AndroidHealthClinic

Onderrug pijn

G14n

Cool Novice
Waardering
6
Massa
110kg
Vetpercentage
11%
Zoals vele bodybuilders heb ik vaak last van mijn onderrug. Met mijn 110kg heb ik na een tijdje lopen of staan al flinke last van mijn onderrug. De laatste tijd beinvloed dit ook mijn trainingen. Bij oefeningen als legpress/hacksquat/etc krijg ik flinke last van mijn onderrug waarna ik mijn training niet meer voort kan zetten. Niet alleen op legday, maar ook bij schouders heb ik er regelmatig last van.

Nu ben ik dus opzoek naar een goede riem die ik kan gebruiken tijdens het trainen. Vaak wordt er gezegd dat je niet tevaak met riem moet trainen ivm het verzwakken van je core. Dit zou toch geen probleem moeten zijn wanneer ik mijn core apart gewoon goed train.

ALS een riem al helpt ben je een symptoom aan het bestrijden en tergelijkertijd waarschijnlijk een probleem erger aan het maken. Wat bedoel je precies met "last"?

Zou meteen stoppen als je last hebt. Als je je training toch niet voort kan zetten is het ook geen goede training, veel massa zul je niet winnen hooguit een blessure.
Het probleem vinden en aanpakken.

Misschien heb je steunzolen nodig. Keer langs de podoloog gaan.

Een grote kans de je houding het probleem is een riem bied hier maar een tijdelijk oplossing voor

is het spierpijn?of pijn met uitstraling,als het het laatste is is de kans groot dat je een hernia hebt

zou eerder het probleem aanpakken, je postuur is wss niet goed en je bracet waarschijnlijk ook verkeerd voor je lifts.
wellicht heb je apt/ppt en wordt er door te sterke/star staande spieren je bekken aan alle kanten scheef getrokken wat je voelt als rugpijn. dus zul je bepaalde strecthes moeten doen, bepaalde spiergroepen moeten versterken en bepaalde spiergroepen moeten los rollen.

Steunzolen, hernia, scheve bekken, te zware tet*en?
Mensen gaan altijd van het ergste uit.. laat je techniek eens checken door iemand die er verstand van heeft.

Hij zegt toch dat hij bij lopen en staan last van z'n onderrug heeft, nou dat zijn duidelijke kenmerken dat hij misschien steunzolen nodig heeft.

Seriously. steunzolen?! Dat is wel erg random. Als je naar een podoloog gaat zal hij zeggen dat je idd steunzolen nodig hebt. Als je naar een huisarts gaat heb je rust nodig, als je naar een homeopaat gaat heb je 3x daags 2 druppels echinaforce nodig.. als je .... etc etc.

verreweg de meeste pijntjes/blessures zijn gewoon te voorkomen door goede techniek en uberhaupt een goede "levensstijl" Ik ga (bij wijze van spreke ook niet als een gebochelte 8 uur lang naar m'n scherm zitten staren en daarna even PR'n op een military press.

En ga vooral kijken naar je buikspieren (diepgelegen). Heel veel mensen ervaren onderrugklachten omdat hun core niet sterk genoeg is en toch te zwaar trainen. Probeer maar eens tijdens een squat of deathlift te focussen op je diepgelegen buikspieren en span ze aan. Dan weet ik zeker, dat je geen pijn ervaart (tenzij je rug al zo naar de klote is, dat de pijn chronisch is).

Waarom geen hyperextensions?

Terug
Naar boven