AndroidHealthClinic

ontslag aanvechten? hopeloze zaak

ja gaan jullie mij helpen ?? zal even zijn adres hier posten hahahaha wel filmen he want anders geloof ik het niet hahaha
Zou daar niet teveel van verwachten, puntje bij paaltje komt er niemand opdagen. Veel succes iig met je situatie kan me voorstellen dat je met je handen in het haar zit, vooral als je nog twee kinderen hebt.

heb nu bijna 33jr gewerkt 25jr. bij dezelfde baas jarenlang betaal je je scheel aan premies .al die jaren bijelkaar nog geen paar mnd. in de ww gezeten .. krijg je een woord wisseling met je baas loopt een beetje uit de hand word je weggestuurd van het werk .. probeer je nog je excuus te maken later die dag en de rest van de week.. met mailtjes en sms etc etc.

krijg je gewoon een brief thuis .. of je even wilt tekenen .. op eigen verzoek ontbinding arbeid overeenkomst .. uiteraard niet gedaan .. protest aangetekend tegen ontslag .. ww uitkering aangevraagd
kom je in die hele juridische molen terecht .. krijg ik dus gewoon geen ww uitkering omdat het zijn woord
tegen mijn woord is ...en hij weigert ontslagvergunning aan te vragen ...

uwv- wetswinkel-juridisch-loket doet helemaal niks voor je .. moet gewoon een advocaat op die begint er niet aan kan maanden duren is ja en nee spelletje advocaat kost 190 euro p.uur ..pro-deo krijg je niet
verdien je teveel voor .. heb gewoon geen geld voor advocaat en je verliest waarschijnlijk toch ...

25 jr ontslagvergoeding word ook moeilijk eindeloos procederen en zo hoog zijn die bedragen niet meer
met geluk krijg ik bijstand uitkering

mijn moraal van dit verhaal is .. ik pak mijn bijstand en weiger voorlopig om te gaan werken ..ik heb 33jaar gewerkt en premies betaald nu betalen ze mij maar een keer ben echt klaar met dit k*tland

amen

Vervelend nieuws, keep it up bro. was nu maar mee gege
aan naar Curagouw :D

hoop dat je krijgt waar je het recht op hebt. cheers, Porter.

sjors ik werk door heel het land is een klein bedrijf collega.s praten niet en ik weet niet waar de projecten zijn ( ben schilder ) moet ik dan elke dag voor het bedrijfspand gaan staan ?? en genegeerd worden ?? ze soms volgen ?? werkt toch niet

Wel vreemd dat het je niet gelukt is om in die 25 jaar een goed contact op te bouwen met je collega's. Mijn ervaring is dat hoe lager geschoold het werk is hoe fijner het is om met je collega's commentaar te leveren op de baas en dat schept dan toch een soort van band.

En nogmaals ik kan me niet voorstellen dat je baas je weg wil hebben als je 25 jaar je werk netjes hebt gedaan en 1x te laat komt.

Ga maar vast solliciteren.

• Topic Starter Topic Starter
Wel vreemd dat het je niet gelukt is om in die 25 jaar een goed contact op te bouwen met je collega's. Mijn ervaring is dat hoe lager geschoold het werk is hoe fijner het is om met je collega's commentaar te leveren op de baas en dat schept dan toch een soort van band.

En nogmaals ik kan me niet voorstellen dat je baas je weg wil hebben als je 25 jaar je werk netjes hebt gedaan en 1x te laat komt.

ik heb goed contact met mijn collega.s maar er zit er 1 bij die haalt het bloed onder je nagels en juist die veroorzaakt de problemen en komt er mee weg je kent die type.s niet alleen bij mij ook bij anderen
en dan kontnken en slijmen bij de baas

er zijn natuurlijk meer dingen voor gevallen maar altijd uitgepraat daarna veel lol .. en ik noem mijn
baas gewoon bij zijn voornaam en altijd .. jij en je tegen hem ..denk gewoon dat dit gepland is ivm
weinig werk en crisis en dan moet in zijn ogen de rotte appel het eerst weg ...

in die 25 jaar heb ik 2 generaties eigenaren meegemaakt de eerste 2 was vader en zoon nooit geen noemenswaardige problemen mee gehad de huidige eigenaar-baas heeft het bedrijf 6jr geleden
overgenomen het is een klein bedrijf met 6 werknemers dus iedereen kent elkaar goed er zijn erbij
die werken daar al bijna 40 jr. dus een band is er zeker

geef ook niet alleen anderen de schuld he ik ben ook geen lieverdje en heb soms mijn mondje klaar
maar om dan zo behandeld te worden is beneden alle peil vind ik ...

---------- Post toegevoegd Fri 8 Mar 2013 om 10:44 ----------

ja mee bezig zijn in de laatste weken al 25 de deur uit maar ben oude lul van 50jr he niet makkelijk

dank je vriend ja ging zeker lekker.. als ik al die shitzooi die ik mijn lijf gedouwd heb overleefd en jij weet wat he ?? dan overleef ik dit zeker.. heb werkervaring zat ben hoop ik gauw weer aan het werk

even off topic.. fiets nu ong. 250 km per week ga hopelijk volgende mnd toertochten rijden van 100-150 km per dag in het weekend za en zo ..

mijn stats vorig jr. juni lengte 1.60m - 82kg-10 % ... nu 72 kg. 12% klinkt hier natuurlijk stom maar
wil naar de 68kg. 10% goed voor mijn lengte en het fietsen

ff doorbijten, overleef je wel ;)

Je zal wel snel een andere job hebben, schilder is in Belgie een knelpuntberoep in Nederland zal dat wel vergelijkbaar zijn zeker.
Spijtig dat je niet bij een vakbond aangesloten bent voor een gratis advocaat, maar verder hoef je daar ook niet te veel van te verwachten hoor, maar je kan jezelf ook verdedigen natuurlijk voor de rechtbank

Je zal wel snel een andere job hebben, schilder is in Belgie een knelpuntberoep in Nederland zal dat wel vergelijkbaar zijn zeker.
Spijtig dat je niet bij een vakbond aangesloten bent voor een gratis advocaat, maar verder hoef je daar ook niet te veel van te verwachten hoor, maar je kan jezelf ook verdedigen natuurlijk voor de rechtbank

Nou, dat valt reuze mee. 2 maten van me zitten al 3 maanden in de WW(niet werkend bij hetzelfde bedrijf) omdat er zo weinig werk is gewoon. Om te janken is het voor hen.

****ing ergerlijk dan als iemand je na al die jaren trouwe dienst op zo'n walgelijke manier eruit probeert te werken :(

ja missi nuke nu zeker in mijn geval .. die rechts en wetswinkels heb je ook niks aan lid van een vakbond had nu ook goed geweest maar achteraf is alles makkelijk he .. life goes on

goede les voor volgende keer toch zou er nu wel eentje afsluiten:)
dat mijn kerel toen de tijd na 13 jaar ontslag kreeg hebben we het ook gebruikt was er erg blij mee al die moeilijk termen en dingen... ze proberen je er van alle kanten in te luizen
succes ermee!

goede les voor volgende keer toch zou er nu wel eentje afsluiten:)
dat mijn kerel toen de tijd na 13 jaar ontslag kreeg hebben we het ook gebruikt was er erg blij mee al die moeilijk termen en dingen... ze proberen je er van alle kanten in te luizen
succes ermee!

vandaag 8mrt huidige stand van zaken

advocaat heeft contact gehad met werkgever volgende punten

1..hij blijft bij zijn standpunt ik heb zelf ontslag genomen
2..weigert ontslagvergunning aan te vragen..
3..weigert ook maar 1 cent te betalen .. geen achterstallig salaris- opzeg termijn -ontslag vergoeding
4..gaat het juridisch zolang rekken al kost hem het zijn geld ed. is puur principe volgens zijn woorden
5.. ga ik procederen is er een uitspraak binnen 4-6 weken advocaat kosten voor mij ...3000 euro..
6..met geluk haal ik er opzeg termijn en achterstallig salaris uit minus advocaat kosten hou je over
weinig tot niks
7.. en zelfs dit gaat hij rekken en stagneren

conclusie ... ik weet het niet meer of het mij dit allemaal waard is . mentaal ga je hier wel aan stuk als dit nog 2mnd duurt beter snel ander werk ....

3..weigert ook maar 1 cent te betalen .. geen achterstallig salaris- opzeg termijn -ontslag vergoeding
4..gaat het juridisch zolang rekken al kost hem het zijn geld ed. is puur principe volgens zijn woorden
5.. ga ik procederen is er een uitspraak binnen 4-6 weken advocaat kosten voor mij ...3000 euro..
6..met geluk haal ik er opzeg termijn en achterstallig salaris uit minus advocaat kosten hou je over
weinig tot niks

conclusie ... ik weet het niet meer of het mij dit allemaal waard is . mentaal ga je hier wel aan stuk als dit nog 2mnd duurt beter snel ander werk ....
Hoezo kan hij dit maken in Nederland? ???

Omdat hij zegt dat hij zelf ontslag heeft genomen. Verkeerd aangepakt door weg te gaan

Waar staat dat dan dat hij zelf ontslag heeft genomen? Zijn baas heeft hem verzocht om weg te gaan. Dat heeft ie gedaan. Daarna heeft hij brieven, smsjes enz gestuurd met de mededeling dat hij wel degelijk wil werken.

Omdat hij zegt dat hij zelf ontslag heeft genomen. Verkeerd aangepakt door weg te gaan

topic goed lezen .. ik ben weggestuurd .. en nadat de woordewisseling uit de hand dreigde te lopen en bijna fysiek werd toen weggegaan .. is een groot verschil hoor

nu kom je erachter wat NL voor een land is.
ik heb het ook al een paar keer mogen meemaken

weinig tot niks

Kosten voor jou 3000,-; gebaseerd op wat?

Verder moet je je schouders ophalen bij zoveel stupiditeit. Laat je niet gekmaken, want je zit niet fout.
Het erbij laten zitten zou pas echt een doodzonde zijn.
Hij kan zijn principes steken waar de zon niet schijnt, je hebt recht op achterstallig loon en een ontslagvergoeding op basis van gewogen dienstjaren.

Stagneren kan ook niet; want zodra er een vonnis is moet hij betalen. Betaalt hij niet, laat je beslag leggen op zijn hele hebben en houden.
Niet opgeven.

Wat heeft je advocaat nog meer gedaan behalve bellen en de standpunten van je werkgever doorgeven?

Laatst bewerkt:
topic goed lezen .. ik ben weggestuurd .. en nadat de woordewisseling uit de hand dreigde te lopen en bijna fysiek werd toen weggegaan .. is een groot verschil hoor

staan die smsjes nog in je verzonden ding op je telefoon?
en die brief was aangetekend?
gvd man onvoorstelbaar dat zoiets kan zonder dat je handtekening ergens onderstaat ofzo.

ik hoop op gerechtigheid voor je als het echt allemaal zo gegaan is zoals je zegt dat het gegaan is.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven