XXL Nutrition

Onderhoud gewichten - hervullen cementvulling

Fring

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
62kg
Sinds oktober ben ik begonnen met krachttraining volgens een schema met het deze halterbank en gewichten;
http://gorillasports.nl/deal/2534/halterbank-met-100-kg-halterset-kunststof

Met de set ben ik erg blij, goede prijs kwaliteit verhouding en erg betrouwbaar voor het geld.

De gewichten hebben alleen een cementvulling. Ik merk nu dat één van de grotere schijven (15kg) minder weegt dan de andere; ik kan ook voelen dat er cement uitgekomen. Het scheelt denk ik 1 á 2 kilo nu. Ik begin er last van te krijgen met trainen en moet deze gaan bijvullen naar de oorspronkelijke 15 kilo.

Iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken? want dit is nieuw voor mij. Heeft iemand tips of een handige link?

Alvast bedankt! :thumb:

Garantie claimen.

Heb dit in het verleden ook eens gehad, me destijds suf gegoogled maar geen echt goede oplossing kunnen vinden. Er zal ergens een opening zijn als ie lekt, daarlangs bijvullen en dichtkitten ofzo. Denk alleen dat het je een hoop frustratie scheelt als je gewoon een nieuwe schijf koopt ;)

En mocht je uiteindelijk 2 nieuwe 15kg schijven gaan aanschaffen, ga dan meteen voor gietijzer. Probleem voor altijd opgelost.

edit:

Lol, garantie claimen idd... Beetje simpel dat ik daar niet zelf aan gedacht heb gezien ze nog geen jaar oud zijn :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties Fable en Badfella,

Is het echt zo simpel dat het een gebrek is en met garantie op te lossen is? Ik ga eens contact opnemen met de leverancier dan. Ik houd jullie op de hoogte.

Ik heb ook van dit soort schijven gehad en wat ik deed zodra ze binnen kwamen duct tape over de naad en de vuldop want dat leek mij de zwakste plek van de schijf. En eventueel de vuldop eruit proberen te krijgen en vullen met zand en dop weer terug plaatsen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb ook van dit soort schijven gehad en wat ik deed zodra ze binnen kwamen duct tape over de naad en de vuldop want dat leek mij de zwakste plek van de schijf. En eventueel de vuldop eruit proberen te krijgen en vullen met zand en dop weer terug plaatsen.

Goede tip, neem ik in het vervolg over!

gewoon die rommel in de vuilbak gooien en gietijzer of rubber kopen ;-)

Terug
Naar boven