AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Haha o ok.

Oekraïnse troepen zijn zich aan het terugtrekken, de aanvoerwegen waren dacht ik afgesloten.

Verovert is nog niet helemaal het juiste woord, belegert is beter. Net zoals die staalfabriek in het begin van de oorlog (azovstaal) Het is sldchts een kwestie van tijd aangezien ze niet kunnen herbevoorraden.

Maar het is dus eigenlijk praktisch verovert. Het is wachten op overgave van de overgebleven Oekraïners. Voedsel raakt ook vanzelf wel op.

Dit wist Steks ook wel ;)

De officieren die er achteraan lopen hebben nog slechts munitie voor de deserteurs.
Tis wachten totdat de soldaten aka criminelen, zich tegen de officieren gaan keren.

Fake nieuws gehalte wordt steeds slechter. Zonder enige kennis van defensie schat ik in dat als dit waar is de oorlog binnen een maand voorbij is en alle Russen in Oekraìne als kleiduiven zijn afgeschoten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.404
Misschien zijn scheppen en schoffels wel Putins Wunderwaffe. Een soort kryptonite tegen Azov nazi's.

Zoals een dag werken dat is bij Somaliërs.

Ik dacht eindelijk eens concreet bewijs te vinden van het verdraaien van feiten in de msm wat betreft de status van een belegering van een Oekraïnse stad.

Is de msm weleens concreet over iets? Ze zijn gewoon selectief wie ze gaan citeren die wat te melden heeft. Aan het volk om dat voor waar aan te nemen.

Om te reageren op het citaat uit het artikel. Het verliezen van Bakhmut vernietigt alleen een groot gedeelte van de troepen wanneer zij zich niet vechtend terug kunnen trekken. De communicatielijnen die ze nog hebben staan onder druk, maar ze zijn nog niet compleet afgesloten. Daarbij laat ik het uitputtende aspect van de huidige oorlogsvoering even buiten beschouwing.

Bahkmut is strategisch een belangrijk punt om Kramatorsk en Sloviansk aan te vallen in het geval van een 2e front vanuit Izium en Lyman. Deze zijn ze kwijtgeraakt en daarom is het strategisch ook minder van belang. Je hebt het natuurlijk wel nodig om de Donbas te kunnen veroveren. De gebieden ten westen/noorden van Bakhmut zijn hoger gelegen (meen ik) en ook hier zijn weer verdedigingslinies gegraven. Daarnaast vecht Rusland op ongeveer zes fronten momenteel en twijfel ik sterk aan de hoeveelheid grond die zij kunnen innemen nadat Bakhmut valt. Ik durf met zekerheid te zeggen dat het in ieder geval niet zal leiden tot de "rapid Russian capture of the entire Donetsk Oblast". Het is echter wel gemaakt tot een symbolisch belangrijk punt momenteel in de oorlog, zoals je ook zegt.
Het belang van Bakhmut vanuit Oekraïens perspectief is tweezijdig, denk ik. Enerzijds symbolisch om te laten zien dat je bereid bent voor iedere m2 te vechten.
Anderzijds is van strategisch belang, omdat de Russen het zo graag willen hebben. Ze lopen zichzelf er al geruime tijd op kapot met minimale vooruitgang. Dat put de mankracht en het materiaal van de Russen uit. En die Russische resources kunnen daarmee niet elders worden ingezet en zo blijft het Russische lenteoffensief vastlopen op Bakhmut. In de tussentijd zullen steeds meer tanks vanuit de NAVO-landen arriveren. Tijd rekken, speelt dus ook een rol.

Voor Rusland is het vooral van belang voor de pr-waarde. Hun offensief loopt al best een tijdje vast en er worden niet echt overwinningen geboekt. Dan wordt het steeds lastiger te verantwoorden om jongens de dood in te sturen. Al leert WO1 ons dat dat moment nog lang op zich kan laten wachten.

Fake nieuws gehalte wordt steeds slechter. Zonder enige kennis van defensie schat ik in dat als dit waar is de oorlog binnen een maand voorbij is en alle Russen in Oekraìne als kleiduiven zijn afgeschoten.
Denk dat het fake news vooral plaats vind aan Russische zijde.
Als ze zo geweldig zijn.... wat is dit dan een pruts oorlogsvoering.
Dit is minstens net zo triest als het Afghanistan debakel.
Als het Russische leger zo geweldig is, waarom duurt de inname van een smalle strook langs de grens dan zo lang, en waarom kost dit zoveel Russische jongemannen het leven ?

• #5.409
Zonder Navo steun was Oekraïne allang geannexeerd.

Binnenkort gaat China wapens leveren aan Rusland. Daarnaast heeft Rusland laatst een deal gesloten met Iran.

Iran gaat op grote schaal wapens en drones leveren, in ruil daarvoor krijgt Iran een lading verrijkt uranium voor hun kernwapen programma.

Dan zullen Ruslands bondgenoten ook meer gaan leveren.

Jij vindt het wel helemaal geweldig, al die dode Russische en Oekraïnse jongens.
Vind het wel kut voor die boy's. Maakt voor mij geen verschil of ze vrijwilliger of gedwongen zijn of welke vlag ze groeten.
Beetje de oorlog van de politiek uitvoeren. Dagen met je koude natte voeten in een loopgraaf, slapen in natte kleding, te weinig te eten om warm te blijven en de vloeitjes voor de tabak zijn natuurlijk allang nat en kapot.

Maar wat weet zo'n playstation kind als jij daar nou van. Anders maak je dit soort opmerkingen niet @apfelstrudel .

Denk dat het fake news vooral plaats vind aan Russische zijde.
Als ze zo geweldig zijn.... wat is dit dan een pruts oorlogsvoering.
Dit is minstens net zo triest als het Afghanistan debakel.
Als het Russische leger zo geweldig is, waarom duurt de inname van een smalle strook langs de grens dan zo lang, en waarom kost dit zoveel Russische jongemannen het leven ?

Ik heb geen goed woord over Rusland. Propaganda, leugens alom.

Maar dat eenzijdige nieuws hier, wij kunnen er ook wat van.

• #5.415

Onderzoekers beginnen langzaam maar zeker de groep die achter de Nord Stream-explosies zat in beeld te krijgen. Lange tijd werd met de beschuldigende vinger naar Rusland gewezen, maar volgens The New York Times is het zeer waarschijnlijk dat een pro-Oekraïense groep achter de actie zit.
Een pro-Oekraïense groep... hmmm..
Ze eten niet toevallig veel hotdogs en donuts, noemen hand egg football, spreken Engels en zijn slecht in topografie?

Ik heb geen goed woord over Rusland. Propaganda, leugens alom.

Maar dat eenzijdige nieuws hier, wij kunnen er ook wat van.
Het is zo jammer dat de meeste stemmen die je kritisch hoort zijn op de berichtgeving vanuit en door het Westen tegelijkertijd allemaal pro-Poetin propaganda hoort blaten zonder eenzelfde kritische noot.

Hierbij denk ik uiteraard ook aan onze KGB kabouter Thierry Baudet.

Wierd Duk doet pogingen tot een wat genuanceerder verhaal.

Het is zo jammer dat de meeste stemmen die je kritisch hoort zijn op de berichtgeving vanuit en door het Westen tegelijkertijd allemaal pro-Poetin propaganda hoort blaten zonder eenzelfde kritische noot.

Hierbij denk ik uiteraard ook aan onze KGB kabouter Thierry Baudet.

Wierd Duk doet pogingen tot een wat genuanceerder verhaal.
Naast Wierd zijn er nog wel meer vorige week was Jort Kelder ook best kritisch over de hoogmoed van de VS/EU in deze kwestie.

• #5.420

Ik denk dat de Russen de pijpleiding kapot hebben geschept.

Terug
Naar boven