Fitness Seller

Ook supermarkten verkopen steeds meer shakes en eiwitrepen

Ik zie 't ook wel in de schappen liggen, maar als je €3,50 voor één eiwitreep gaat neerleggen die niet eens heel lekker is, gaat er wel ergens wat mis.
Die fulfil repen zijn wel lekker iig.

• Like
Waarderingen: K82
Ik zie 't ook wel in de schappen liggen, maar als je €3,50 voor één eiwitreep gaat neerleggen die niet eens heel lekker is, gaat er wel ergens wat mis.
Die fulfil repen zijn wel lekker iig.
Ja die prijzen soms, bizar wat ze voor een reep rekenen. Echt een hype die dingen, wel lekker ofzo maar echt een enorme hype.

• Topic Starter Topic Starter
next: Creatine repen :D

Mensen denken dat wanneer iets "light" "lowfat" "Voedingslabel A" heeft of wat dan ook, dat het dan op de een of andere manier geen kcals meer heeft en dat je er dan niet meer dik van kan worden.

Als mensen zouden leren dat te veel kcals zorgt voor overgewicht, dan snappen ze ook dat je van al die light shit en low fat, labelA, groene keuze, bio-gedoe, gewoon dik kan worden als je er teveel van eet.

Tegenwoordig is "Proteïne" het magische woord. 1 gram proteïne bevat 4 kcals.... ga ik me helemaal stuk eten in alles wat high proteine is, wordt ik ook dik.....ben ik al maar dat zeg ik lekker niet hardop.

mars-salted-box.jpg

Hoe kan het dan nu er steeds meer “sportvoeding” komt iedereen ook steeds dikker word?
Niet iedereen wordt dikker, hoe kom je daar bij? Ik denk dat de markt (i.e. sporters) voor dit type voeding niet het deel van de consumenten is dat dikker wordt. M.a.w.: de mensen die dikker worden zijn waarschijnlijk niet de fanatieke sporters die dure sportvoeding gebruiken. Bovendien geeft het eten van sportvoeding geen garantie dat je afvalt, genoeg eiwitrepen bevat evenveel kcal als een candybar. Aankomen/afvallen blijft een kwestie van energiebalans, dus je vraag is raar geformuleerd.

Verder is correlatie niet hetzelfde als causatie, zoals @imnewhere zegt.

Niet iedereen wordt dikker, hoe kom je daar bij? Ik denk dat de markt (i.e. sporters) voor dit type voeding niet het deel van de consumenten is dat dikker wordt. M.a.w.: de mensen die dikker worden zijn waarschijnlijk niet de fanatieke sporters die dure sportvoeding gebruiken. Bovendien geeft het eten van sportvoeding geen garantie dat je afvalt, genoeg eiwitrepen bevat evenveel kcal als een candybar. Aankomen/afvallen blijft een kwestie van energiebalans, dus je vraag is raar geformuleerd.

Verder is correlatie niet hetzelfde als causatie, zoals @imnewhere zegt.
Waar woon jij dan? In nederland word de bevolking steeds dikker iig.

Waar woon jij dan? In nederland word de bevolking steeds dikker iig.
Wordt.

Jij zegt dat iedereen dikker wordt. Ik betwijfel dat. Het klopt dat er meer mensen dikker zijn en dat wellicht de mensen die al dik waren nu dikker zijn, maar ik betwijfel of het deel van de markt dat sportvoeding gebruikt ook dikker wordt. Sportvoeding wordt immers lang niet door iedereen gekocht. Oftewel: worden sporters ook dikker? Dat zeg je impliciet

vendien is het relatief duur. Daarnaast leidt sportvoeding niet automatisch tot afvallen. Een proteïnereep bevat nog steeds kcal, dus als je een candybar door een proteïnereep vervangt met eenzelfde hoeveelheid kcal, verandert er niets aan je kcal-inname. Het is wellicht gezonder, maar van gezonde vetten zoals noten en olijfolie kun je ook aankomen.

Daarnaast is correlatie geen causatie. Er zijn nu ook meer afslankmiddelen en lightproducten op de markt dan vroeger. Dat betekent niet dat dat niet helpt: wellicht was zonder die producten overgewicht nog wel een groter probleem geweest.

• Like
Waarderingen: AK

Alles met het label extra eiwitten erop is meteen 1,5 keer duurder. Moet ook overal bijgezet worden: rijk aan eiwitten. Gym gangers zijn nou eenmaal een goed verdienmodel

• Like
Waarderingen: K82
hand ;)

Maar inderdaad, ik sta gecorrigeerd.

Er wordt immers niet verwezen naar eerder benoemde personen.

Ik had eigenlijk beter 'beide begrippen' kunnen gebruiken.
Veel mensen weten niet dat beiden alleen met 'n' is indien wordt verwezen naar personen.

Terug
Naar boven