Fitness Seller

Onderrug

wardkennes

Novice
Waardering
0
Hello,

Ik train nu terug een 4tal maanden maar merk op dat mijn bovenlichaam sneller breder wordt dan mijn onderrug. Om het extreem te stellen sta ik nu te veel naar volgend figuur : \/.

Ik train 4x per week maar ga dus iets moeten veranderen aan mijn schema, iets waardoor ik zeer effectief mijn onderrug train.

Kan iemand mij helpen aan goede oefeningen hiervoor?

Alvast bedankt!

wat ik een fijne oefening vind, je pakt een stang 2 gewichten aan dan rol je naar voren raak je met je neus de grond aan en dan weer omhoog met gestrekte armen killer

• Topic Starter Topic Starter
Met een barbell wil je zeggen?
Maar waarbij de gewichten kunnen 'draaien'?

je wilt een brede onderrug hebben? ... dat word lastig denk ik.

Je wilt breedte in je onderrug?
Je kan wil dikte trainen, maar als ik naar je foto's kijk dan vind ik het nog niet een heel erg sterke V vorm. (Als dat je huidige vorm is?)
De oefening die voorgesteld is kan je je onderrug trainen, maar deadlift je wel? Daardoor krijg je meer dikte in je onderrug!
Hoop dat je er wat mee kan :thumbs:

waarom zou je dit willen?

Maar gewoon veel en zwaar core werk doen (deadliften, squaten).

Volgens mij een gevalletje " Imaginary Lat Syndrome"

Hello,

Ik train nu terug een 4tal maanden maar merk op dat mijn bovenlichaam sneller breder wordt dan mijn onderrug. Om het extreem te stellen sta ik nu te veel naar volgend figuur : \/.

Ik train 4x per week maar ga dus iets moeten veranderen aan mijn schema, iets waardoor ik zeer effectief mijn onderrug train.

Kan iemand mij helpen aan goede oefeningen hiervoor?

Alvast bedankt!

De spieren die voor de breedte van de bovenrug zorgen (lats ed) hebben nu eenmaal meer groeipotentie dan de spieren die voor breedte in de onderrug zorgen. Valt weinig aan te doen behalve dan stoppen met trainen van je bovenrug.

Aan je foto's te zien en daaraan gekoppeld je vraag: Stop met trainen dit is niet jouw sport dan. :rolleyes:

is dit een grap?

Terug
Naar boven