XXL Nutrition

Ontbijten = vermageren

Ontbijt is juist belangrijk bij 'vermageren'. Helpt je stofwisseling op gang te komen zoals al eerder gezegt. Bij je ontbijt vul je ook zo snel mogelijk je glycogeen aan..
Als zwervers noten en kwark eten 's avonds vind het wel goeie opmerking :D

Ontbijt is juist belangrijk bij 'vermageren'. Helpt je stofwisseling op gang te komen zoals al eerder gezegt. Bij je ontbijt vul je ook zo snel mogelijk je glycogeen aan..
Als zwervers noten en kwark eten 's avonds vind het wel goeie opmerking :D

there you go...hier en daar wat vleesmaden er bij voor de extra proteïnen en hij is klaar voor de nacht...

De mensen die ik ken die niet ontbijten zijn allemaal wel bol.. kan ook toevallig zijn omdat de rest van hun eetpatronen ook verdoet zijn.

Niet 's ochtends eten is i.i.g. niet echt relaxed tenzij je aan intermediate fasting doet.

omdat als je savonds eet als een zwerver je veel te weinig hebt om snachts op te teren... als je in je slaap wilt herstellen zal je lichaam savonds toch wel wat voedingsstoffen binnen moeten krijgen
wordt wel gezegd dat je tijdens de dag je koolhydraten wel moet verminderen,
Maar als je aant bulken bent, krijg je dan savonds niet snel te weining koolhydraten binnen? !?!

Zwerver is inderdaad verkeerd gekozen. Ik eet de laatste 2 van de 6 maaltijden geen koolhydraten ook niet als ik bulk. Als je s'avonds traint is dat een ander verhaal maar wat doe je anders s'avonds waarbij je koolhydraten verbrand?

Laatst bewerkt:
het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. het is ook zo, wil je afvallen, deze maaltijd NIET over te slaan.. velen denken dat wanneer je een maaltijd overslaat, jij minder eet, waardoor je automatisch meer afvalt.. ONZIN.

dus dan zien bepaalde mensen het zwart op wit: ontbijten betekent dus afvallen. ONZIN.

ontbijten verziet jou ervan de juiste calorieën, koolhydraten, energie enz. te krijgen om meer te presteren op zo'n dag waardoor je ook bijv. meer verbrand maar ook meer presteert in wat voor manier dan ook.. dus ook groeien.

Ontbijt is zeer belangrijk, bij wat voor doel dan ook.

@ tays: als je om 6uur gewoon warm eet (en dan gewoon flinke maaltijd)
en daarna nog bakje kwark met appel en een blikje tonijn eet, eneen shake voor het slapen neemt.. is dat genoeg aan koolhydraten?

Is geen onzin. Is trouwens genoeg lectuur over te vinden.
Als ik me niet vergis handhaven ze de regel ook bij Weider....dus Foreigner moet eerst maar eens uitleggen waarom dit onzin is en dan krijgt hij van mij een tegenbericht. Maar aan zijn post-historie te zien komt er niet veel zinnigs uit...

Het avondeten is minimaal zo belangrijk als het ontbijt. Je kan het als "bodybuilder" niet maken om in de avond als een zwerver te eten. Je kan spelen met de samenstelling (macro's) van de verschillende maaltijden, door in de ochtend meer koolhydraten te eten en in de avond minder. Dit heeft echter niet als gevolg dat de avondmaaltijd "minder" is dan het ontbijt.

Het standaard idee van slechts drie maaltijden per dag wordt trouwens ook niet door iedereen aangemoedigd, maar dat terzijde.

@ tays: als je om 6uur gewoon warm eet (en dan gewoon flinke maaltijd)
en daarna nog bakje kwark met appel en een blikje tonijn eet, eneen shake voor het slapen neemt.. is dat genoeg aan koolhydraten?

Je bent 17 jaar oud dat is hier in de belangrijkste factor. Dan eet je misschien nog wel te weinig koolhydraten. Je moet je hormoonhuishouding optimaal benutten dat houdt in als je niet ziet (of beter meet) dat je vetpercentage omhoog gaat kan je meer eten en haal je betere resultaten.

Als ik echter 'bulk' en s'avonds (veel) koolhydraten eet merk ik dat ik sneller dik wordt en dat schiet niet op. Als dat niet het geval zou zijn zou ik ook meer koolhydraten eten s'avonds simpel weg omdat het makkelijker is maaltijden samen te stellen die vullen.

Het avondeten is minimaal zo belangrijk als het ontbijt. Je kan het als "bodybuilder" niet maken om in de avond als een zwerver te eten. Je kan spelen met de samenstelling (macro's) van de verschillende maaltijden, door in de ochtend meer koolhydraten te eten en in de avond minder. Dit heeft echter niet als gevolg dat de avondmaaltijd "minder" is dan het ontbijt.

Het standaard idee van slechts drie maaltijden per dag wordt trouwens ook niet door iedereen aangemoedigd, maar dat terzijde.

Hebt blijft echter wel een feit dat je lichaam door jaren van evolutie, beter en makkelijker voeding opneemt voor energie bij zonsopgang en voedingsstoffen opslaat als energie richting zonsondergang. Als je dus altijd in overvloed leeft als wij doen, kan je stellen dat de eerste maaltijden het belangrijkst zijn de laatste maaltijden net zo groot maken als je ontbijt werkt niet voor iedereen zeker niet in de bulk.

Afvallen hangt samen met hoe snel je stofwisseling is die zal trager worden naarmate je dieet strenger wordt als je echter je ontbijt overslaat snij je jezelf in de vingers want dan kan je er donder opzeggen dat je stofwisseling in de remmen knijpt. Als je dan vervolgens s'avonds als je lichaam al van nature niet ideaal omgaat met voeding (+ de vertraagde stofwisseling) een grotere maaltijd gaat eten. Benut je op ze zachst gezegd de calorie restrictie niet optimaal.

Ik ontbijt s morgens nooit, maar sommige mensen zeggen dat je kan vermageren door elke ochtend een ontbijt te nemen.

Kan dit?
En waarom?

ALs je ontbijt met een matige hoeveelheid calorieen ben je minder geneigd om 11 uur een puddingbroodje te nemen, dus dan zal het wel werken. Als je echter je calorieen op een dag telt maakt het geen drol uit wanneer je ze neemt. Van een ontbijt eten val je dus niet af (en al helemaal niet als het ontbijt bovenop je dagelijkse voeding komt).

zie ook: intermittent fasting

Als je het inderdaad zo interpreteert heb je een probleem. Die regel is ook niet voor noobs die hem letterlijk gaan toepassen. Het is een rode draad doorheen je schema.... Tussen de regels lezen, dude. :rolleyes:

Terug
Naar boven