MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

De officieren die er achteraan lopen hebben nog slechts munitie voor de deserteurs.
Tis wachten totdat de soldaten aka criminelen, zich tegen de officieren gaan keren.
Hoe worden de slachtoffers aan Oekraïnes zijde dan gemaakt? Met die schoppen?

Dat alles op is horen we al lang.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.382
De vernietiging van Mariinka, wat al zware gevechten kent sinds 2014. Nu compleet verwoest en ligt nog steeds aan de frontlinie.

lheeg6ayhqla1.jpg

2q7zn5ayhqla1.jpg

rl1rt5ayhqla1.jpg

lxyeq8ayhqla1.jpg
Ze hebben flink wat kuilen gegraven met die schoppen. Liggen er soms schatten begraven?

Ook wel bijzonder dat die Russen met schoppen Bakhmut hebben verovert, terwijl die Oekraïners bewapent worden met modern Navo spul.

Die Russen maken bizar sterke schoppen zo blijkt.

Ik stel voor dat we meer wapens sturen, dan ziet straks heel Oekraïne er zo uit.

• #5.383
De officieren die er achteraan lopen hebben nog slechts munitie voor de deserteurs.
Tis wachten totdat de soldaten aka criminelen, zich tegen de officieren gaan keren.
Die officieren beginnen niks tegen die schoppen, de Russen hebben er bakhmut mee verovert.

• #5.385
Ja maar Bakhmut is maar een klein stadje bestaande uit een paar straten… hebben ze niks aan. Puur symbolische overwinning.

Some have pointed out that Bakhmut’s strategic importance and location is why both Ukrainian and Russian troops have directed a lot of attention to Bakhmut . The city is located on the key supply routes and communications site between the two largest Ukrainian cities in the Donetsk Oblast; Kramatorsk and Sloviansk. The former is the de-facto capital of the Donetsk Oblast after Separatists from the self-proclaimed Donetsk People’s Republic (DPR) captured it briefly in 2014.

Losing Bakhmut to Russian forces would effectively destroy the large number of Ukrainian troops stationed there, which protect the city from Russian capture, and would open the gateway to a rapid Russian capture of the entire Donetsk Oblast, leaving Ukraine with less troops to defend against the larger Russian army. This would make it nearly impossible to fully re-capture the Russian occupied territories in Ukraine.

Verliezen in Bakhmut is tevens een zware slag voor het moraal van het Oekraïnse leger en een reality check voor het Westen dat maandenlang heeft geroepen dat de Russen het nooit zullen veroveren.

Hoe worden de slachtoffers aan Oekraïnes zijde dan gemaakt? Met die schoppen?

Dat alles op is horen we al lang.
Deze begrijp ik ook niet.... Ik lees inderdaad dat het Russische leger nu schoppen gebruikt tegen het Oekraïense leger... Maar ook lees ik constant dat die Jevgeni Prigozjin (Baas van Wagner groep) in conflict is met het Kremlin. Ik heb daar ook mijn vraagtekens bij omdat het al meerdere keren is teruggekomen in het nieuws. @Spambod heb jij hier een idee of mening over hoe dit zit (Onzin van westerse media bijvoorbeeld?)?

Verliezen in Bakhmut is tevens een zware slag voor het moraal van het Oekraïnse leger en een reality check voor het Westen dat maandenlang heeft geroepen dat de Russen het nooit zullen veroveren.
Om te reageren op het citaat uit het artikel. Het verliezen van Bakhmut vernietigt alleen een groot gedeelte van de troepen wanneer zij zich niet vechtend terug kunnen trekken. De communicatielijnen die ze nog hebben staan onder druk, maar ze zijn nog niet compleet afgesloten. Daarbij laat ik het uitputtende aspect van de huidige oorlogsvoering even buiten beschouwing.

Bahkmut is strategisch een belangrijk punt om Kramatorsk en Sloviansk aan te vallen in het geval van een 2e front vanuit Izium en Lyman. Deze zijn ze kwijtgeraakt en daarom is het strategisch ook minder van belang. Je hebt het natuurlijk wel nodig om de Donbas te kunnen veroveren. De gebieden ten westen/noorden van Bakhmut zijn hoger gelegen (meen ik) en ook hier zijn weer verdedigingslinies gegraven. Daarnaast vecht Rusland op ongeveer zes fronten momenteel en twijfel ik sterk aan de hoeveelheid grond die zij kunnen innemen nadat Bakhmut valt. Ik durf met zekerheid te zeggen dat het in ieder geval niet zal leiden tot de "rapid Russian capture of the entire Donetsk Oblast". Het is echter wel gemaakt tot een symbolisch belangrijk punt momenteel in de oorlog, zoals je ook zegt.

Deze begrijp ik ook niet.... Ik lees inderdaad dat het Russische leger nu schoppen gebruikt tegen het Oekraïense leger... Maar ook lees ik constant dat die Jevgeni Prigozjin (Baas van Wagner groep) in conflict is met het Kremlin. Ik heb daar ook mijn vraagtekens bij omdat het al meerdere keren is teruggekomen in het nieuws. @Spambod heb jij hier een idee of mening over hoe dit zit (Onzin van westerse media bijvoorbeeld?)?
Volgens mij is het een PR stunt van RU’ zijde. Ik wil best geloven dat de supply line niet altijd even soepel loopt en er soms tijdelijke tekorten zijn.

Ik geloof niet dat Wagner volledig onafhankelijk van het Kremlin werkt. Communicatie is key en kan het mij niet voorstellen dat Wagner niet communiceert met officieren van het officieel leger.

Ik denk ook dat wat @mucci zegt het geval is, dat ze misschien dmv dat soort PR-shit de boel een beetje in de war willen brengen en de aandacht willen verleggen van het Russische leger naar Wagner.

Wagner zal uiteindelijk betaald en voorzien van materieel etc worden door de Russische overheid en die bepaalt dus in grote lijnen wat er gebeurt. Als Prigozhin ECHT dikke fittie oid zou hebben met de Russische legerleiding hadden we al lang een bericht gelezen dat Prigozhin ergens aan het front op een mijn is gestapt ofzo…

Volgens mij is het een PR stunt van RU’ zijde. Ik wil best geloven dat de supply line niet altijd even soepel loopt en er soms tijdelijke tekorten zijn.

Ik geloof niet dat Wagner volledig onafhankelijk van het Kremlin werkt. Communicatie is key en kan het mij niet voorstellen dat Wagner niet communiceert met officieren van het officieel leger.
Verhaal van die scheppen lijkt mij echt de grootste onzin.

Wagner werkt zeker niet onafhankelijk van het Kremlin. Dankzij het Kremlin hebben ze ook toegang tot zwaar materieel en munitie inderdaad en zij werken ook samen met andere eenheden in het veld. Na de frontale aanvallen met menselijke golven van gevangenen door Wagner kwamen 's nachts elite troepen van Wagner zelf, maar ook van VDV opereren. Volgens ISW was de aanval vanuit Wagner ook geculmineerd rond Bahkmut en dankzij troepen van RU MoD kunnen ze doorpushen. Prigozjin zal dit niet (snel) toegeven, net zoals het Kremlin de efforts van Wagner vaak benoemd als acties door "vrijwilligers eenheden".

Prigozjin lijkt zich echt als een soort warlord op te stellen en probeert op allerlei manieren aandacht na zich toe trekken en zijn politieke positie te versterken. Hij heeft ook vaak openlijk kritiek op Shoigo en Gerasimov en die lijken nu hem de wind uit te zeilen te nemen (toegang ontzeggen van rekruteren in gevangenissen, munitie niet leveren etc.). Dat hij samen met zijn eenheden zichzelf nu 'kapot' maakt rond Bahkmut zou voor het Kremlin misschien wel een redelijke win-win zijn. Zo'n iemand is politiek gezien mogelijk gevaarlijk voor Poetin. Het conflict lijkt er dus zeker te zijn, maar in hoeverre hier aandacht aan wordt besteed in de Russische media weet ik niet en ben ik ook wel benieuwd naar (@Spambod). Voor de Westerse media is de beste man in ieder geval erg interessant en een gemakkelijk persoon om te volgen.

• #5.396
Ik doel dan niet op de schoppen, maar op het veroveren.
Haha o ok.

Oekraïnse troepen zijn zich aan het terugtrekken, de aanvoerwegen waren dacht ik afgesloten.

Verovert is nog niet helemaal het juiste woord, belegert is beter. Net zoals die staalfabriek in het begin van de oorlog (azovstaal) Het is sldchts een kwestie van tijd aangezien ze niet kunnen herbevoorraden.

Maar het is dus eigenlijk praktisch verovert. Het is wachten op overgave van de overgebleven Oekraïners. Voedsel raakt ook vanzelf wel op.

Terug
Naar boven