AndroidHealthClinic

ontsteking

jcap

Cool Novice
Waardering
0
ben je weer eindelijk na een jaar begonnen met trainen...

denk je van he het gaat weer lekker
zit je na 4 weken weer met ontstoken polsen

mag zelfs een week niet meer gaan werken
en zeker niet trainen :mad:

weet er iemand wat kisten zijn? dat zou ik ook in mijn pols hebben?

als ik mn hand naar beneden buig komt er een bolletje op dat er normaal gezien niet hoort te zitten en dat zou komen omdat mijn pols te zwak is voor de rest van mijn lichaam

k denk dat kisten zonder enig probleem te verwijderen zijn zonder last achteraf te hebben

Bedoel je niet cyste?

• Topic Starter Topic Starter
weet ni hoe je da schrijft man die dokter zei ja je hebt kisten die sprak dat ook gwn uit als een kist had er nog nooit van gehoord

Had je kisten aan? Of heb je kisten thuis?

Anders bedoelt ie waarschijnlijk toch cyste.

bb is gewoon een zeer blessure gevoelige sport. Rustig opbouwen is het devies.

Bb'ing is volgens mij juist helemaal geen blessure gevoelige sport.

Top-10 blessuregevoelige sporten (gegevens KNZB).

1. voetbal
2. tennis
3. hardlopen/joggen
4. volleybal
5. zaalvoetbal
6. hockey
7. skieën/snowboarden
8. bastketbal
9. fitness/conditietraining
10. paardensport

weet ni hoe je da schrijft man die dokter zei ja je hebt kisten die sprak dat ook gwn uit als een kist had er nog nooit van gehoord

Ja, cyste spreek je uit als kieste. Zo, nu je weet hoe je het schrijft kun je het ook ff gooooooooooglen.

1. voetbal
2. tennis
3. hardlopen/joggen
4. volleybal
5. zaalvoetbal
6. hockey
7. skieën/snowboarden
8. bastketbal
10. paardensport

mij lijkt skateboarden+skaten op 1 staan :P of tellen botbreuken niet als blessures

1. voetbal
2. tennis
3. hardlopen/joggen
4. volleybal
5. zaalvoetbal
6. hockey
7. skieën/snowboarden
8. bastketbal
10. paardensport

Ik zie echt hardcore bodybuilding er niet bij staan hoor alleen fitness ik bedoel wat verstaan wij onder fitness is dat 3x50 buikspieren en 4x20 chest press nee dan is het niet blessuregevoelig lol

Ik denk dat een fitnesser die geforceerd op verkeerd ingestelde apparaten/machines dingen aan het doen is waarvan die zelf niet eens weet waarom die ze doet.. meer kans op blessures loopt dan een bodybuilder die meestal toch redelijk is ingelicht en ingelezen en ook vaker lift met een betere techniek.

ben je weer eindelijk na een jaar begonnen met trainen...

denk je van he het gaat weer lekker
zit je na 4 weken weer met ontstoken polsen

mag zelfs een week niet meer gaan werken
en zeker niet trainen :mad:

weet er iemand wat kisten zijn? dat zou ik ook in mijn pols hebben?

als ik mn hand naar beneden buig komt er een bolletje op dat er normaal gezien niet hoort te zitten en dat zou komen omdat mijn pols te zwak is voor de rest van mijn lichaam

Mischien dat het een ganglion is. Had ik ook een paar maanden terug. Gewoon doorgegaan met trainen en het ging vanzelf weg.

Ik denk dat een fitnesser die geforceerd op verkeerd ingestelde apparaten/machines dingen aan het doen is waarvan die zelf niet eens weet waarom die ze doet.. meer kans op blessures loopt dan een bodybuilder die meestal toch redelijk is ingelicht en ingelezen en ook vaker lift met een betere techniek.

Mijn inziens zijn alle individuele sporten niet blessuregevoelig als de beoefenaar goed geïnformeerd e.d. is. Wat betreft zijn contactsporten sowieso blessuregevoelig, aangezien je te maken hebt met overtredingen. Vechtsporten, waterpolo etc. zijn IMO ook blessuregevoelig en die staan niet eens in de lijst.

Cyste's zijn een soort goedaardige gezwellen.
Als het niet wegtrekt kun je zo ook weg laten halen,
wel naadje dat je ze hebt gekregen!

Cyste kan ontstaan door overdreven belasting.

Indien je er teveel last van hebt kan je het laten verwijderen chirurgisch. Normaliter is dit daghospitaal.

Recidief komt wel nog tamelijk frequent voor.

Als ik het goed begrijp komt bij jou de cyste aan de oppervlakte als je de pols beweegt. Tot voor korte liet men dit soort cysten uit elkaar spatten door er een harde klap op te geven met een boek of iets dergelijks. Het klinkt vrij bruut, maar het gaf wel resultaat.
Je kan de cyste ook leeg laten zuigen. De kans bestaat dan wel dat hij na verloop van tijd weer vult, maar de kans dat een cyste terug komt na een operatie is ook vrij groot als hij niet compleet verwijderd kan worden.
Ik zou even een afspraak je maken met de huisarts om je goed voor te laten lichten over de mogelijkheden. Ik zou je persoonlijk aanraden om hem leeg te laten zuigen (vervelend prikje, maar je bent met 3 minuten klaar en lange tijd pijnvrij).

Terug
Naar boven