XXL Nutrition

Only in Afghanistan: door oom verkracht meisje in cel en moet nu met die oom trouwen

In Afghanistan niet, of zou die jarenlange vernietiging van de infrastructuur en intelligentsia in feite een zegen voor het land zijn geweest?

Als in Europa tientallen jaren een regime was gevoerd met zware onderdrukking en daarnaast nog een burgeroorlog was het hier ook snel bergafwaarts gegaan. Op een gegeven moment wint destructie het van inventiviteit.

Welke infrastructuur? Voor 79 stelde afghanistan ook echt niets voor. Ook zonder oorlogen was het nog een primitief middeleeuws stammencultuurtje geweest.

Welke infrastructuur? Voor 79 stelde afghanistan ook echt niets voor. Ook zonder oorlogen was het nog een primitief middeleeuws stammencultuurtje geweest.

Verdiep je wat meer in de geschiedenis van Afghanistan. In de jaren 60 en 70 was het op een aantal vlakken een redelijk progressief land. Nu profiteerde lang niet iedereen daarvan maar er de vrouwen liepen gewoon in minirok op straat en het educatieniveau was vele malen hoger dan nu.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ziet er inderdaad barbaars uit.

Ik zal zeker niet zeggen dat ik echt veel van het land af weet. Maar ik vraag me af of dit in de praktijk wel echt zo modern was als je nu suggereert. Dat het officieel wat vrijer was, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dit in de sociale praktijk toelaatbaar was, en dan bedoel ik niet de grote steden, maar de rest van het land.

Maar toegegeven, wat ik zei was ook een beeetje overdreven.

Wat zijn dat voor foto's? Die eerste lijkt meer op USA? :scratch:

Afghanistan was idd een vrij modern land voor de Russen binnenvielen. Ironisch ook dat de Amerikanen de moedjahidin steunden in de strijd tegen het communisme,waardoor die natuurlijk hun strenge vorm van Islam doorvoerden. Veel van die strijders waren trouwens extreme moslims die uit andere landen kwamen om hun heilige oorlog te strijden tegen de ongelovigen en communisten waren daar een mooi voorbeeld van. Zoals Osama.

Je moet ook rekening houden met de andere kant. Er speelt in dat land al een erg lange tijd oorlog. Ze hebben de mogelijkheid niet gekregen om zich te ontwikkelen op wat voor gebied dan ook. Iedereen heeft honger en is niet tevreden met wat die heeft. Nogmaals wij kunnen vanuit onze luie stoel wel makkelijk oordelen, maar als je zelf eens zo lang oorlog meemaakt dan denk je niet meer 'normaal' na omdat je allemaal dit soort dingen om je heen ziet.

Maar wat er is gebeurd kan natuurlijk niet dat begrijpen jullie ook wel.

In dat geval zouden ze de oom moeten afknallen en haar zijn huis moeten geven om haar kind op te voeden vind ik. Misdaad moet gestraft worden,ook in tijden van oorlog.

• Topic Starter Topic Starter
Afghanistan was idd een vrij modern land voor de Russen binnenvielen. Ironisch ook dat de Amerikanen de moedjahidin steunden in de strijd tegen het communisme,waardoor die natuurlijk hun strenge vorm van Islam doorvoerden. Veel van die strijders waren trouwens extreme moslims die uit andere landen kwamen om hun heilige oorlog te strijden tegen de ongelovigen en communisten waren daar een mooi voorbeeld van. Zoals Osama.

In dat geval zouden ze de oom moeten afknallen en haar zijn huis moeten geven om haar kind op te voeden vind ik. Misdaad moet gestraft worden,ook in tijden van oorlog.

Als het zo'n modern land was dat zn zaakjes op orde had waarom steunde amerika dan niet de zittende regering in de strijd tegen het communisme ipv die zandapen met hun sharia?

Check Rambo III haha :)

---------- Post toegevoegd Fri 25 Nov 2011 om 15:33 ----------

Ik denk trouwens dat Afghanistan snel vol Russen zat,die waren toen oppermachtig in die regio dus steunden ze maar het verzet. Als ze Amerikaanste troepen lieten meevechten met het Afghaanse leger zoals in Korea en Vietnam had die oorlog niet meer zo koud geweest denk ik.

Het is trouwens niet 'only in Afghanistan' dit gebeurd ook nog in andere landen bijv. Pakistan en Bangladesh.

En voor de right wing christenen die dit verafschuwen; hetzelfde staat in de Bijbel: verkrachter moet trouwen met slachtoffer. Dat zijn nu eenmaal de morals van duizenden jaren geleden. Alleen in landen waar religies nog niet verplicht werden om mee te evolueren met de plaatselijke beschaving zie je hoe achterlijk ze werkelijk zijn. Het christendom is wat dat betreft geen haar beter dan de islam.

verkrachter moet trouwen met slachtoffer

Belachelijk

Jihad up you mofo'ing ass :)

Beetje andere richting, mar heel die arabische lente gaat die mensen daar ook niet veel goeds brengen ben ik bang. Kijk naar Egypte nu.

Wat zijn dat voor foto's? Die eerste lijkt meer op USA? :scratch:

Jaren 60 Afghanistan, toen was de modernisatie al tientallen jaren bezig. Net zoals in andere landen profiteerde vooral een kleine elite het meeste van die modernisatie maar ook net zoals in andere landen sijpelde die modernisatie wel steeds verder door in de rest van het land. Alles beter dan die achterlijke cultuur die de Taliban het liefst ziet.

Het is trouwens niet 'only in Afghanistan' dit gebeurd ook nog in andere landen bijv. Pakistan en Bangladesh.

En voor de right wing christenen die dit verafschuwen; hetzelfde staat in de Bijbel: verkrachter moet trouwen met slachtoffer. Dat zijn nu eenmaal de morals van duizenden jaren geleden. Alleen in landen waar religies nog niet verplicht werden om mee te evolueren met de plaatselijke beschaving zie je hoe achterlijk ze werkelijk zijn. Het christendom is wat dat betreft geen haar beter dan de islam.

Ja, maar dit is ook erg logisch. Zo'n vrouw kon na die verkrachting geen man meer krijgen omdat haar maagdelijkheid haar ontnomen was. Dit was een manier om de vrouw te beschermen tegen financiële risico's. Het deel "trouwen met de verkrachter" is eigenlijk een vorm van bescherming, alleen de celstraf snap ik niet.

Overigens vind ik die manier van redeneren wel erg achterhaald, voordat iemand me weer eens van hippie ideeën of iets dergelijks gaat betichten, maar helaas is dit de dagelijkse waarheid in dergelijke regio's.

Ja, maar dit is ook erg logisch. Zo'n vrouw kon na die verkrachting geen man meer krijgen omdat haar maagdelijkheid haar ontnomen was. Dit was een manier om de vrouw te beschermen tegen financiële risico's. Het deel "trouwen met de verkrachter" is eigenlijk een vorm van bescherming, alleen de celstraf snap ik niet.

Overigens vind ik die manier van redeneren wel erg achterhaald, voordat iemand me weer eens van hippie ideeën of iets dergelijks gaat betichten, maar helaas is dit de dagelijkse waarheid in dergelijke regio's.

Ja, godsdienst waanzin, trieste zaak.

---------- Post toegevoegd Fri 25 Nov 2011 om 15:45 ----------

Weer oftopic, maar ik vraag mezelf af of er een relatie is tussen gelovig en intelligentie/opleidingsniveau.

Ja, godsdienst waanzin, trieste zaak.

---------- Post toegevoegd Fri 25 Nov 2011 om 15:45 ----------

Weer oftopic, maar ik vraag mezelf af of er een relatie is tussen gelovig en intelligentie/opleidingsniveau.

Ja, dit is al lang en breed bewezen. Ik geloof dat er een gemiddeld verschil in IQ van 10 punten zit tussen gelovigen en ongelovigen, in het voordeel van de ongelovigen.

In welke bijbel staat dat? De oude testament of dat overgeschreven (veranderd) sprookjes boek van tegenwoordig?

Daarom is moraal ook subjectief en gebonden aan tijd en cultuur, wat vroeger werkt, werkt nu niet meer, en wat nu werkt, werkt over 1000 jaar niet meer. Al kan je wel steeds verder bouwen op werkende principes natuurlijk.

In welke bijbel staat dat? De oude testament of dat overgeschreven (veranderd) sprookjes boek van tegenwoordig?
Oude Testament.

Daarom is moraal ook subjectief en gebonden aan tijd en cultuur, wat vroeger werkt, werkt nu niet meer, en wat nu werkt, werkt over 1000 jaar niet meer. Al kan je wel steeds verder bouwen op werkende principes natuurlijk.

Oude Testament.

No offence Big, vind u een intelligent persoon.
Maar ik vind het altijd beetje naïef van mensen als ze werkelijk denken dat de militairen, en al onze belasting geld naar Afganistan is gegaan om het belang van de mensen daar.

Het enige wat er met onze geld is gebeurd dat er een nieuwe olie pijpleidingen naar de Kaspische zee zijn gebouwd.

En kun je trouwens dat stukje hier plaatsen? (Bijbel)

In Afghanistan hebben ze de meest achterlijke stammencultuur van de wereld.

Ze gebruiken er o.a. jonge jongetjes (geronseld bij arme gezinnen voor een paar $) als "dansjongen", deze jongetjes worden getraind om te strippen. Na deze stripshows worden ze door de aanwezigen (de wat rijkere Afghanen) groepsverkracht.

Als de jongens een baard krijgen en dus "te oud" lijken worden ze mishandeld en afgemaakt.

Tegenover vrouwen zijn de Afghanen helemaal compleet retarded.

Ik verwacht niets, maar dan ook totaal niets goeds van dat land/die cultuur.

Terug
Naar boven