AndroidHealthClinic

Oefening voor borst met minimaal druk op armen??

vdb373

Cool Novice
Waardering
4
Door ik bijna geen vooruitgang maak op mijn borst met huidig programma.
Kris gethin video trainer.
Training borst 1x per week bestaat vooral uit flyes in Dumbbell benchpress.
Maar ook door op het forum wat lezen
Gemerkt dat mijn schouders moet samen drukken, ik wist niet dat dit zo belangrijk was.
Dus ga ik er extra aandacht aan geven.
Wil ik graag een extra oefening aan mijn andere trainingsdagen toevoegen voor wat extra vooruitgang.
Maar ik zoek een oefening waar ik minimaal inspanning armen nodig heb.
Mijn armspieren verzuren heel rap en is de kracht ook wat weg natuurlijk.
Verzuring heb altijd gehad ook toen nog Motocross reed.
Alvast bedankt gr

Meer armen trainen

• Topic Starter Topic Starter
Waarom meer armen trainen die maken goede vooruitgang.
Als ik dat doe verzuur ik sneller lijkt mij geen oplossing.

Lichter gewicht pakken en focussen op je borstspieren.

Veel flys doen

Misschien dat dumbbell pullover voor je werkt? Al vraag ik me af of je geen problemen gaat krijgen op het uiterste punt

wat al gezegd is, lichter gewicht en leren je borstspieren te gebruiken. Vaak denk je dat het door de armen komt maar heeft ermee te maken dat je niet goed je borst gebruikt omdat het of te zwaar is of je weet niet goed hoe het moet.

Met weerstandsbanden bankdrukken dan maak je triceps ook steviger en je hebt meer weerstand op je borst.

Laatst bewerkt:
Het systeem van weerstandsbanden ken ik niet

---------- Toegevoegd om 16:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:11 ----------

Pullover doe al in mijn programma

Dank u de tip's, maar een oefening waar ik eigenlijk heb ik nog niet gelezen hier

Triceps en biceps spelen een rol bij iedere press, biceps bij iedere flye. er zijn dus geen oefeningen die de borst trainen zonder de armen er bij te betrekken behalve dan een soort voorwaartse shrug beweging maar of dat effectief is ? ? ? ?

Haal je het laatste deel, ongeveer 90 graden, niet uit je borst?

Mee eens dat het een rug oefening is. Maar het ligt er wel aan hoe je hem uitvoert.

Ik doe hem zelf klein beetje decline en er dan goed op letten wanneer je borst het "overneemt", dus niet een hele 180graden maken. Grof gezegd houdt dat in dat je stopt wanneer je handen ongeveer boven je gezicht/voorhoofd zijn. (zo voelt het bij mij in ieder geval)

Terug
Naar boven