Fitness Seller

oefeningen vet verlies

lovegirl

Novice
Waardering
0
Goedendag allemaal.

sinds lange tijd ben ik weer terug.
Er is 2 weken terug bij mij een knop omgegaan.
Sinds jongs af aan heb ik altijd over gewicht gehad, en altijd slechte conditie gehad.
ik heb geen problemen mee dat ik steviger was maar dat ik me totaal niet fit voel elke dag weer.
Nu ben ik wel een persoontje van alles of niks, dus vechten er tegen of laten gaan.

Nu 2weken terug ben ik opnieuw begonnen met herbalife, en denk ik dat deze methode het beste bij me past.
Dit in combinatie met fitkamp, soort van bootkamp en alle spieren komen aan bod.
Hier begon ik dus de eerste week mee, 2x in de week en 1x in de week baantjes zwemmen.
Nu wil ik graag elke dag aan de bak alleen wel thuis oefeningen.
Wat helpt het beste kwa oefeningen, om zsm vet te verliezen....

Helaas heb ik niet veel ervaring met oefeningen sport trainingen etc....
help! :)

Bij gym inschrijven, krachttrainingen doen en herbalife in wc pleuren.

Thuis trainen schiet niet op nee, inschrijven bij een sportschool, herbalife door de wc spoelen en een fatsoenlijk eetschema en trainings plan opstellen.

• Topic Starter Topic Starter
Thuis trainen schiet niet op nee, inschrijven bij een sportschool, herbalife door de wc spoelen en een fatsoenlijk eetschema en trainings plan opstellen.

Graag eerst ff goed mijn verhaaltje lezen!
ik ga via mijn coach ga ik al 2 dagen in de week naar haar sportschooltje....dit zit erbij in!alleen wil thuis oefeningen doen.

Graag eerst ff goed mijn verhaaltje lezen!
ik ga via mijn coach ga ik al 2 dagen in de week naar haar sportschooltje....dit zit erbij in!alleen wil thuis oefeningen doen.

vet verliezen doe je niet met oefeningen, dat doe je met voeding.

Ik zie een hoop dames bij mij in de gym ook zo, komen ze 2-3 keer per week naar zo een les en de meeste zie ik maanden lang zelfde shape als op dag 1.
Het is leuke groepscardio, meer niet.
Vind ik persoonlijk.
Als je daarnaast paar keer per week nog eens krachttraining doet, dan zie je sneller en beter resultaat.

Je zou drie keer in de week een HIIT sessie kunnen doen in de sportschool, met daarnaast nog wat krachttraining. Er natuurlijk goede voeding (is 80%). Thuis trainen werkt meestal niet optimaal.

Graag eerst ff goed mijn verhaaltje lezen! ik ga via mijn coach ga ik al 2 dagen in de week naar haar sportschooltje....dit zit erbij in!alleen wil thuis oefeningen doen.

Waarom vraag je dan niet aan haar welke oefeningen je thuis kan doen?

eigenlijk is dit je vraag toch?
om vet te verliezen moet je meer caloriën verbranden dan innemen. Dus je moet of minder caloriën innemen of meer verbranden of een combinatie hiervan.
Ik begrijp uit de rest van je teskt dat je niet echt een dieet wilt doen? je hebt het er in ieder geval niet over? Ik zou (als je dat dus nog niet hebt gedaan) dat wel overwegen.
Welke oefening het beste is voor vetverlies? Alles waarmee je veel caloriën verbrand, vooral cardio dus.

zou beginnen met uitrekenen wat je caloriebehoefte nu is en daaruit een eetschemma maken

Lichaamsgewicht is een direct resultaat van je kcal balans. Aan de ene kant het energieverbruik van je lichaam en aan de andere kant de energie die je dmv voeding naar binnen werkt. Je kan dus kiezen om minder te eten, meer te bewegen of beide.

Je energieverbruik wordt bepaald door hoeveel je beweegt en door de hoeveelheid spiermassa je hebt. Conditietraining zoals zwemmen en bootkamp etc zorgt ervoor dat je tijdens de training een hoop kcal verbrandt. Krachttraining zorgt er voor dat je tijdens de training kcal verbrandt maar verhoogt ook het energieverbruik van je lichaam in rust door de extra spiermassa die je krijgt. Buiten het feit dat extra spiermassa ook zorgt voor extra vorm en strakker in je vel zitten. Wij allen op dit forum zullen je dus te allen tijden aanraden om krachttraining te gaan doen i.p.v. bootkamp/zwemmen.

Wat betreft eten is het verstandiger en gezonder om te leren hoe je je benodigdheden uit normale voeding kan halen. Herbalife is niet een manier van voeden die je je hele leven vol kan houden. Het is een tijdelijke kuur, waarna je stopt, terugvalt in je oude patronen, en weer hetzelfde lichaam krijgt als daarvoor (+extra). Daarnaast is herbalife een scam: http://www.factsaboutherbalife.com/

Ik zie een hoop dames bij mij in de gym ook zo, komen ze 2-3 keer per week naar zo een les en de meeste zie ik maanden lang zelfde shape als op dag 1.
Het is leuke groepscardio, meer niet.
Vind ik persoonlijk.
Als je daarnaast paar keer per week nog eens krachttraining doet, dan zie je sneller en beter resultaat.

ik wil niet lullig overkomen maar hoe weet jij wat ik doe tijdens deze avond?wij krijgen van alles, warming up boxen joggen spieroefeningen cooldown noem maar op, elke les wat anders. wat ik zelf idd wil gaan doen is oefeningen zoals opdrukken arm been buik rug bil oefeningen, ik wil gewoon elke avond bezig...en mn vriend staat er met de zweep naast :p

---------- Toegevoegd om 00:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:01 ----------

Lichaamsgewicht is een direct resultaat van je kcal balans. Aan de ene kant het energieverbruik van je lichaam en aan de andere kant de energie die je dmv voeding naar binnen werkt. Je kan dus kiezen om minder te eten, meer te bewegen of beide.

Je energieverbruik wordt bepaald door hoeveel je beweegt en door de hoeveelheid spiermassa je hebt. Conditietraining zoals zwemmen en bootkamp etc zorgt ervoor dat je tijdens de training een hoop kcal verbrandt. Krachttraining zorgt er voor dat je tijdens de training kcal verbrandt maar verhoogt ook het energieverbruik van je lichaam in rust door de extra spiermassa die je krijgt. Buiten het feit dat extra spiermassa ook zorgt voor extra vorm en strakker in je vel zitten. Wij allen op dit forum zullen je dus te allen tijden aanraden om krachttraining te gaan doen i.p.v. bootkamp/zwemmen.

Wat betreft eten is het verstandiger en gezonder om te leren hoe je je benodigdheden uit normale voeding kan halen. Herbalife is niet een manier van voeden die je je hele leven vol kan houden. Het is een tijdelijke kuur, waarna je stopt, terugvalt in je oude patronen, en weer hetzelfde lichaam krijgt als daarvoor (+extra). Daarnaast is herbalife een scam: http://www.factsaboutherbalife.com/

ik heb eerst een aantal dagen herbalife gebruikt, en ben in die dagen in totaal 25 cm verloren. ik neem zelf genoeg spullen tussendoor, om de 2 uur cker iets.....gekookt ei yoghurt....idd gezonde vetten, en ook mag ik in de avond normaal eten....vervallen in een oud patroon nee denk ik niet...zij begeleid me ook als ik klaar ben voor normale voeding....ik vind dit bij me passen en ik krijg hier meer energie door, je wil niet weten hoe slecht mijn drinken eten en dagelijks patroon was....ook leert ze me anders kijken naar eten, en ik krijg dernaast ook gewone voeding

afvallen = kcal te kort creeëren.
val je niet af dan krijg je meer kcal binnen dan je verbrand.
wil je afvallen moet je dus of meer verbranden, of minder binnen krijgen.
Beste is natuurlijk meer verbranden EN minder binnen krijgen.

LET OP, ik praat hier over hoeveelheid in Kcal. niet over hoeveel maaltijden, of ze gezond/ongezond zijn, en of je al weinig eet of dat je verbranding langzaam is. dat betekent nog meer verbranden/minder binnenkrijgen.

Nu het stukje over training:
kracht training zorgt voor meer spiermassa wat je verbranding in rust verhoogt, door training verandert je metabolisme sowieso. Als je al 2x per week sport met een coach, overleg dan even met haar of je op je dagen thuis nog wat kan doen. Als jij namelijk al 2x intensief krachttraining doet met haar dan is rust verstandig. Kijk welke dag je over hebt waar nog een dag voor en na zit, op die dag kan je nog wat aan kracht doen. op alle overige dagen kan je prima licht intensieve cardio doen wat extra calorieën te verbranden.

---------- Toegevoegd om 23:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:08 ----------

had de soort gelijke reacties niet gelezen nog, maar de dagen na je training geen kracht training thuis doen. Spieren moeten namelijk herstellen. spieren worden niet sterker tijdens training, maar tijdens rust.

dus zoals ik al zei, cardio op de overige dagen thuis. fietsen, joggen, touwtje springen etc.

afvallen = kcal te kort creeëren.
val je niet af dan krijg je meer kcal binnen dan je verbrand.
wil je afvallen moet je dus of meer verbranden, of minder binnen krijgen.
Beste is natuurlijk meer verbranden EN minder binnen krijgen.

LET OP, ik praat hier over hoeveelheid in Kcal. niet over hoeveel maaltijden, of ze gezond/ongezond zijn, en of je al weinig eet of dat je verbranding langzaam is. dat betekent nog meer verbranden/minder binnenkrijgen.

Nu het stukje over training:
kracht training zorgt voor meer spiermassa wat je verbranding in rust verhoogt, door training verandert je metabolisme sowieso. Als je al 2x per week sport met een coach, overleg dan even met haar of je op je dagen thuis nog wat kan doen. Als jij namelijk al 2x intensief krachttraining doet met haar dan is rust verstandig. Kijk welke dag je over hebt waar nog een dag voor en na zit, op die dag kan je nog wat aan kracht doen. op alle overige dagen kan je prima licht intensieve cardio doen wat extra calorieën te verbranden.

---------- Toegevoegd om 23:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:08 ----------

had de soort gelijke reacties niet gelezen nog, maar de dagen na je training geen kracht training thuis doen. Spieren moeten namelijk herstellen. spieren worden niet sterker tijdens training, maar tijdens rust.

dus zoals ik al zei, cardio op de overige dagen thuis. fietsen, joggen, touwtje springen etc.

hoi bedankt voor je advies,
geloof me voorheen deed ik helemaal niks aan sport, en nu ineens 3x in de week...dus ik verbrand nu veel meer dan voorheen.

ik ga met mijn coach in gesprek over oefeningen thuis.
en zal ook beginnen met calorieen tellen.

En die moet je van die coach de herbalife pakken? Of is dat een eigen ingeving? Want in het laatste geval zou ik inderdaad snel die herbalife de deur uit doen. Het zijn goede producten dat klopt, maar er zit een pyramide achtige verkoop structuur achter die zorgt dat de prijs al 3 keer over de kop is voordat jij hem kunt/mag kopen. Er zijn soortgelijke producten te krijgen voor veel aantrekkelijkere prijzen. (of gewoon een goed voedingsschema met evt eiwitshake's)

We kunnen je wel een shitload aan thuisoefeningen laten doen, maar of je dat wil (laat staan volhoud) moet je jezelf afvragen...

Denk dat t voor jou belangrijk is dat je leuk moet vinden wat je doet anders hou je het niet vol. Dus ga door waar je mee bezig bent en bekijk de resultaten na een week of 10-15.. Helaas gaat t wat langer duren dan de twee weken die je nu hebt geïnvesteerd.

De rest is al antwoord op gegeven ;)

Je moet nog een beetje het belang inzien tussen voeding en beweging. Veel mensen gaan sporten en allerlei manieren van beweging doen maar veranderen niets aan hun voeding. Dan zal je langzaam aan wel wat vet verliezen, maar effectief is alleen als je het allebei combineert.

Er is geen enkele oefening of workout of wat dan ook wat je speciaal kan gebruiken voor vet verlies zonder daarbij ook je voeding aan te passen. En dit hoeft absoluut geen voeding uit potjes enzo te zijn, een normale supermarkt heeft alles (zeker voor een beginner)

Op het moment dat je dat inziet en doorhebt denk dan aan dit: vet verliezen is 80% voeding, 20% beweging (sommige zeggen 70/30 enz, maar je snapt het idee wel)

Beweging is absoluut een goede manier om je voeding ondersteuning te geven, je spieren in betere conditie te brengen en ook echt het gevoel te hebben dat je actief en gezond bezig bent, dus blijf dat zeker doen. Denk alleen niet dat je door meer/andere/enz vormen van beweging te doen er bent, want dat gaat tegenvallen.

ik had hiervoor echt verkeerde levenstyle, en niet alleen kwa eten maar ook geen bewegen te laat op bed en laat van mn bed....weinig tot niet drinken, en als ik dronk was het frisdrank zoals sinas...ik hield van lekkere dingen eten vooral bij de film en in de ochtend at ik niet.
Beetje bij beetje verander ik deze dingen zodat ik het vol kan houden, de frisdrank kopen we niet meer, en drinken water af en toe nog weleens ranja maar echt maar weinig ranja erin...kwa eten gewoon veel meer groente en rundervlees, en in de ochtend een shake, dit gaat er geweldig in. nu probeer ik nog vroeg op bed te gaan en vroeg er weer af...dit is al wat terug gedrongen maar moet nog veel vroeger...al met al het gaat de goede kant op...

in ieder geval bedankt voor alle antwoorden!!

Terug
Naar boven