AndroidHealthClinic

Onderrug asymmetrisch gevoel

Muscle Morph

Dutch Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
Ik heb bij bepaalde oefeningen zoals deadlift en squats, maar ook als ik cardio doe op de crosstrainer, dat ik al vrij snel een soort van pomp/spierstijfheid voel rechts in mijn onderrug.
Waar zou did door kunnen komen?

Laatst bewerkt:
whehe dat pomp gevoel heb ik ook alleen dan bij me rechterbovenrug.

Heb je een holle rug?
Ik heb er zelf ook last van. Misschien helpt het om je buik wat harder te trainen zodat die sterker is ter compensatie.

• Topic Starter Topic Starter
Geen holle rug, ik heb naar mijn idee eerder een beetje het tegenovergestelde (pink panter houding).

ik heb een beetje hetzelfde maar dan bij mijn rechterbovenrug. Er kwam laatst een instructeur naar me toe bij het deadliften die zei dat mijn schouders niet evenwijdig waren maar mijn rechterschouder hoger stond dan mij andere. Bij andere oefeningen constateerde hij ook dat ik erg assymetrisch was en dat de rechterkant beter getraind was. Dit zou bij jou ook zo kunnen zijn. Ze had wel wat kleine tips om dit te verhelpen maar dit levert helemaal niks op. Iemand suggesties om dit te verhelpen?

ik heb een beetje hetzelfde maar dan bij mijn rechterbovenrug. Er kwam laatst een instructeur naar me toe bij het deadliften die zei dat mijn schouders niet evenwijdig waren maar mijn rechterschouder hoger stond dan mij andere. Bij andere oefeningen constateerde hij ook dat ik erg assymetrisch was en dat de rechterkant beter getraind was. Dit zou bij jou ook zo kunnen zijn. Ze had wel wat kleine tips om dit te verhelpen maar dit levert helemaal niks op. Iemand suggesties om dit te verhelpen?

Ik kreeg de tip een tijd lang enkel compoundoefeningen te doen, en het werkt. Mijn bovenlichaam was rechts minder ontwikkeld dan links, en bij de benen was het net omgekeerd.
Ik heb dit nooit kunnen oplossen; Het is pas sinds een jaar dat ik merk dat deze assymmetrie aan het verdwijnen is; Dankzij de compouds, bench, squat, deadlift, overhead press. Klinkt een beetje tegenstrijdig want je zou denken dat het net met dumbells op te lossen is door de zwakkere kant zwaardere dumbells te laten tillen, maar blijkbaar niet.

ok thanks yasmine, ga dat maar eens proberen dan

Ik heb bij bepaalde oefeningen zoals deadlift en squats, maar ook als ik cardio doe op de crosstrainer, dat ik al vrij snel een soort van pomp/spierstijfheid voel rechts in mijn onderrug.
Waar zou did door kunnen komen?

Hoeft absoluut niets te maken hebben met asymmetrie. Je kan evengoed een blokkage hebben .

Terug
Naar boven