AndroidHealthClinic

onduidelijkheid schema's

vento

Novice
Waardering
0
hey

ik zit hier nog niet lang op het forum maar ik heb wel al veeele uren zitten lezen ivm schema's.
Ik wil vooral op massa trainen.
Ik train 5 dagen in de week, ik doe ongeveer 5 oefeningen per spiergroep en altijd 3 setjes van 12 herhalingen, met oplopend gewicht.
MA: borst
DI: schouders + triceps
WO: rug + biceps
DO: borst
VR: schouders + triceps.
Benen doe ik niet, ik heb 15jaar voetbal gedaan en doe nu voor men werk mss wel 500 trappen per dag. Die zijn al vrij mooi gespierd.
Op men voeding probeer ik te letten, zien dat ik genoeg eiwitten binnenkrijg en slechte vetten probeer ik te mijden.

Train ik nu teveel? Ik lees regelmatig dat 3 oefeningen per spiergroep, 1 keer in de week genoeg is maar ik snap dit niet. Dat dit genoeg kan zijn om een goede vooruitgang te maken.

Als je je benen niet traint wat zeer BrEeZaH sTyLe is heb je nog 5 spiergroepen.

Rug
Borst
Schouders
Triceps
Biceps

Als je dan nog 5 dagen traint als beginner train je idd teveel. 3-4 dagen is voldoende voor een naturel.
Ik zou je een 4 dagen split aanraden als je benen traint, 3 dagen als je benen niet traint.

1 Tip :

Train je benen!

Hoi :D

Hoe lang train je al en wat zjn je stats?

Ik denk inderdaad dat je teveel traint, en ik zou ook gewoon je benen trainen.
Dan kan je dit verdelen in 4 dagen, minder oefeningen per spiergroep (3 a 4 voor grotere spiergroepen zoals borst, rug, schouders en benen, 2 a 3 voor kleinere spiergroepen zoals biceps, triceps).

Bijvoorbeeld :

Ma: Borst + Triceps
Di : Rug
Wo : RUST
Do : Schouders + Biceps
Vrij : Benen (ook Kuiten)

Verder 3 x 12 zal ik vervangen door 12-10-8 of zelfs 10-8-6 reps dan kan je namelijk stukken zwaarder gaan bij je laatste setje. Of ga 4 setjes doen voor de grote spiergroepen en doe 12-10-8-6.

Zoals Santino ook al zei : Trainen die benen :D

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten,

Davy

Gewoon trainen die benen!
Massieve kuiten zijn killer!
Check bv Ed van Amsterdam zn kuiten :eek:

waarom traint hij z'n benen niet :)

ben ook van mening dat jeje benen moet ttrainen.
Vind het geen gezicht als je een killer getraind bovenlijf hebt en in verhouding van die kleine beenjes eronder

allereerst.. vind ik wel dat je je benen moet trainen..

je geeft aan dat je per spiergroep 5 oefeningen doet.. voor benen zou dit mooi zijn..

voor de rest zou ik het zo doen:

rug 4
borst 3
schouders 3
biceps 2
triceps 2

eventueel allemaal 1tje extra.. maar dat ligt eraan hoe je je trainingsdagen in gaat delen en hoeveel spiergroepen je op 1 dag traint..

als ik jou was zou ik in ieder geval maximaal 24 setjes per training doen.. meer is in mijn ogen gewoon teveel..

en gewoon benen trainen.. ook al zijn ze gespierd door je werk en doordat je gevoetbald hebt.. ze zullen (mits je goed traint) al snel achter gaan lopen wanneer je ze niet traint..

edit: wat is mijn nederlands ****ing slecht

Zoals hierboven al gezegd, gewoon trainen die benen. Voetballen en traplopen is een heel andere belasting op de benen dan een zware benentraining in de gym.

Onthoud ook dat niet alle spiergroepen hetzelfde zijn. Voor biceps en triceps vind ik 3 oefeningen ruim voldoende, maar voor de spiergroep rug weer niet. Daar doe ik soms 5 oefeningen voor. Dat is het verschil tussen grote en kleine spiergroepen. Rug en Benen bijvoorbeeld bestaan uit veel meer onderdelen die je kan trainen dan bijvoorbeeld Biceps en Triceps. Daarom doe je voor grote spiergroepen ook meer oefeningen.

Probeer gewoon alles 1 keer per week te trainen. Zelf vind ik 5 dagen trainen per week te veel. Vier dagen per week is naar mijn mening ideaal.

Zelf zou ik het zo doen als ik 4 dagen zou trainen:

Maandag: Borst en Triceps
Dinsdag: Benen (inclusief kuiten)
Donderdag Schouders (inclusief traps) en Buik en eventueel onderarmen.
Vrijdag: Rug en Biceps

Schouders kan je desnoods ook opslitsen. Voorkant bij borst, zijkant op donderdag en achterkant en traps bij rug bijvoorbeeld.

Onthoud dat in deze sport meer niet altijd beter is. Het lichaam heeft voldoende rust nodig om te herstellen en vervolgens te groeien.

Lees veel rond op het forum, en lees vooral de Sticky's overal, daar staat veel nuttige info in :thumbup:

The Rock zei:
Zelf zou ik het zo doen als ik 4 dagen zou trainen:

Maandag: Borst en Triceps
Dinsdag: Benen (inclusief kuiten)
Donderdag Schouders (inclusief traps) en Buik en eventueel onderarmen.
Vrijdag: Rug en Biceps

Onderarmen voor een Rug/biceps dag is niet slim.

Buik zou ik bij rug doen je gebruikt veel meer je rug dan bij een schoudertraining.

Traps voor (of na) rugdag is uit den boze! Traps = Rug !

Waarom worden traps altijd als een deel van de schouders aanschouwd?

http://forum.dutchbodybuilding.com/training-oefeningen/trapezius-trainen-53247.html

Zie 11de post 3XL (met tekening)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven