XXL Nutrition

Nieuws Oh ja, en van zwemmen ga je ook dood !

Enzyme

Zwalgertozer
Elite Member
Waardering
141
:roflol: ....wtf man.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik ga stoppen met lezen, word tijd voor een grote steen om onder te gaan wonen ! :D

Goddammit...

ROTTERDAM - Te veel zwemmen, of zelfs te vaak onder de douche springen of in bad duiken, kan het risico op het ontwikkelen van blaaskanker verhogen, waarschuwen gezondheidcoïtusperts. Kankerverwekkende chemische stoffen genaamd Trihalomethanen (THM), een bijproduct van chloorwater kunnen via de huid opgenomen worden. Dit is gebleken uit onderzoek onder 1.270 mensen in Spanje. Mensen die regelmatig in zwembaden met chloorwater zwemmen of die veel onder de douche of in bad gaan kunnen zichzelf blootstellen aan een verhoogd risico op blaaskanker.

Fleswater
Professor Gemma Castaño-Vinyals zegt dat dit bewijst dat het onnodig is om gezuiverd bronwater te drinken uit gezondheidsredenen. ,,Hoogopgeleide mensen met meer geld denken vaak dat ze hun risico op kanker kunnen verkleinen door fleswater te drinken dat vrij is van kankerverwekkende stoffen. Maar doordat ze hygiënischer zijn en meer sporten, en als gevolg daarvan meer en langer baden en vaker gaan zwemmen, worden ze vaker aan THM blootgesteld. Het toegevoegde risico op het ontwikkelen van blaaskanker door het opnemen van deze stoffen is wel klein." (LFS)

http://www.ad.nl/ad/nl/1015/Gezondh...03/16/Zwemmen-verhoogt-risico-op-kanker.dhtml

Van leven ga je dood

Meer pics?

Daarom zwem ik ook nooit.

• Topic Starter Topic Starter
ha ha...not sure if serious.

Nutteloos bericht, we gaan toch allemaal dood door kanker vanwege Fukushima..

Ben lang geleden al gestopt met deze shit

Zoek de goeie middenweg tussen van het leven genieten, sporten en goed eten.

2012 is coming told you !

Wat zijn dat voor rukonderzoeken, is er nog iets waar je geen kanker van krijgt? Van alcohol krijg je kanker, van zwemmen krijg je kanker, van water drinken krijg je kanker. Ik weet eigenlijk wel zeker dat je ook kanker krijgt van ademhalen, daar stop ik dan ook maar mee.

er zitten wel aardig wat kankerverwekkende stoffen in de lucht :x

Ok, heb ik even geluk dan, ik ga nl maar 1 keer per week in bad of onder de douche.

Mooie redenatie van die Prof.:rolleyes:

oei normaal gezien douche ik me alleen bij pasen mischien van het jaar maar eens overslaan :trollface:

Sinds ik niet meer zwem....

Maar allemaal wel logisch als je ziet hoeveel gevallen van kanker er tegenwoordig zijn. Dat is natuurlijk geen toeval, we leven in een zeer vervuilde en kunstmatige wereld en dat heeft natuurlijk zo zijn effect.

Ik ben het niet eens met de stelling dat deze onderzoeken onnodig zijn, integendeel, ze kunnen de publieke opinie wakker schudden en de druk op de overheid verhogen om er wat te doen.

Je krijgt dus geen kanker van zwemmen maar door met chloor vervuild water.
Sensatienieuws.

Terug
Naar boven