MuscleMeat

Oncontroleerbare eetaanvallen

BrianBeker

Novice
Waardering
0
Lengte
1m99
Massa
88kg
Vetpercentage
12%
Beste medesporters,

Mijn naam is Brian 21 jaar en ben al sinds mijn 16e aan het trainen in de sportschool en daar buitenom (hardlopen, mountainbiken). Door de jaren heen ben ik heel wat vet verloren, kwam van 95kg (185cm) en ben inmiddels 88kg (199cm), altijd erg op mijn voeding gelet en 4/5 keer per week gesport.

Mijn lichaamspercentage zit nu ongeveer op 12% en wil eigenlijk onder de 10 komen voor (jazeker) de nodige contouren rondom mijn buik.

Er is echter 1 probleem, elke keer als ik een serieuze poging doe om op mijn eten, drinken en trainen te letten komen er na een week of 2 ENORME eetaanvallen.
Ik heb het dan over eetaanvallen waarbij ik mijzelf totaal niet meer in de hand heb, alles wat op mijn pad komt eet ik op en eindig ik weer op hetzelfde punt als waar ik begon...

Zelf heb ik het idee dat ik wel voldoende eet, lastig dit in kaart te brengen aangezien het heel variabel is. wel eet ik standaard Brinta in de ochtend en 6/8 boterhammen met kalkoenfilet in de middag, ontbijtkoek en bananen tussendoor (max 1 banaan per dag). Avondmaal een flink bord van wat mijn moeder te schaften heeft (ze houdt altijd wel rekening met het eten kwa gezondheid, niet vet, altijd rijk aan vitamine)(geen hollandsche pot)

Dit gaat nu ongeveer 1,5 jaar zo door en ben echt einde raad...

Iemand die hier zichzelf in terug ziet en een oplossing heeft gevonden?

Er zal een foto volgen

mijn dank is bij voorbaat groot.

MVG
Brian

Ik heb vroeger altijd precies hetzelfde gehad en er is maar 1 oplossing je sterk houden...
Ik heb het nu eigenlijk nog altijd maar ik als ik bijvoorbeeld uit eten ga naar een wok ofzo dan laat ik me gaan en eet ik tot ik echt niet meer kan ... Maar de rest van de tijd isbhet eerst 2 weken zwaar als je net begint en daarna gaat het vanzelf ik voel me nu zelfs schuldig als ik een keer zo cheat...

Good luck!

Cheat days of refeed days inlassen?

Heb je het dan over enkel 'ongezonde' dingen die je dan begint te eten, of gewoon heel veel in het algemeen?

Als het niet uitmaakt, zorg dat dat je veel dingen in huis hebt die laag zijn in calorieen.
Zo kan je bv een grote salade maken waar je een uur aan kan scheppen voor ongeveer 300kcal, drink daar een liter water bij en je zit wel vol voor even...

Als het echt 'ongezonde' dingen zijn, las dan gewoon een maaltijd in 1x per week waar je eens eet wat je wil, heb je ook iets om naar uit te kijken wanneer je het moeilijk krijgt...

had ik vroeger ook, en de oplossing is: bulken:D

En niet alleen maar gezonde shit vreten de hele dag door. Als je zin hebt in een pizza neem dan een pizza. Als je constant jezelf lekkere dingen denied ga je vanzelf schranzen

had ik vroeger ook, en de oplossing is: bulken:D

En niet alleen maar gezonde shit vreten de hele dag door. Als je zin hebt in een pizza neem dan een pizza. Als je constant jezelf lekkere dingen denied ga je vanzelf schranzen

DIT!!!
Ik cheat zelf eigenlijk nooit meer in de bulk maar je kan clean bulken met zoveel lekkere dingen!! kwark eieren havermout ik vind het heerlijk eigenlijk.
en je eet in de bulk zoveel dat je eigenlijk niet heel veel trek meer hebt zeker als je het goed over de dag verdeeld heb je steeds weer wat te eten als je trek krijgt.

Wat JW zegt

Niet denken dat je zoals hardcore/oldschool bb-ers moet eten, gewoon op je voeding letten en flexibel blijven, dan heb je ruimte zat voor dingen die je lekker vindt.

Bijvoorbeeld, ik had laatst zin in pannenkoeken. Dus ik ging american pancakes maken. En dat vind ik lekker met stroop erover (echte stroop). Dus dan doe ik dat. En ik ben nog aan het cutten ook.

Dus niet de hele dag rijst met kip uit tupperware eten omdat je denkt dat dat hoort (ik zeg niet dat je dat doet maar om mijn punt duidelijk te maken), maar lekker leren flexibel eten, dan kun je je behoeftes stillen en krijg je waarschijnlijk die vreetbuien ook niet. Gewoon op je kcal blijven letten en je eiwitten, vetten en vitamines/mineralen halen (en zo moeilijk is dat niet).

• Topic Starter Topic Starter
Heren,

Super bedankt voor alle feedback, grappig te zien dat zoveel mensen zichzelf hierin terug zien!
De sla vind ik echt een strak plan!

Misschien moet ik mezelf meer toelaten en wat jullie zeggen ff wat flexibeler zijn dan kom ik er wel, hier is ZO dichtbij en de geduld is een beetje verdwenen (ik wil resultaten zien!).
Ik ben redelijk streng voor mezelf en als ik zoon aanval heb, heb ik mezelf niet in de hand en achteraf baal je er van...

Ik ben jullie erg dankbaar, hier kan ik zeker wat mee!!!

had ik in het begin ook maar gewoon doorbijten en nu en dan eens een chocoladereep eten ofzo en wat minder rijst in de avond. ook zou ik niet te veel slapeloze nachten doorbrengen. De enige keer wanneer ik nu nog een vreetaanval krijg is wanneer ik een nachtje door doe en de dag erop rond de middag echt een vreetaanval krijg die ik met plezier aanneem.

Hier het zelfde probleem.. Ik heb net gedaan met eten en denk al weer aan eten. Heb constant de drang naar eten echt klote!

Cheat days of refeed days inlassen?

Dit is idd een erg goeie oplossing. Ik volgde 11/12 maanden een dieet van 6 d/pw en op de 7de dag at ik alles wat ik wou. Om de volgende dag weer aan m'n schema te houden.

Je moet je wel houden aan het feit dat je dus de volgende dag weer gaat diëten, anders werkt het niet. Je moet wel sterk in je schoenen staan anders moet je dit niet doen. It's all mental ;)

Dit is idd een erg goeie oplossing. Ik volgde 11/12 maanden een dieet van 6 d/pw en op de 7de dag at ik alles wat ik wou. Om de volgende dag weer aan m'n schema te houden.

Je moet je wel houden aan het feit dat je dus de volgende dag weer gaat diëten, anders werkt het niet. Je moet wel sterk in je schoenen staan anders moet je dit niet doen. It's all mental ;)

En uiteraard min of meer binnen je macro's blijven. Anders kom ik zo op een 7 k kcal uit ipv 3k kcal voor de cut

Ik denk dat dit voor iedereen wel (deels) herkenbaar is, voor mij in ieder geval.

Ik ervaar het zelf ook nog, maar je kan ook gewoon iets gezond eten als je echt wat wilt eten.
Denk dan bijv. aan; (ongebrande / ongezouten) noten, fruit, evt. groente of een eiwitshake..
Ik vind trouwens wel dat je veel brood eet, wist je dat dat ook een echte dikmaker is?

Ik probeer op dagen dat ik sport 's ochtends wat koolhydraten te eten, maar op dagen dat ik niet sport niet..
Dan vervang ik de koolhydraten door meer vetten / eiwitten, dit is beter voor je dan altijd koolhydraten.

Probeer vooral het eten van koolhydraten 's avonds (na het avondeten) te voorkomen..

P.S. veel water / thee drinken helpt ook!

pff zeker herkenbaar.
gisteren begonnen met de cut.
en ja hoor in de avond kwam de bezorger ineens een kapsalon brengen XD

Ik ken het ook, af en toe moet je gewoon een cheat day inlassen. Werkt prima :)

Myfitnesspal of iets dergelijks gebruiken om het een tijdje bij te houden met daarnaast genoteerd wat je gewicht/uiterlijk/gains doen. Dan weet je hoeveel je nodig hebt en kun je daar beter op inspelen zodat je niet per ongeluk veel te weinig eet. 10% kcal tekort is zat. Geduld.

En inderdaad eventuel refeeds. Maar je kunt ook spelen met de timing van je maaltijden, en je macros. Of dat juist flexibel leren invullen om tegelijk met het werken naar je doelen ook nog voldoening te hebben in je voeding.

Alles kan en je hoeft je geen zorgen te maken over doelen bereiken als je op een of andere manier bijhoud hoe je progressie maakt en daarop inspeelt.

Ik denk dat dit voor iedereen wel (deels) herkenbaar is, voor mij in ieder geval.

Ik ervaar het zelf ook nog, maar je kan ook gewoon iets gezond eten als je echt wat wilt eten.
Denk dan bijv. aan; (ongebrande / ongezouten) noten, fruit, evt. groente of een eiwitshake..
Ik vind trouwens wel dat je veel brood eet, wist je dat dat ook een echte dikmaker is?

Ik probeer op dagen dat ik sport 's ochtends wat koolhydraten te eten, maar op dagen dat ik niet sport niet..
Dan vervang ik de koolhydraten door meer vetten / eiwitten, dit is beter voor je dan altijd koolhydraten.

Probeer vooral het eten van koolhydraten 's avonds (na het avondeten) te voorkomen..

P.S. veel water / thee drinken helpt ook!

Ik vermijd zelf ook koolhydraten s'avonds een beetje, niet omdat dit me dik zou maken maar gewoon omdat ik merk dat als ik overdag genoeg koolhydraten heb binnen gekregen, ik savonds gewoon minder zin heb in zoetigheid etc..

Zorg dat je zelf eten in huis hebt voor dit soort aanvallen.
Zoals de meeste al zeggen is het iedereen wel bekend.
Ik zorg meestal dat ik zowel zoete als hartige "goede dingen" in huis heb.
Hartig: kipfilet en beef jerky (heerlijk)
Zoet: kan van alles zijn. Shakes met havermout vullen goed of eiwitrepen ofzo.

Qua koolhydraat inname stel ik het volgende voor:

Ontbijt complexe en wat snelle carbs
Door de dag heen complexe carbs
Na het trainen meteen wat snelle carbs (maltodextrine/dextrose)
Grote maaltijd na het trainen complexe carbs
Voor het slapen geen geen carbs

Qua koolhydraat inname stel ik het volgende voor:

Ontbijt complexe en wat snelle carbs
Door de dag heen complexe carbs
Na het trainen meteen wat snelle carbs (maltodextrine/dextrose)
Grote maaltijd na het trainen complexe carbs
Voor het slapen geen geen carbs

Why snelle carbs na training en why voor slapen gaan geen carbs?
Carbs werken ook eiwitsparend.
daarbij, snelle carbs na training hebben geen enkel nut, tenzij je daarna nog prestaties moet leveren. Pak ze dan voor training.
(Mijn visie dan). Als jij t anders ziet ben k benieuwd (srs interesse)

Terug
Naar boven