -een veteraan van de oorlogen in Irak en Afghanistan- zou de jongste senator ooit worden in de VS.

De Republikeinen bedreigden de Democraten ook in New Hampshire en Virginia. In New Hampshire heeft de partij van president Obama alvast standgehouden en het lijkt erop dat ze dat ook zal doen in Virginia. De Republikeinse kandidaat van Virginia kan wel nog een hertelling vragen, omdat de resultaten daar erg dicht bij elkaar liggen.

Slecht nieuws voor Obama komt er ook uit Louisiana waar de Democratische senator Mary Landrieu er niet in geslaagd is om zich meteen te laten herkiezen. Op 6 december komt er in Louisiana een tweede stemronde tussen haar en haar belangrijkste Republikeinse uitdager Bill Cassidy.

In de schaduw van de Senaat stonden ook alle 435 zetels in het Huis van Afgevaardigden op het spel. Daar is er sinds 2010 een Republikeinse meerderheid, wat al tot heel wat problemen met de regering-Obama heeft geleid. Ook daar zouden de Republikeinen vooruitgaan en dus hun meerderheid verstevigen. Op dit ogenblik heeft die partij 243 zetels in het Huis.

Een opvallend punt nog: voor het eerst zouden er 100 vrouwen in het Huis zitten op een totaal van 435 zetels.

Game over voor Obama

Terug
Naar boven