Je kan toch makkelijk zeggen dat iemand ergens is om een bepaalde reden, terwijl die persoon daar om heel andere reden is? Ik wil geen advocaat van de 'Duivel' spelen, ik stel me alleen vragen bij de manier waarop mensen hier klakkenloos aannemen wat ze zien, kijken jullie ook op die manier naar tv?
Om wat voor reden ga je naar een betoging toe om ex nazis te eren? Lijkt me dat er weinig andere redenen zijn dan dat je die nazi wil eren. Waarom ga je naar een betoging toe waar iedereen roept: franse ratten rol uw matten? Voor de gezelligheid? Omdat je vrienden het ook doen? Net als die politieagent: "ik ben nooit bij een extreemrechtse groepering geweest." (10x) Totdat tegenbewijs kwam. En toen was ie er "een jaartje wel geweest en had daar wel met mensen gepraat maar meer niet". Hoe geloofwaardig is dat? Niet imo, dat soort groepen komt niet samen voor de gezelligheid, die komen samen voor 1 ding en dat is hun streven uitdragen, zieletjes winnen en leden werven en acties plannen. Het zijn geen woudlopers ofzo.
Het zou ergens nog wel kunnen dat iemand een keer meegaat om te kijken of het wat is voor hem (al geloof ik het niet) maar als herhaaldelijk wordt gesignaleerd, pratend met andere 'regulars' en je dan jaren later opduikt bij het VB dan lijkt mij dat de redenen overduidelijk zijn.