MuscleMeat

Wat te eten

-

Laatst bewerkt:
Antwoord van yeremy komt toch nooit.
@j0eyv, goede ninja edit, allang gezien.

Matthijs92: lekker de pasta nemen die jij wilt nemen, zolang het in je macro's past is normale pasta prima. Geldt hetzelfde voor rijst, neem de soort die jij lekker vindt.

Het is belangrijk dat je genoeg eiwitten en vetten binnen krijgt, minimaal 1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht en minimaal 0,6-0,8 gram vet per kg lichaamsgewicht. De rest vul je op met koolhydraten.

Hoe veel kcal je moet eten ligt aan je onderhoud. Als jij dit aantal kcal eet (wat volgens mij en iedereen wel hier, teveel is) en je komt meer dan 0,5 kg aan, dan moet je minder eten. Voor een bulk is 0,5 kg per week ongeveer een richtlijn. Aangezien je bang bent om vettig te worden zal ik meer richten op 0,3 kg per week, zodat je niet teveel vet aankomt.

Wellicht ook goed om na te denken of je liever niet wilt gaan cutten.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
19,6 and still thinking about bulking.... dat kan ook echt alleen met die lengte (jaloers)... stond ik op 19,6% was ik zo rond als een skippibal lol

Ik moet zeggen dat ik buiten een beetje vet op de onderbuik heupen en onderrug echt weinigvet heb. Mensen geloven het ook niet als ik zeg dat ik op 19,6% zit.

---------- Toegevoegd om 12:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:45 ----------

Antwoord van yeremy komt toch nooit.
@j0eyv, goede ninja edit, allang gezien.

Matthijs92: lekker de pasta nemen die jij wilt nemen, zolang het in je macro's past is normale pasta prima. Geldt hetzelfde voor rijst, neem de soort die jij lekker vindt.

Het is belangrijk dat je genoeg eiwitten en vetten binnen krijgt, minimaal 1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht en minimaal 0,6-0,8 gram vet per kg lichaamsgewicht. De rest vul je op met koolhydraten.

Hoe veel kcal je moet eten ligt aan je onderhoud. Als jij dit aantal kcal eet (wat volgens mij en iedereen wel hier, teveel is) en je komt meer dan 0,5 kg aan, dan moet je minder eten. Voor een bulk is 0,5 kg per week ongeveer een richtlijn. Aangezien je bang bent om vettig te worden zal ik meer richten op 0,3 kg per week, zodat je niet teveel vet aankomt.

Wellicht ook goed om na te denken of je liever niet wilt gaan cutten.

Bedankt voor de reacties! Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat ik minder heftig moet gaan bulken.
Ik ga ff uitrekenen wat ik het beste kan doen nu.

Toch blijf ik nog even bulken omdat ik wat massa wil kweken na al die uren in de sportschool.

Wat een kansloze gast is die Yeremy.. hij wil geen antwoord geven dus hij zal het wel niet weten.

3500 is zat voor jou en gooi de suikers er uit. die zijn nergens goed voor.
Waarom neem je al die suikerbende (ontbijtkoek, dextrose) als je wilt groeien en niet te vet wilt worden?
En zelfs voor het slapen gaan pomp je je vol met fructose..... en magere kwark ...ook extra suikers. Neem gewoon volle kwark, stukken beter.

Pasta kan soms goed zijn, maar neem dan wel volkoren en kort gekookt. Zilvervliesrijst of basmatirijst lijkt me beter in jouw geval.

Dankjewel, ik zal me meer gaan richten op 3500!
En wat betreft die suiker, ik heb nooit stilgestaan bij de fructose, dus niet al die vruchten in m'n kwark savonds en volle kwark. Zijn er wel vruchten die ik er wel in kan doen? of dezelfde in mindere mate?

Qua dextrose, dat doe ik omdat de proteinen beter worden opgenomen icm suikers. Is dat een fabeltje dat jij weet? Want het is idd puur suiker, dus dat zal nooit goed zijn.

Nogmaals bedankt ;)

Mijn reactie was overigens niet aan Hell93 gericht mocht ze dat soms denken..

@Hell93, geen blame maar ik heb je nu op de ignorelist gezet omdat ik opkomende woede merk vanuit mijn kant.. :) Zo slecht ben ik nog niet voor deze wereld.

Hoe heb je je vetpercentage gemeten? Wellicht is dat een onnauwkeurige meting geweest...
GI van producten zal niet denderend veel impact hebben tenzij je enkel dat product eet op lege maag. Maaginhoud en andere voedingsmiddelen zullen de verwerking / opname van voedingsstoffen ook beïnvloeden.

Ik dacht dat we die broscience tijd wel voorbij waren, komt die jeremy ineens overal :p

Hoe heb je je vetpercentage gemeten? Wellicht is dat een onnauwkeurige meting geweest...
GI van producten zal niet denderend veel impact hebben tenzij je enkel dat product eet op lege maag. Maaginhoud en andere voedingsmiddelen zullen de verwerking / opname van voedingsstoffen ook beïnvloeden.

Op de sportschool met een huidplooimeter laten doen ;)

Hoe krijg je dat ooit als ontbijt weg...

Als je bulkt is dan een hogere GI niet wenselijk? Insuline pieken zorgen ervoor dat je spieren energy gaan opnemen.

Terug
Naar boven