MuscleMeat

ontsteking

Sluit me bij al het bovenstaande aan (Rust / trainingsplan herzien), echter wat ik hier nog niet heb gelezen, is Ibuprofen. In jouw geval niet voor de pijnstillende werking, maar als onstekingsremmer..

"ontstekingsremmers als de Normulen (alleen in 50 mg). Dit is de buitenlandse variant op Arthrotec (in Nederland in 50 of 75 mg) en is hetzelfde medicijn als Diclofenac, maar bij Arthrotec is er een maagbescher mende laag aangebracht. Het wordt vaak voorgeschreven in combinatie met Omeprazol (maagzuur- bestrijder). Ibuprofen staan gelijk aan Normulen. Naproxen vallen onder dezelfde categorie"

Suc6 met je herstel!

Er is een hypothese dat glutamine supplementen hersencellen kunnen beschadigen. Die schade is echter heel moeilijk aan te tonen. Als het waar is zal dit zich pas na langere tijd manifesteren (net als dat je jarenlang veel alcohol kan drinken voordat je de schade an de hersenen merkt).

De hypothese is als volgt:
Als veel glutamine wordt opgenomen in korte tijd neemt de concentratie hiervan in de bloedbaan flink toe. Wanneer je het als afzonderlijk aminozuur inneemt krijg je ook nog een relatief overschot aan glutamine ten opzichte van andere aminozuren. Dat maakt dat glutamine makkelijker de bloed-hersenbarrière kan passeren.

Eenmaal aangekomen in de hersenen wordt glutamine omgezet in glutaminezuur (glutamaat). Dat werkt daar als neurotransmittor (de sterkste stimulerende neurotransmittor).

Glutaminezuur prikkelt of stimuleert dus hersencellen. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat er na glutamine toediening een groeihormoonafgifte kan ontstaan. Veel mensen vinden dat goed klinken, maar de vraag is of het een stress reactie is van de hersenen.

Een overmaat aan glutaminezuur zou volgens de hypothese sommige hersencellen zodanig kunnen prikkelen dat ze afsterven.

Dat overmatige prikkeling kan leiden tot zgn. 'excitatoire' celdood is in ieder geval een vaststaand feit. De vraag is óf en vanaf welke dosering een glutamine supplement dit effect kan hebben. Niet iedereen en niet ieder celtype zal er even gevoelig voor zijn. Bij ouderen zal dit probleem sneller optreden omdat hun cellen minder energie kunnen leveren. Excitatoire celdood treedt op door uitputting van de cel. Hoe meer energie je cel bevat (jongere mensen), hoe beter je tegen dit soort dingen bestand bent. Het lijkt me echter niet dat glutamine de test waard is.

Kris :)
Ook wel interssant: http://en.wikipedia.org/wiki/Glutamic_acid_(flavor)#Excitotoxicity
Je zult dan E620 t/m E625 ook in de gaten moeten gaan houden, net als aspartaam, en er zullen vast nog wel wat meer stoffen bestaan.. hmm moeilijk hoor.
Ook geen proteine hydrolisaat meer consumeren :o

Laatst bewerkt:
Ook wel interssant: http://en.wikipedia.org/wiki/Glutamic_acid_(flavor)#Excitotoxicity
Je zult dan E620 t/m E625 ook in de gaten moeten gaan houden, net als aspartaam, en er zullen vast nog wel wat meer stoffen bestaan.. hmm moeilijk hoor.
Ook geen proteine hydrolisaat meer consumeren :o

Ik denk dat het probleem meevalt als er meerdere aminozuren tegelijk opgenomen worden. Bij een volledig eiwit dat gehydroliseerd is, heb je veel verschillende aminozuren en is er competitie voor opname in de hersenen. De excitatoire stoffen worden dan in mindere mate opgenomen. Dan loopt het dus niet zo'n vaart. (Om [Link niet meer beschikbaar] zou ik niet snel voor een hydrolisaat kiezen).
Er zijn in het volledige eiwit misschien ook wel aminozuren bij die juist antagonistisch werken (lysine zou dempend werken geloof ik).

Een beetje smaakversterker zal ook geen kwaad kunnen. Zolang je maar geen gram-hoeveelheden gebruikt. Met glutamine supplementen doe je dat nu juist wel.

Kris :)

maar dat werkt niet bij schouderproblemen, elleboogproblemen, peesontstekingen e.d die al een tijdje aanslepen. dat zijn ovebelastingsblessures en daar werkt geen enkel supplement tegen. denk je dat ik die zaken vroeger ook niet geprobeerd heb? er wordt veel te veel geluld over natuurlijke produkten die zouden helpen. mijn ervaring heeft mij geleerd dat dit je probleem nooit oplost. kine, bepaalde rek -en versterkingsoef. en de oef. die pijn veroorzaken niet doen, dat heeft bij mij altijd geholpen maar het kan soms lang duren.

Het hangt van persoon tot persoon af. En hoe erg je kwetsuur is. Proberen zou ik zeggen. Anders kan je niet oordelen. Bij men kameraad was die spier ontstoken aan de schouder en daarbij hielp het. Bij mij waren het de spieren in de rug.

Maar rust hoort er natuurlijk altijd bij.

Laatst bewerkt:
Tja.. meer rust?????

Dat zeiden 4 verschillende huisdokters ook tegen mij dat ik onmiddelijk moest stoppen met trainen omdat ik onstekingen had aan de binnenkant van men ellebogen wat enorm pijn deed.

Ik kon amper men auto besturen na training,zo hard.. .

Ik wou de dokters niet geloven en ben naar een heel goede fysiotherapeut geweest in Veldhoven genaamd Fleskens.

Hij heeft mij in 6 weken met 1x/week te gaan van die probleem afgeholpen en dat met een bep. stroom.. .

Hij gebruikt nooit zalfjes,pilletjes,spuitjes.. alleen die stroom en kraken enzo.. .

Ik ben nu paar jaar verder en heb nog altijd geen last meer gehad van die probleem.. .

THX FLESKENS!!!!

Als je gegevens wil hebben geef ik ze wel.. .

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ok nice heel wat goeie info :) arnica zalf gaan halen, omega & glutamine extra bijpakken en wat letten op overbelasting maar teveel rust (niet trainen is geen optie)

thx everybody

---------- Toegevoegd om 05:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:32 ----------

Sluit me bij al het bovenstaande aan (Rust / trainingsplan herzien), echter wat ik hier nog niet heb gelezen, is Ibuprofen. In jouw geval niet voor de pijnstillende werking, maar als onstekingsremmer..

"ontstekingsremmers als de Normulen (alleen in 50 mg). Dit is de buitenlandse variant op Arthrotec (in Nederland in 50 of 75 mg) en is hetzelfde medicijn als Diclofenac, maar bij Arthrotec is er een maagbescher mende laag aangebracht. Het wordt vaak voorgeschreven in combinatie met Omeprazol (maagzuur- bestrijder). Ibuprofen staan gelijk aan Normulen. Naproxen vallen onder dezelfde categorie"

Suc6 met je herstel!

als het niet beterd de komende week ga ik is langs de dokter horen of ik voorschrift kan krijgen, maar mijn dokter is eentje van de oude stempel die liever zegt : rust maar een paar weken niet trainen dan ontstekingsremmers te gaan voorschrijven :)

• Topic Starter Topic Starter
ok bedankt :) was ook al confused

Terug
Naar boven