- Waardering
- 20.663
Klopt, de beste troepen aan Oekraïense zijde zijn opgebrand, maar dit geldt ook voor de Russische kant. Van wat ik heb gelezen proberen ze de Russische troepen enigszins te sparen door hen in de wat 'lagere' risico gebieden en iets achter de frontlinie in te zetten, en zetten ze in de meest hevige gevechten (zoals in Severodonetsk en Lysytsjansk) voornamelijk slecht getrainde, slecht bewapende en gemobiliseerde LPR troepen in samen met eenheden van Wagner.
Het schrijven van de namen van al die dorpen/steden is echt een pain in the ass![]()
Ik heb er allemaal niet zo veel verstand van hoor, maar ik heb het gevoel alsof het Russische leger -ondanks dat ze ongetwijfeld al heel veel materieel en soldaten hebben verloren- nog steeds op zeer lage capaciteit vecht en nog heel erg veel manschappen en wapens achter de hand heeft.
Ik ken persoonlijk fucking veel mensen die bij het leger zitten en dat is niet omdat ik heel veel mensen ken, maar omdat bijna iedereen in het leger zit in Rusland, lol.
En niemand daarvan is in of gaat naar Oekraine. Ik ken een paar dudes die in Syrie zitten, in Kaliningrad zitten geloof ik iets van 100k soldaten gestationeerd, grenzen met China en Japan etc. worden ook altijd vrij intensief bewaakt en daarnaast heb je ook nog het Witrussische leger wat in principe ook deel uitmaakt / heel nauw samenwerkt met het Russische leger.De vader van de beste vriendin van mijn vriendin (ja dit klinkt echt geniaal ik weet het) is bijvoorbeeld piloot van zo’n fighter jet die raketten kan afvuren. Geen idee van welk model precies of wat dan ook, het is niet echt gebruikelijk om daarover te praten. Maar die man heeft in februari / maart ook een tijdje aan de grens met Oekraine gezeten en daar ook actief meegedaan aan missies, maar vervolgens op verlof gestuurd. Die gast ligt nu ergens met zijn gezin te chillen in Sochi.
Ik bedoel maar… door dit soort inside information krijg ik toch sterk het idee dat dit eigenlijk slechts een warming up is en Rusland dit als het moet nog jaren vol kan houden mocht het echt nodig zijn.
En ik hoor ook via via dat er best een hoop gasten zijn die zich vrijwillig aanmelden om naar Oekraine te gaan. Maar dat zijn dan waarschijnlijk inderdaad degenen die naar het front worden gestuurd en als eerste gekilld. Maar er is schijnbaar toch animo voor om het te doen…
Rusland is eigenlijk een soort kat die met het muisje Oekraine aan het spelen is voordat hij hem opeet.
Laatst bewerkt: