Fitness Seller

Ontbijten = vermageren

mani88

Novice
Waardering
0
Ik ontbijt s morgens nooit, maar sommige mensen zeggen dat je kan vermageren door elke ochtend een ontbijt te nemen.

Kan dit?
En waarom?

Vermageren zal niet gebeuren, maar door te ontbijten komt je stofwisseling op gang. Hierdoor zal je gedurende de dag meer kcal verbruiken.

Teveel naar de Special K reclame op tv gekeken vermoed ik ;)

Als je ontbijt komt je stofwisseling op gang, wat er dus voor zorgt dat je de rest van de dag makkelijker je voeding verteert. Ook is het vaak zo dat als je niet ontbijt, dat je dan in de avond meer gaat eten om het "in te halen", en wat je s'avonds eet kan je niet goed meer verteren, en dat wordt dus opgeslagen als vet.

Je ontbijt opzich helpt dus niet om af te vallen, maar het kan je dus wel helpen.

als je je ontbijt over slaat benje gewoon dom bezig =/
ben helemaal chagarijnig dat me stats bij sportschool gaar waren,, moet kennelijk nog meer eten :S
als je slaapt eet je al 8uur niks,, goed ontbijt is dan wel op zun plaats

even Off topic: ben bezig met (clean) bulk, moet ik savonds na avond eten mss meer koolhydraten eten? ben niet echt veel aangekomen en dat is de enige reden die ik daarvoor kan bedenken.

's morgens eten als een koning; 's middags als een prins en 's avonds als een zwerver.
Een gulden regel.

Er is laatst inderdaad een onderzoek naar gedaan. Dat kinderen die hun ontbijt overslaan vaker last hebben van overgewicht.
De theorie was volgens mij dat als je je ontbijt overslaat je een te lage suikerspiegel krijgt, en wat gebeurt er dan? Juist...je gaat snoepen.
Ik zie zowiezo geen reden om je ontbijt over te slaan trouwens. Je hebt al de hele nacht weinig voedsel tot je genomen en dan ook nog eens de ochtend doortrekken...

Laatst bewerkt:
Waarom dan?? een beetje meer uitleg graag (bron of zo)

omdat als je savonds eet als een zwerver je veel te weinig hebt om snachts op te teren... als je in je slaap wilt herstellen zal je lichaam savonds toch wel wat voedingsstoffen binnen moeten krijgen
wordt wel gezegd dat je tijdens de dag je koolhydraten wel moet verminderen,
Maar als je aant bulken bent, krijg je dan savonds niet snel te weining koolhydraten binnen? !?!

Waarom dan?? een beetje meer uitleg graag (bron of zo)

Is geen onzin. Is trouwens genoeg lectuur over te vinden.
Als ik me niet vergis handhaven ze de regel ook bij Weider....dus Foreigner moet eerst maar eens uitleggen waarom dit onzin is en dan krijgt hij van mij een tegenbericht. Maar aan zijn post-historie te zien komt er niet veel zinnigs uit...

omdat als je savonds eet als een zwerver je veel te weinig hebt om snachts op te teren... als je in je slaap wilt herstellen zal je lichaam savonds toch wel wat voedingsstoffen binnen moeten krijgen
Maar als je aant bulken bent, krijg je dan savonds niet snel te weining koolhydraten binnen? !?!

Denk iid ook dat hier wel een kern van waarheid in zit. Neem voor t slapen wat je nodig hebt om te herstellen (groeien). En volgens mij heb je nu aan eiwitten en een beetje khd genoeg. de rest haalt je lichaam volgens mij gewoon uit de reserves (vet).

Kijk, als je de stelling toepast moet je natuurlijk rekening houden met je training, cutten?, bulken?, koolhydraatrijk na de training enz....
Je zal je al wat moeten verdiept hebben in het hoe en wanneer van de voedingsstoffen...dan wordt het je duidelijk en zie je dat het niet de bedoeling is dat je je 's avonds uithongert maar rekening moet houden met het feit dat het laat op de dag is enz.... beetje tussen de regels door lezen.

Ontbijten is inderdaad een van de belangrijkste onderdelen van een dieet.
Met name voor je stofwisseling, maar ook voor je honger gevoel als je al begint met restricties (extreme restricties niet eten bv.) staat dat het slagen van je dieet in de weg.

s morgens eten als een koning; 's middags als een prins en 's avonds als een zwerver.
Een gulden regel.

gedeeltelijk mee eens :D zwerver vervangen door vegetarier die stiekem een mager stuk vis of vlees bij ze maaltijd eet. :D

Terug
Naar boven