MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Dat doe ik ook zeker niet…
Dit gaat gewoon fout op deze manier
Hoe is de Russische berichtgeving eigenlijk over de afgelopen weken? Hier wordt bericht dat de Russen behoorlijk aan het verliezen zijn en dat er chaos is aan het Russische front.

Toen de Russen fanatiek bezig waren met hun vredesmissie in Grozny hadden ze ook regelmatig last van wat binnenlandse terreur (Beslan bijvoorbeeld).
Toen hebben ze Tsjetsjenië toch ook niet genuked.

Hoort wel een beetje bij die buitenlandse vredesmissies hè, dat er soms een bom in je eigen land afgaat als signaal van vrede.

Beste knal wel.

Hoe is de Russische berichtgeving eigenlijk over de afgelopen weken? Hier wordt bericht dat de Russen behoorlijk aan het verliezen zijn en dat er chaos is aan het Russische front.
Was een topic bij de Roze Rebellen Club met hoopvolle teksten

• Like
Waarderingen: Pren
Wat zijn de overige opties volgens jou?

Ik denk dat het niet zo zwart-wit is, enkel bekeken vanuit hoe de situatie nu (ontstaan) is wellicht. Al denk ik dat er nog steeds wel genoeg tinten grijs te bedenken zijn in type schoothondje en type pijpendanser. Er zit een grote afstand tussen geen keus hebben en in harmonie elkaars rug krabben. Dat we nu niet in de positie verkeren daar echt iets aan te kunnen doen komt enkel door de geschiedenis. Maar dat betekent niet dat er helemaal geen alternatieve opties resten. Dat ik ze niet kan oplepelen voor je, geeft enkel de extreme complexiteit van bijvoorbeeld hegemonie en geopolitiek weer, in combinatie met mijn beperkte kennis.

Ik lees dat er nogal veel wisselende berichten zijn en dat Russische milbloggers veelal negatiever zijn dan de Russische MoD. Kadyrov van de Tsjetsjenen en zijn club hebben al een tijd een eigen Telegram groep en sinds deze week heeft Prigozhin van de Wagner-group ook een privé Telegram groep waar zij hun eigen berichten delen. Zij hebben allebei ook forse kritiek geuit op het Kremlin. Zie hieronder een stuk van gisteren over de huidige situatie in de informatieruimte (door ISW).
Western and Russian reports of fractures within the Kremlin are gaining traction within the Russian information space, undermining the appearance of stability of Russian President Vladimir Putin’s regime. The Washington Post reported that US intelligence obtained information that a member of Putin’s inner circle directly criticized Putin’s “extensive military shortcomings” during the war in Ukraine, and other Western and Kremlin-affiliated officials noted rising criticism of Putin’s mishandling of the war and mobilization.[1] Kremlin Spokesperson Dmitry Peskov acknowledged that there have been debates in the Kremlin regarding mobilization in a statement to The Washington Post but denied all allegations of a member of the Kremlin confronting Putin. ISW cannot verify any of these reports are real or assess the likelihood that these arguments or fractures will change Putin’s mind about continuing the war, let alone if they will destabilize his regime. Word of fractures within Putin’s inner circle have reached the hyper-patriotic and nationalist milblogger crowd, however, undermining the impression of strength and control that Putin has sought to portray throughout his reign.

Some Russian milbloggers have begun speculating that there are two factions within the Kremlin following Chechen leader Ramzan Kadyrov and Wagner Private Military Company financier Yevgeny Prigozhin’s harsh criticism of the Russian higher military command.[2] A milblogger told his nearly one million readers that Kadyrov and Prigozhin are part of the faction that seeks to continue the war and accomplish its ideological goals regardless of cost. The milblogger noted that the faction opposed to them consisted of government officials who wish to negotiate with the West to save their assets and residences in the West but are too afraid to confront Putin directly. The milblogger expressed hope that the pro-war faction will defeat the faction that fails to see that Russia cannot afford to end the war.

The presentation of fundamental disagreements within Putin’s inner circle and challenges to his decisions, even if quiet, within the Russian nationalist space risks depicting Putin as weak and not fully in control of his government. The truth or falseness of that presentation is less important than its injection into the audiences on which Putin most relies for continued support in his war. Putin himself may have externalized his own concerns about this break in the façade of his power and of the unanimity of his trusted senior officials in an odd exchange with a teacher on October 5.[3] Putin asked the teacher how he taught his students about the causes of the Pugachev Rebellion that challenged Catherine the Great in the mid-1770s.[4] The teacher, from Izhevsk, one of the towns that Pugachev captured during his revolt, offered answers that did not satisfy Putin, including the observation that the rebellion had occurred because of the appearance of “a leader who could capitalize on a wave of dissatisfaction,” and that the lesson to be drawn from that episode of history was “that it is necessary to respect the views of other members of society.” Putin offered his own answer: “The leader [Pugachev] claimed to be tsar. And how did that arise? Why was that possible?...Because of the element of weakening of the central power.”[5] The exchange was bizarre and fascinating since there is no reason Pugachev’s Rebellion should have been on Putin’s mind at this time, nor any reason for him to worry about someone else “claiming to be tsar.”—unless, of course, Putin himself perceives a weakening of the central power, i.e., himself.[6]

Ik ben overigens ook wel benieuwd naar hoe @Spambod het ervaart.

En nu door richting de Krim onder het mom, Alles Terug.

Bizar hoe snel de Oekraïners de spoorwegen en andere infrastructuur herstellen.
Bizar goede inlichtingen en de juiste aanslagen op de juiste plek.
Het lijkt wel een Wald Disney film.

En nu door richting de Krim onder het mom, Alles Terug.

Bizar hoe snel de Oekraïners de spoorwegen en andere infrastructuur herstellen.
Bizar goede inlichtingen en de juiste aanslagen op de juiste plek.
Het lijkt wel een Wald Disney film.

Ben je echt zo naïef of gedraag je je alleen maar zo? De Krim proberen in te nemen zal eindigen in WOIII of een nucleaire ramp.
De enige uitweg die ik nog zie is een coupe, waarbij Poetin wordt afgezet.

Roep een staakt het vuren af met Rusland. Zorg dat de oorlog zo snel mogelijk stopt. Stop alle (handels)boycots. Laat hem die regio's hebben in ruil voor vrede.

Beloof dat Oekraïne nooit tot de EU of Navo zal toetreden, met als voorwaarde dat beide partijen de Oekraïnse soeveriniteit niet zullen schenden.. waaronder politiek.
Buigen voor de bully, alles geven wat hij wil en hopen dat het genoeg is...

Waarom geven we niet meteen Polen, Moldavië, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, voormalig Joegoslavië, Tsjechië, Slowakij en Albanië erbij? En bij Armenië, Georgië, Kazachstan en Azerbeidzjan hebben we het eigenlijk ook over zijn invloedsfeer?

Dat is het sterkste machtblok ter wereld. En vijandloos, aangezien de Russische allies opeens niet meer onze vijanden zijn.
Ruslands "allies" zijn niet eens Ruslands allies en zullen nooit niet onze "vijanden" zijn: China is er alleen voor China.

Laatst bewerkt:
Rusland benoemt nieuwe generaal om Oekraïne-offensief te leiden: "Hij is een controversieel figuur, zelfs naar Russische maatstaven”

Tijdens de staatsgreep van 1991 leidde Surovikin, toen kapitein, een gewapende divisie door barricades van pro-democratische demonstranten. Drie mannen werden gedood in het gevecht, waaronder een die werd verpletterd. “Het is zeer symbolisch dat Sergei Surovikin, de enige officier die in augustus 1991 opdracht gaf om op revolutionairen te schieten en daarbij daadwerkelijk drie mensen doodde, nu de leiding heeft over deze laatste wanhopige poging om de Sovjet-Unie te herstellen,” schreef Grigory Yudin, een Russische politicoloog en socioloog.

• Wow
Waarderingen: Vonk

Is dat wat hij schreef ja? Dat hij liever buigt voor tirannie? Of doelde hij wellicht op de verkiezings- referendumuitslagen uit 2012 in Oekraïne? En had hij het wellicht enkel over Oekraïne. Zijn oprechte vragen, omdat ik het wellicht ergens gemist heb in een topic en met @apfelstrudel weet je het nooit natuurlijk :D

M.i. Is buigen voor imperialisme of het nou oosters of westers is, nooit het antwoord. Maar laten we nou niet doen alsof uit dat lijstje van @Mentat zoveel waardevolle aanvullingen zitten voor de EU of Europa, Polen uitgezonderd.

Maar laten we nou niet doen alsof uit dat lijstje van @Mentat zoveel waardevolle aanvullingen zitten voor de EU of Europa, Polen uitgezonderd.
:aai:

Mijn punt was dat buiten alle dingen die je wel zou willen zoals handel drijven enzo (want: liefde = globaliseren), dat wat @apfelstrudel voorstelt eigenlijk neerkomt op appeasementpokitiek. Daar kunnen redenen voor zijn, bij voorbeeld om tijd te kopen, maar er lijkt nu geen reden om tijd te kopen voor het Westen.

Wat je zou missen aan die lijst met Middeneuropese landenis dat als het niet één groot Duits-Russisch blok wordt, de Britten die WO2 hebben meegemaakt worden gek, dat je dan al die gebieden als handelspartner kwijt bent. Ook de arbeid uit dergelijke landen, al lang niet meer alleen maar klusjesmannen en rozensnijders is momenteel hoog nodig.

Is dat wat hij schreef ja? Dat hij liever buigt voor tirannie? Of doelde hij wellicht op de verkiezings- referendumuitslagen uit 2012 in Oekraïne? En had hij het wellicht enkel over Oekraïne. Zijn oprechte vragen, omdat ik het wellicht ergens gemist heb in een topic en met @apfelstrudel weet je het nooit natuurlijk :D

M.i. Is buigen voor imperialisme of het nou oosters of westers is, nooit het antwoord. Maar laten we nou niet doen alsof uit dat lijstje van @Mentat zoveel waardevolle aanvullingen zitten voor de EU of Europa, Polen uitgezonderd.
Klopt, maar hij zegt ook "Roep een staakt het vuren af met Rusland" wie moet dan roepen dan?

:aai:

Mijn punt was dat buiten alle dingen die je wel zou willen zoals handel drijven enzo (want: liefde = globaliseren), dat wat @apfelstrudel voorstelt eigenlijk neerkomt op appeasementpokitiek. Daar kunnen redenen voor zijn, bij voorbeeld om tijd te kopen, maar er lijkt nu geen reden om tijd te kopen voor het Westen.

Wat je zou missen aan die lijst met Middeneuropese landenis dat als het niet één groot Duits-Russisch blok wordt, de Britten die WO2 hebben meegemaakt worden gek, dat je dan al die gebieden als handelspartner kwijt bent. Ook de arbeid uit dergelijke landen, al lang niet meer alleen maar klusjesmannen en rozensnijders is momenteel hoog nodig.

Valt wat voor te zeggen natuurlijk en ik ben het deels met je eens, al ben ik ten eerste wel sterk tegen globalisme zoals we daar nu op afstevenen en juist voor decentralisatie van macht. Ten tweede heb ik een andere kijk op de noodzaak aan immigranten voor arbeid, dat is in mijn ogen slechts nog een laatste stuiptrekking in de huidige situatie en daarbij doel ik vooral op de nabije toekomst.

Klopt, maar hij zegt ook "Roep een staakt het vuren af met Rusland" wie moet dan roepen dan?

Wie moet dat roepen? Wat een gekke vraag, dat kun je toch zelf ook wel invullen?

Anyway, voorlopig gaan we vrolijk verder met het spekken van de staatskas van de US;

Of we even geld kunnen overmaken, aan Oekraïne, zodat ze hun wapenleveranties aan USA kunnen betalen :lol:

Terug
Naar boven